خانهاخبار
آیفون 8: صفحه‌نمایش 5.8 اینچ 2K و بدون لبه، رم 3GB و اسکنر 3 بعدی

آیفون 8: صفحه‌نمایش 5.8 اینچ 2K و بدون لبه، رم 3GB و اسکنر 3 بعدی

روز به روز اخبار جدیدی از پرچمدار بعدی اپل به گوش می‌رسد. این بار اطلاعات جدیدی از iPhone 8 منتشر شده که در ادامه می‌توانید از آن آگاه شوید. با جی‌اس‌ام همراه باشید...
۱۳۹۵/۱۲/۳

با این که هنوز هیچ تصویر واقعی‌ای از پرچمداران آینده اپل منتشر نشده، هر روز اطلاعات بیشتری از آن به گوش می‌رسد. تا شهریور ۹۶ که آیفون ۸ رسما معرفی شود نمی‌توان حدس زد کدام یک از این اخبار و شایعات به حقیقت خواهد پیوست. با توجه به مناسبت دهمین سالگرد تولد آیفون بعید نیست آیفون ۸ قابلیت‌های عجیب و انقلابی داشته باشد. به تازگی TrendForce اطلاعات جدیدی از مشخصات سخت‌افزاری آیفون ۸ منتشر کرده که به نظر می‌رسد واقعی باشد.

با توجه به اطلاعات جدید منتشرشده نسل بعدی آیفون قرار است در ۳ مدل متفاوت روانه بازار شود:

  • آیفون ۸ با صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچ LCD
  • آیفون ۸ با صفحه نمایش ۵.۵ اینچ LCD
  • آیفون ۸ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچ AMOLED

گویا دو مدل اول طراحی‌ای مشابه نسل گذشته دارند و قرار است سورپرایز اپل به مناسبت دهمین سال‌گرد آیفون، همان نسخه ۵.۸ اینچ باشد. مدل سوم با این‌ که صفحه نمایش ۵.۸ اینچ بزرگ‌تر از آیفون ۷ پلاس دارد ابعادی مشابه نسخه ۴.۷ اینچ آیفون ۷ دارد!

آیفون ۸ - ۵.۸ اینچی فاقد حاشیه در اطراف صفحه‌نمایش است اما نه مشابه Galaxy S8 و G6، چرا که این نسخه آیفون به معنای واقعی کلمه فاقد حاشیه (Frame-less) است و برخلاف رقبا فقط جنبه تبلیغاتی ندارد. همچنین بر خلاف دو مدل دیگر از صفحه‌نمایش AMOLED به جای LCD با نسبت طول به عرض ۲:۱ بهره‌ می‌برد و کیفیت آن 2K است.

گفته شده صفحه‌نمایش آیفون ۸ - ۵.۸ اینچی شاید برخلاف گلکسی اس۷ اج کرو نباشد. دلیلش هم این است که اپل با آزمایش‌هایی که در زمینه سقوط آیفون ۸ انجام داده به این نتیجه رسیده به‌کارگیری صفحه‌نمایش با لبه‌های گرد باعث می‌شود کیفیت نهایی ساخت آیفون جدید کاسته شود. تجربه ثابت کرده اپل برای افزودن قابلیت جدید به هیچ عنوان حاضر نیست کیفیت ساخت محصولاتش را فدا کند. 

image

 

همانند گذشته، این منبع اعلام کرده دکمه هوم در نسخه ۵.۸ اینچی آیفون ۸ حذف و با صفحه‌نمایش ادغام شده است. همچنین دوربین جلو آیفون ۸ - ۵.۸ اینچی سنسور اسکنر سه‌بعدی برای تشخیص چهره صاحب گوشی دارد که یک تکنولوژی انقلابی محسوب می‌شود. آیفون ۸ - ۵.۸ اینچی مجهز به رم ۳ گیگابایتی است و در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به فروش خواهد رسید.

image

اپل امسال موفق به فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه آیفون شده، اما پیش‌بینی شده با عرضه نسل جدید آیفون فروش آن سر به فلک بکشد و در سال آینده این شرکت موفق به فروش ۲۳۰ میلیون واحد شود.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (37 نظر)

Mr.masoud

۱۳۹۵/۱۲/۲۳
اپل وارد ی دهه جدید داره میشه و میخواد ی چیز شاخ بده بیرون.و باااید بده چون تموم فوناش شبیه هم شده.اگه نتونه فروشش خیلی میاد پایین

reza

۱۳۹۵/۱۲/۹
اخه صما میدونی که چرا ایفون تو چین تولید میشه که نظر میدی؟چون مواد اولیه و مخارج تولید تو چین خیلی کمتره در ضمن نه اینکه سامسونگ رو کره مریخ تولید میشه هواوی هم که پایتختش چینه دیگه چی میگی این وسط من نمی دونم

reza

۱۳۹۵/۱۲/۹
دوست عزیز ایلند من هم میدونم قیمت دلار چنده فهمیدیم که شما هم سرتون میشه امر دیگه ای نیست؟

reza

۱۳۹۵/۱۲/۶
اگه بی حاشیه بشه عالی میشه هم ابفاد کوچک هم صفحه بسیار بزرگ

mjb

۱۳۹۵/۱۲/۵
هر کسی سلیقه خودش رو داره.