خانهاخبار
8 ویژگی که می‌توانست جی 6 را به پرچمدار بهتری تبدیل کند

8 ویژگی که می‌توانست جی 6 را به پرچمدار بهتری تبدیل کند

چند ساعتی از معرفی گوشی G6 به عنوان پرچمدار جدید ال‌جی می‌گذرد. در اینجا می‌خواهیم به 8 ویژگی اشاره کنیم که می‌توانست این گوشی را به یک پرچمدار بهتر تبدیل کند.
۱۳۹۵/۱۲/۹

 بعد از مدت‌ها انتظار، بالاخره کمپانی ال‌جی از پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرد. جی 6 قطعاً یکی از کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین محصولات موجود در بازار است. صفحه‌نمایش 5.7 اینچی به همراه نسبت 2:1 و سیستم نرم‌افزاری بهینه‌شده و بسیاری دیگر از ویژگی‌ها، تاکنون توانسته است حداقل بر روی کاغذ، ورق را به نفع کمپانی کره‌ای برگرداند.

درواقع بعد از شکست تجاری G5، ال‌جی تمام تلاش خود را بکار گرفت تا محصولی را روانه بازار کند که از ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد بهره می‌برد و می‌تواند رقیبی جدی برای گوشی‌هایی مانند گلکسی S8 و آیفون 7 قلمداد شود؛ بنابراین من فکر می‌کنم که ال‌جی شایسته تشویق است و به احترامش باید کلاه از سر برداشت.

اما با این تفاسیر، من فکر می‌کنم که ال‌جی جی 6 می‌توانست از این هم بهتر باشد و حتی به محصولی تبدیل شود که لرزه بر تن غول‌هایی مانند اپل و سامسونگ بی اندازد. در زیر به 8 ویژگی اشاره خواهم کرد که اگر در جی 6 قرار می‌گرفتند، می‌توانستند این گوشی را به یک پرچم‌دار تمام‌عیار و بی‌رقیب تبدیل کنند.

۱. اسپیکرهای استریو

 استفاده از اسپیکرهای استریو درگوشی‌های هوشمند به‌سرعت در حال فراگیر شدن است. درگذشته، دو کمپانی اچ تی سی و سونی ازجمله معدود کمپانی‌هایی بودند که از این نوع اسپیکرها در محصولاتشان استفاده می‌کردند؛ اما اکنون کمپانی‌هایی مانند اپل نیز از اسپیکرهای استریو در محصولاتشان استفاده می‌کنند. به همین خاطر فشارها روی سازندگان گوشی‌های هوشمند برای استفاده از اسپیکرهای استریو افزایش‌یافته است و ما نیز انتظار داریم که در پرچم‌داران سال 2017 شاهد استفاده از این نوع اسپیکرها باشیم.

image

۲. فناوری Hi-Fi DAC در تمامی مدل‌ها

درگوشی‌های سری V شاهد آن هستیم که ال‌جی از یک DAC (مبدل صوتی دیجیتال) باکیفیت بالا استفاده کرده است و در جی 5 نیز کاربران می‌توانستند با استفاده از یک ماژول مخصوص، از این ویژگی استفاده کنند. البته در جی 6 نیز شاهد استفاده از یک DAC هستیم؛ اما این ویژگی فقط درگوشی‌های مخصوص بازار آسیا استفاده خواهد شد و دستگاه‌هایی که در بازارهایی مانند آمریکا، اروپا و... عرضه می‌شوند، فاقد DAC (مبدل صوتی دیجیتال) خواهد بود.

۳. شارژ بی‌سیم برای تمامی مدل‌ها

گفته‌شده است که فقط گوشی‌های جی 6 عرضه‌شده در بازار آمریکا، از فناوری شارژ بی‌سیم بهره خواهند برد و دستگاه‌هایی که در سایر مناطق دنیا عرضه می‌شوند فاقد این ویژگی خواهند بود؛ بنابراین اگر در آمریکا زندگی نمی‌کنید، باید خودتان را برای کلنجار رفتن با کابل و شارژهای قدیمی آماده کنید.

image

۴. حافظه داخلی بیشتر

جی 6 قرار است در مدل‌های 32 گیگابایتی (مخصوص بازار آسیا) و 64 گیگابایتی (مخصوص بازار هند) عرضه شود. هرچند که G6 از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند؛ اما اندکی حافظه داخلی بیشتر می‌توانست دلربایی پرچم‌دار جدید را دوچندان کند.

۵. دوربین جلوی بهتر

ازآنجایی‌که استفاده از دوربین‌های 8 مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین سلفی در بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند رایج شده است، اما در G6 با یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی به همراه زاویه گستردگی 100 درجه روبرو هستیم. هرچند که در نگاه اول شاید رزولوشن دوربین کافی به نظر برسد، اما فراموش نکنید که ما در عصری موسوم به «جنگ مگاپیکسل‌ها» زندگی می‌کنیم و تعداد مگاپیکسل‌های دوربین، یکی از فاکتورهای مؤثر در انتخاب گوشی هوشمند محسوب می‌شود؛ بنابراین بهتر بود که ال‌جی لااقل یک دوربین سلفی، همانند آنچه در V10 استفاده کرده بود را برای جی 6 در نظر می‌گرفت.

۶. باتری قابل تعویض

در جی 5 شاهد آن بودیم که ال‌جی برخلاف روال معمول از یک باتری قابل تعویض استفاده کرد. به‌شخصه امیدوار بودم که این ویژگی در جی 6 نیز وجود داشته باشد، اما بعد از مرور مشخصات دستگاه تا حدودی ناامید شدم. واضح است که اکثر قریب به‌اتفاق کاربران، خواهان گوشی‌هایی با باتری قابل تعویض هستند و ال‌جی نیز بهتر بود که قابلیت تعویض باتری توسط کاربر را در جی 6 حفظ کند که متاسفانه این‌طور نشد.

۷. اسنپدراگون 835

استفاده از آخرین نسل از پردازنده‌های کوالکام موسوم به «اسنپدراگون 835» می‌توانست پازل مشخصات جی 6 را کامل‌تر کند؛ اما به دلایلی که پیش‌ازاین خواندید، امکان استفاده از این نوع پردازنده وجود نداشت و ال‌جی از یک پردازنده مدل 821 در جی 6 استفاده کرده است. علی‌رغم اینکه ال‌جی درزمینه طراحی و نرم‌افزار، بهبودهای بسیار خوبی را در پرچم‌دار جدید خود اعمال کرده است، اما از این کمپانی انتظار می‌رفت که از آخرین نسل پردازنده‌های کوالکام در گوشی جدید خود استفاده کند.

۸. ماژولار نبودن

به‌شخصه ماژولار نبودن جی 6 را یک مزیت می‌دانم اما مسئله اینجاست که ماژول‌های جی 5 برای گوشی جدید قابل‌استفاده نیستند و این موضوع شاید برای دارندگان نسل پیشین پرچم‌دار ال‌جی کمی ناراحت‌کننده باشد. با توجه به هزینه‌هایی که برای خرید این ماژول‌ها پرداخت‌شده است، اگر دارندگان جی 5 بخواهند گوشی خود را با نمونه جی 6 تعویض کنند، ماژول‌های خریداری‌شده کاملا بی کاربرد خواهند بود؛ بنابراین بهتر آن بود که ال‌جی برای احترام به خریداران G5، پشتیبانی از ماژول را به پرچم‌دار جدید اضافه کند. همان‌طور که موتورلا پیش‌ازاین اعلام کرده بود که ماژول‌های گوشی پرچم‌دارش برای تمامی مدل‌ها قابل‌استفاده هستند.

آیا شما می‌توانید ویژگی‌های دیگری را به 8 ویژگی گفته‌شده در بالا اضافه کنید؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

Pourya baboli

۱۳۹۷/۸/۲۴
سلام گوشیه مزخرفیه چون بجای پیشرفت پسرفت کرده فقط ظاهرا خوب شد ولی از نظر کارایی چون مادون قرمز نداره و این کارایی برای من خیلی مهم هست گوشه جالبی به نظر نمیرسه
در ضمن ماژولار هم نیست
به ضد اب بودن یا نبودن گوشی خیلی اهمیت نمیدم

Hesam

۱۳۹۵/۱۲/۲۱
یکی تو خوبی یکی سامسونگ

اصغر

۱۳۹۵/۱۲/۱۹
اولا که حافظه داخلیش کم نیست چون از طریق کارت حافظه قابل ارتقا هست مخصوصا کارت های جدید که واقعا سریع هستند؛از این طرف هم برای ماژول های G۵ جایگزین های بهتری هم هست مثل پاور بنک یا گجت هایی که دکمه ی شاتر مجزا دارند،ای کاش درگاه مادون قرمز داشت که تقریبا تمام وسایل برقی مهمو میشه کنترل کرد بعلاوه باتری قابل تعویض که حتی نیاز به پاور بانک رو هم مرتفع میکنه.والا ضد اب بودن چندان هم مزیت نیست ضمنا الجی عادت کرده از چیست های قدیمی استفاده کنه مثل g4 یا v10 الان هم g6 که واقعا هم این مسئله فروشش رو تحت تاثیر قرار میده

ارمان

۱۳۹۵/۱۲/۱۳
به نظر من v20 ارزش خرید. بیشتری داره

modara1

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
شما برو اول همون خوندن فارسی یاد بگیر بعد بیا اگه خوندن بلد بودی میفهمیدی منظورم اینه کاش g6 هم ماژولار بود عقل کل.در واقع بنده متاسفم که امثال شما تو مملکته هنوز نخونده نفهمیده فقط میخای ساز مخالف بزنی