خانهاخبار
مشکل فریز شدن دوربین در آیفون 7 و 7 پلاس

مشکل فریز شدن دوربین در آیفون 7 و 7 پلاس

کاربران گوشی‌های iPhone 7 و iPhone 7 Plus به تازگی با مشکلی جدی مواجه شده‌اند: دوربین‌ هفتمین سری آیفون‌های اپل موقع عکس‌برداری و فیلم‌برداری فریز می‌شود!
۱۳۹۵/۱۱/۳۰

دوربین هفتمین سری از گوشی‌های آیفون اپل را می‌توان از بهترین دوربین‌های موجود در مارکت گوشی‌های هوشمند به حساب آورد. اپل نیز روی ویژگی‌ها و کیفیت دوربین این محصولات مانور ویژه‌ای داده است. اما انگار قرار نیست اوضاع بر وفق مراد اهالی کوپرتینو پیش برود، زیرا کاربران گوشی‌های آیفون 7 و 7 پلاس به تازگی با مشکلی جدی مواجه شده‌اند: دوربین‌ هفتمین سری آیفون‌های اپل موقع عکس‌برداری و فیلم‌برداری فریز می‌شود و کار نمی‌کند!

پدیدار شدن این مشکل به این صورت است که کاربر طبق روال معمول اپلیکیشن دوربین را باز می‌کند، اما به جای دسترسی به دوربین با یک صفحه مشکی یا یک تصویر تارشده روبرو می‌شود. در این صورت گوشی آیفون قادر به گرفتن عکس یا ضبط فیلم نخواهد بود. از آنجا که استفاده از دوربین اصلی (پشت) بسیار رایج است و اپل نیز دائما بر برتری دوربین‌ گوشی‌هایش تاکید می‌کند، چنین مشکلی قطعا آزاردهنده خواهد بود. 

در حال حاضر کمپانی اپل نسبت به این مشکل هیچ واکنشی نشان نداده و راه‌حلی برایش ارائه نکرده است. اما اگر به عنوان کاربر گوشی‌های آیفون 7 و 7 پلاس با مشکل فریز شدن دوربین مواجه شدید، می‌توانید دستگاه را ری‌استارت کنید. اما نحوه ری‌استارت کردن آیفون 7 و 7 پلاس با سری‌های پیشین آیفون متفاوت است. در این گوشی‌ها به جای نگهداشتن دکمه هوم، باید دکمه کم کردن صدا را بفشارید تا زمانی که لوگوی اپل روی صفحه‌نمایش ظاهر شود.

بعد از راه‌اندازی مجدد دستگاه، می‌توانید بدون هیچ مشکلی به اپلیکیشن دوربین دسترسی داشته باشید، هرچند برای برخی کاربران نیز ممکن است مشکل همچنان ادامه داشته باشد و آنها مجبور شوند برای برای دوم گوشی را ری‌استارت کنند. البته راه‌حل ری‌استارت کردن برای حل مشکل فریز شدن دوربین تنها یک راه‌حل موقتی است و شاید با آپدیت نرم‌افزاری بتوان این مشکل را حل کرد. در ادامه می‌توانید لحظه‌های فریز شدن دوربین آیفون 7 و 7 پلاس را مشاهده کنید. 

تاکنون در مورد مشکل فریز شدن دوربین آیفون 7 و 7پلاس، چه در یوتیوب و چه در انجمن‌های پشتیبانی اپل، صحبت‌های زیادی صورت گرفته است. پیش از این گفته شده بود که در آپدیت iOS 10.1، اپل مشکلی مشابه را حل کرده است، اما می‌بینیم که مشکل فریز شدن دوربین همچنان پابرجاست و راه‌حلی برایش ارائه نشده. البته قطعا اپل نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نخواهد بود و با آپدیت نرم‌افزاری سعی در حل مشکل خواهد داشت؛ زیرا به نظر نمی‌رسد که فریز شدن دوربین به مشکلات سخت‌افزاری مرتبط باشد. بنابراین اگر از گوشی‌های آیفون 7 و 7 پلاس استفاده می‌کنید و با مشکل فریز شدن دوربین مواجه شده‌اید، در صورت ارائه به‌روزرسانی جدید، سریعا دستگاه خود را به جدیدترین ورژن آپدیت کنید. 

البته اگر آیفون 7 و 7 پلاس خود را تحت گارانتی معتبر خریداری کرده‌اید، می‌توانید برای حل مشکل فریز شدن دوربین با پشتیبانان رسمی اپل تماس بگیرید. برخی از گزارشات حکایت از آن دارند که در صورت ادامه یافتن مشکل فریز شدن دوربین، کمپانی اپل دستگاه را به‌رایگان برایتان تعویض می‌کند. 

اگر از کاربران گوشی آیفون 7 و 7پلاس هستید، آیا تاکنون با مشکل فریز شدن دوربین مواجه شده‌اید؟ 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (50 نظر)

الناز

۱۳۹۹/۳/۱
دقیقا مثل مال من هنوزم درست نشده هرچی ا‌پدیت هم میاد بلافاصله انجام میدم به امید اینکه درست شه

amir amir

۱۳۹۷/۱۰/۲۶
سلام من چن ماهی بود دوربین پشت گوشیم که مدلش ایفون ۷ پلاس هست، تار بود و چراغ قوه هم کار نمیکرد ولی الان جالب اینجاس که بعد از چن ماه رفتم تو گالری فقط روی زوم ۲ کار میکنه و زوم یک همچنان سیاه

Reihane

۱۳۹۷/۴/۸
عزیزم این مشکل نیس
همه ی گوش های ایفون همینطوره و بدون پسوورد اگر صفحه رو از راست به چپ بکشید برنامه دوربین رو باز میکنه اما عکس ها مشخص نمیشه

Pari

۱۳۹۶/۱۱/۲۲
سلام دوستان
من مدتيه ٧پلاس خريدم
اويل خوب بود تصوير كاملا واضح بود انگار با١٠٠تا دوربين حرفه ايي گرفتن عكس رو ولي الان اينطور يه حورايي عكسهام دون دون ميشن
وقتي زوم ميكنم خيلي بيشتر اينجور ميشه تو نور كم هم اين مشكل هيتش حتي بيشتر خواستم ببينم ميدونيد مشكل از كجاست؟خيلي ممنون ميشم كمكم كنيد

Pari

۱۳۹۶/۱۱/۲۲
سلام دوستان
من مدتيه كه ٧پلاس خريدم
اوايل خوب بود تصوير كاملا واضح انگار با ١٠٠نا دوربين حرفه ايي گرفتن عكس رو
ولي الان اينطور نيست يه جورايي عكس هام مالت دون دون پيدا كرده وقتي زوم ميكنم تو نور كم هم خيلي خوب نيست
شما ميدونيد مشكل از كجاست؟
خيلي ممنون ميشم اگر كسي كمكي كنه