خانهاخبار
اپل به جایگاه پنجم بازار کشور چین سقوط کرد

اپل به جایگاه پنجم بازار کشور چین سقوط کرد

برند‌های چینی مانند هوآوی، اوپو، ویوو و شیائومی با کنار زدن برند آمریکایی اپل، باعث شدند اهالی کوپرتیو در بازار تلفن هوشمند کشور چین به جایگاه پنجم سقوط کنند.
۱۳۹۵/۱۲/۱

در سال ۲۰۱۶، حدود ۴۷۶.۵ میلیون تلفن هوشمند در کشور چین به فروش رسید که افزایش ۱۱.۴ درصدی داشته است. سه ماهه چهارم با فروش ۱۳۱.۶ میلیون دیوایس، بالاترین رکورد را از آن خود کرد.

تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که هوآوی با فروش ۷۶.۲ میلیون دستگاه در جایگاه اول قرار گرفته و نزدیک‌ترین رقیبش نیز شرکت اوپو است که حدود ۷۳.۲ میلیون تلفن هوشمند به فروش رسانده.

خانم Jessie Ding، یکی از تحلیل‌گران، در این باره می‌گوید:

در سال ۲۰۱۶ سه برند هوآوی، اوپو و ویوو رقابت بسیار سختی با یکدیگر داشتند و با استراتژی ورود مستقیم به بازار توانستند نام و آوازه‌ای برای خود دست و پا کنند. پرچمداران این سه شرکت نیز با توانایی و قدرت خود سود نسبتا زیادی نصیب تولیدکنندگان خود کردند.

image

شیائومی، دیگر برند چینی، توانست ۵۱.۴ میلیون دیوایس به فروش رساند که با ۲۱ درصد افت نسبت به سال گذشته‌اش روبرو شد و درصد اشتراک این شرکت چینی در بازار از ۱۵.۲ به ۱۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد.

خانم دینگ در اظهارات خود ادامه داد:

امسال برای اپل سال خوبی خواهد بود و آنها امیدوارند تا بتوانند مانند سال ۲۰۱۵ فروش خوبی در کشور چین داشته باشند؛ چراکه مردم این سرزمین، مانند دیگر علاقه‌مندان دنیای تکنولوژی، منتظرند ببینند اهالی کوپرتینو برای تولد ده سالگی آیفون چه برنامه‌ای در نظر دارند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

داود

۱۳۹۵/۱۲/۳
يبار كامنتت رو بخون نوشتي از اول هم....

amir1975

۱۳۹۵/۱۲/۲
@داود
فوبیا؟
با مقام پنجم در چین؟؟
بعد از واگذار کردن عنوان با ارزش ترین شرکت به گوگل؟
ساخت هند؟؟
میفهمی چی داری میگی؟؟ تموم شد دوران اپل.
بیدار شو! بیدار شو! البته اپلی ها همیشه خوابن.

علی

۱۳۹۵/۱۲/۲
چین به خدا تو مسلمون نیستی

عباس

۱۳۹۵/۱۲/۲
چینه دیگه.خریدشونم چینه

Overclock

۱۳۹۵/۱۲/۲
نه اقا برو چین ببین چه پولی به جیب زدن جمعیت سرمایه دارشون خیلی زیاده حتی ماشین هایی که اونا سوار میشن همه ژاپنی المانی امریکایی کره ای با ماشینای ایرانی و چینی که بیشتر ما سوار میشیم قابل مقایسه نیست.دولت و سیاست مارو بدبخت کرده .بقیه دنیا تو رفاه هستن داداش.