خانهاخبار
آیا تبلت جدیدی با برند بلک‌ بری در راه است؟

آیا تبلت جدیدی با برند بلک‌ بری در راه است؟

اگر چه کمپانی بلک‌ بری در چند سال اخیر و در بازار گوشی‌های هوشمند شرایط خوبی نداشته، اما بازار تبلت‌ها را کاملا به تولید کنندگانی مانند سامسونگ و اپل واگذار کرده است. این شرکت در آغاز فراگیر شدن تبلت‌ها، مدل‌های معدودی را عرضه کرد که نتوانستند با آیپد و گلکسی تب رقابت کنند. اما حالا به نظر می‌رسد پس از همکاری با TCL، بلک بری دوباره چشم به بازار تبلت‌ها دوخته است.
۱۳۹۵/۱۲/۶

بلک‌بری PlayBook اولین و تنها سری تبلت‌های کمپانی کانادایی بود که ساخته شد. سیستم عامل این دستگاه که بوسیله QNX طراحی شده بود، آغازی بود برای ورود BBOS 10 که چند سال بعد معرفی شد؛ در رابط کاربری این تبلت نکات مثبتی وجود داشت، مانند تجربه مالتی تسکینگ که البته یادآور قابلیت Card-Swiping در WebOS بود. در آن زمان بلک‌بری به دلیل عرضه گوشی Storm 9530 تحت الشعاع قرار گرفته بود، حتی با وجود این که افتضاح پیش آمده تقریبا ۳۰ ماه قبل از عرضه PlayBook بود.

image

بنابراین در زمان عرضه Playbook بدون اپلیکیشن تقویم و اپ اختصاصی ایمیل ( تنها اپلیکیشن بلک‌بری که شهرت زیادی داشت)، دوباره نگاه‌ها از بلک بری برگشت و در نتیجه این تبلت فروش خوبی را تجربه نکرد. در سال ۲۰۱۳ که تقریبا دو سال از عرضه PlayBook گذشته بود، مدیر عامل وقت بلک‌بری، Thorsten Heins، اعلام کرد که بلک‌بری دیگر تصمیمی برای تولید تبلت ندارد.

کانادایی‌ها تا امروز به این تصمیم پای‌بند بودند اما در لیستی که در وب‌سایت MWC (کنگره جهانی موبایل) برای تمامی شرکت‌های حاضر در این رویداد وجود دارد، بلک‌بری از نحوه تولید، بازاریابی و فروش محصولاتش در همکاری با TCL گفته است. در پایان این فهرست  در بخش برچسب‌ها، این شرکت خود را تولید کننده تبلت هم عنوان کرده است. با این وجود می‌توان احتمال داد که ممکن است این شرکت در همکاری جدید خود با TCL تصمیم گرفته دوباره به بازار تبلت‌ها وارد شود، از طرفی بلک‌بری مدتی است که به استفاده از اندروید روی آورده است، بنابراین ممکن است در کنگره جهانی موبایل امسال شاهد حضور یک تبلت اندرویدی با برند بلک‌بری باشیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

وحید

۱۳۹۵/۱۲/۶
حیف بلک بری که اندروید میزنه