خانهاخبار
13 قانون اسنپ که از آنها بی‌خبرید

13 قانون اسنپ که از آنها بی‌خبرید

اسنپ نیز مثل هر سرویس دیگر قوانینی دارد که ممکن است از آنها بی‌اطلاع باشید. در این مطلب شما را با مهم‌ترین قوانین اسنپ آشنا می‌کنیم که ندانستن آنها ممکن است شما را دچار مشکل کند.
۱۳۹۶/۷/۱۰

خوشبختانه استفاده از تاکسی‌های اینترنتی آنقدر میان شهروندان جا افتاده است که دیگر نیازی به معرفی خدمات آنها نیست. اسنپ، به عنوان یکی از دو شرکت بزرگی که هم اکنون در تهران فعالیت دارد، کاملا برای مردم شناخته شده است و روزانه هزاران سفر به واسطه آن انجام می‌گیرد.

سهولت در استفاده، قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالای سفری که اسنپ در مقایسه با تاکسی‌های شهری در اختیار مسافران قرار می‌دهد موجب شده تا مورد اقبال عموم قرار گیرد؛ اما شاید ندانید اسنپ نیز مثل هر سرویس دیگر قوانین خاص خود را دارد؛ قانون‌هایی که شاید کمتر مسافری از آنها مطلع باشد.

شرایط و قوانین استفاده از اسنپ در زمان ثبت نام به شما نشان داده می‎شود با این حال ممکن است مثل همیشه خیلی به آن توجه نکرده باشید. در این مطلب شما را با مهمترین قوانین اسنپ آشنا می‌کنیم که احتمالا از آنها بی‌خبرید و ندانستن آنها ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند.

image

1- اسنپ آژانس نیست

رانندگان اسنپ در استخدام این شرکت نیستند بلکه اسنپ تنها واسطه‌ای برای وصل کردن شما به رانندگان شخصی است. بنابراین وقتی درخواست سفر می‌کنید، رانندگان مخیل به قبول یا رد آن هستند و اسنپ نمی‌تواند آنها را مجبور به قبول درخواست شما کند.

2- برای ثبت نام باید 18 ساله باشید

طبق قوانین اسنپ افراد برای ثبت نام و استفاده از خدمات آن باید 18 ساله باشند و به سن قانونی رسیده باشند بنابراین در صورتی که اسنپ متوجه این موضوع شود می‌تواند حساب شما را مسدود کند.

3- مسئولیت کارهای راننده به عهده اسنپ نیست

اسنپ هیچ مسئولیتی در قبال کارها و رفتار راننده که خلاف قوانین کشور باشد را بر عهده نمی‌گیرد و در صورت رخ دادن چنین موردی شما باید از شخص خاطی شکایت کنید نه اسنپ!

4- هر فرد فقط اجازه استفاده از یک حساب را دارد

هر فرد اجازه دارد فقط یک حساب در اسنپ بسازد. یعنی شما مجاز نیستید با چند شماره مختلف در اسنپ حساب داشته باشید و از خدمات آن استفاده کنید.

5- دیگران حق استفاده از حساب شما را ندارند

اسنپ به شما اجازه نمی‌دهد حساب خود را برای استفاده در اختیار اشخاص دیگر قرار دهید یا آن را به دیگران واگذار کنید.

6- استعمال دخانیات ممنوع

استعمال دخانیات حین استفاده از خدمات اسنپ ممنوع است در نتیجه شما با ثبت نام در اسنپ می‌پذیرد هنگام سفر سیگار، پیپ و... نکشید.

7- حداکثر 4 مسافر

طبق قوانین راهنمایی و رانندگی کشور هر خودرو حق حمل حداکثر 4 مسافر را دارد بنابراین سوار شدن بیش از این تعداد خلاف قانون است و اسنپ نیز به شما اجازه این کار را نمی‌دهد.

8- ارسال کالا فقط با اسنپ باکس

ارسال کالا با سرویس حمل و نقل مسافر مجاز نیست ولی کاربران می‌توانند برای ارسال کالای خود از اسنپ باکس استفاده کنند.

9- سوار کردن سگ ممنوع است

شما مجاز نیستند هنگام استفاده از اسنپ سگ، یا سایر حیواناتی  را به همراه داشته باشید که همراه داشتن آنها در خودرو طبق قوانین ایران ممنوع است.

10- همراه داشتن مواد خطرناک ممنوع است

مسافران اسنپ مجاز نیستند هنگام سفر کالاهای ممنوعه و خطرناکی مثل مواد مخدر، مشروبات الکلی، مواد آتش‌زا، مواد سمی، مواد رادیو اکتیو، مواد منفجره، سلاح و... را به همراه داشته باشند.

11- کدهای تخفیف غیرقابل فروشند

کدهای تخفیفی که اسنپ در اختیار شما می‌گذارد غیرقابل فروشند. همچنین طبق قوانین اسنپ شما مجاز به دادن این کدها به افراد دیگر نیستید.

12- هزینه پرداخت شده پس داده نمی‎شود

مبلغی که کاربران به عنوان هزینه سفر به اسنپ پرداخت می‌کنند یا حساب خود را شارژ می‌کنند قابل استرداد نیست و نمی‌توانند آن را از اسنپ پس بگیرند. همچنین پس از درخواست سفر حق اعتراض نسبت به هزینه آن را نخواهید داشت.

13- اطلاعات شما ذخیره و استفاده می‎شود

اسنپ خود را مجاز می‌داند اطلاعات شخصی، اطلاعات مکانی، اطلاعات سفر و اطلاعات دستگاه شما را ذخیره کند و مورد استفاده قرار دهد ولی هیچ کاربر مجاز نیست اطلاعات سایر مسافران و رانندگان را ذخیره و از آنها استفاده کند. ضمنا وظیفه محافظت از اطلاعات حساب شما برعهده خود شماست.

  • شما هنگام استفاده از اسنپ چقدر قوانینش را رعایت می‌کنید؟ آیا تا به حال با مشکلی مواجه شده‌اید که لازم می‌دانید اسنپ باید قانونی برای آن در نظر بگیرد؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (553 نظر)

m.sharfaei524@gmail.com

۱۴۰۲/۱۲/۱۷
سلام من چند روز پیش برای پرداخت اقساط اسنپ پی اشتباهی کیف پول اسنپ خودرو رو شارژ کردم هرچقدر تماس میگیرم میگن قابل برگشت نیست مبلغشم زیاده و من استفاده ندارم، راه حلی سراغ ندارید؟حتی حاضرم درصدی از اون مبلغ رو پرداخت کنم به کسی که کمکم کنه پولم برگرده

kingors3

۱۴۰۲/۱۰/۱۴
این مقررات ازکجادراومده که ظرفیت حمل ونقل مسافرچهارنفره روی کارت شناسایی وسندخودروقیده شده باراننده ۴نفر مسافراضافه مشمول دریافت کرایه اضافه است نرخ گذاری کرایه بدون حضورکارشناسان صنف رانندگان نه مرسومه ونه هرگزاتفاق افتاده مسولان اسنپ چرادرباره فرمول محاسبه کرابه هااطلاع رسانی نمیکنن قطعا فرمولی وجودنداره،مبنای محاسبه شان درصدی کمتراز نرخ هایی است که تصویب شده وهمین مقداربرای مسافرانگیزه استفاده ازاسنپ ایجادمیکنه، همین وبس ۲۰درصد برای حق کمیسیون بسیارزیاده حکایت عینامصداق سربالایی رفتن آب است

Zaman

۱۴۰۲/۹/۷
با سلام. فکر کنم بیشتر افراد که نظر دادند راننده هستند.و ی طرفه به قاضی رفتند.ولی من هم یک مسافری هستم که همیشه به دلیل نداشتن وسیله اسنپ میگیرم. خدا شاهده همیشه چه راننده بگه چه نگه من سعی میکنم امتیاز بالا بدم .
ولی متاسفانه رانندگانی هم هستند واقعا مشکل دارند و ادب و فهم و اعصاب ندارند.مثل امشب با همسرم و پسرم میخواستم سوار ماشین شیم از اونجایی که کیف همراهمون هست همیشه همسرم جلو میشینه اومد جلو پیش راننده بشینه آنقدر ایشون با بی ادبی رفتار کردند. من با اینکه ی خانمم و اصلا سعی میکنم موردی هم بشه دهن به دهن نشم.مخصوصا زمانی که همسرم هستند. این رفتارش با همسرم انقدر ناراحتم کرده تا مقصد که کوتاه هم بود با این آقا لفظی دهن به دهن شدیم. خیلی بی ادب بود ایشون برای چی میگه جلو نشین. شاید ی سری بگن ماشین خودش که نه وقتی من ماشین کرایه کردم من میتونم روی هر صندلی که خواستم بشینم.اگه دلیلی هم داره محترمانه بگهههههه.حتی پسرم کوچیک دو بار گفت عمو چرا نذاشتی بابام جلو بشینه ما خودمون گرفت.اونم با بی ادبی گفت برو از بابات بپرس. با خودشم دعوا داشت. اینم بگم من پیشتیبانی تماس گرفتم و امتیاز منفی دادم.بر عکس اینکه اصلا دوست ندارم کسی ی وقت از نون خوردن توی این شرایط بیفته. واینکه کی گفته کرایه ها پایین .اینکه کمیسیون شما رو کم میدن دلیل بر کم بودن کرایه ها نمیشه. ولی به هر صورت از همه بزرگوارانی که واقعا خیلی مواقع با احترام و برادرانه رفتار کردند تشکر و آروزی موفقیت میکنم.

علیرضا

۱۴۰۲/۹/۵
مسلما اوندسته از افراد که راننده نیستند موافق کرایه پایین و اجحاف حقوق راننده رو دارند تا زمانیکه خودشون باگوشت و پوست خودشون در قامت راننده باشند و هزارتا از نابعهدی ها و نغر قوانین خود شرکت اسنپ ک نمونش عدم واریزی سهمیه بنزین ۱۱ ماهه است و اصطحلاک باِلای خودرو و وضع بد ترافیک و آسفالت و دست اندازهای پر تراکم کوی و برزن و خیابان و قطعات نامرغوب.

غلامرضا تیزنا

۱۴۰۲/۸/۱۹
سلام من تست عدم اعتیاد دادم الان نمی‌دانم چجوری بفرستم لطفا راهنمایی کنیدممنون