خانهاخبار
تبلت و گوشی جان‌سخت Archos معرفی شدند

تبلت و گوشی جان‌سخت Archos معرفی شدند

شرکت آرکوس یک هفته مانده به کنگره جهانی موبایل از یک تبلت پایین‌رده و یک گوشی میان‌رده رونمایی کرده است که ویژگی منحصر به فردشان قدرت بدنه بالای آن‌هاست که برای شرایط سخت طراحی شده است.
۱۳۹۵/۱۲/۶
image

هر چه به کنگره جهانی موبایل نزدیک می‌شویم، محصولات بیشتر و بیشتری از شرکت‌های مختلف معرفی می‌شود. شرکت فرانسوی Archos نیز به این جریان پیوسته از یک تبلت قدرتمند و جان‌سخت رونمایی کرده است: Archos 101 Saphir

این تبلت از صفحه نمایش 10.1 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل بهره می‌برد. چیپ‌ست مورد استفاده در این تبلت MediaTek MT8163 است که از پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A53 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-T720MP2 تشکیل شده است. یک گیگابایت رم، دوربین‌های 5 و 2 مگاپیکسلی، باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی، اتصال تنها به کمک Wi-Fi، بلوتوث ورژن 4، درگاه USB Type-C و micro HDMI از دیگر مشخصات این تبلت هیبریدی است.

image

اما یکی از ویژگی‌های متمایز 101 Saphir قدرت بالای بدنه آن است. این تبلت استاندارد IP68 برای مقابله در برابر آب و گرد و غبار دارد و همچنین ضد شوک طراحی شده است. وظیفه طراحی این تبلت بر عهده شرکت Logic Instruments، یکی از شرکت‌های زیر مجموعه آرکوس، بوده که سابقه درخشانی در طراحی سیستم‌های موبایلی مناسب برای شرایط و محیط‌های سخت دارد.

آرکوس گفته است که از ماه ژوئن این تبلت را به بازار عرضه می‌کند، هرچند که قیمت آن و اینکه در چه بازارهایی می‌توان به آن دسترسی داشت، هفته آینده و در کنگره جهانی موبایل اعلام می‌شود. البته با توجه به سخت‌افزار نه چندان قدرتمند آن انتظار نداریم شاهد قیمت بالایی برای این تبلت باشیم، اما طراحی ویژه‌اش ممکن است قیمت آن را کمی افزایش دهد. با این حال مشخصات سخت‌افزاری ضعیف این تبلت که قرار است تبلتی هیبریدی نیز باشد ممکن است باعث شود در همان ابتدای عرضه به بازار شکست سختی در زمینه فروش تجربه کند.

image

آرکوس چندی پیش نیز از 50 Saphir رونمایی کرده بود که یک گوشی هوشمند میان‌رده جان‌سخت محسوب می‌شود. این گوشی از صفحه نمایش 5 اینچی با رزلوشون 720p، چیپ‌ست MT6737 (پردازنده چهارهسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی A53 و پردازنده گرافیکی Mali-T720MP)، 2 گیگابایت رم، حافظه داخلی 16 گیگابایتی قابل ارتقا به کمک حافظه‌های جانبی، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و باتری خارق‌العاده 5000 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. این گوشی همچنین استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک دارد که یعنی می‌تواند 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد. بدنه آن نیز ضد شوک طراحی شده است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)