خانهاخبار
تسلا رسما وارد بازار خاورمیانه شد

تسلا رسما وارد بازار خاورمیانه شد

ایلان ماسک اولین مرکز خدمات رسمی و اولین ایستگاه‌های سوپرشارژر تسلا را در خاورمیانه افتتاح کرد. او وعده داده است که فعالیت تسلا در خاورمیانه به زودی گسترده‌تر می‌شود.
۱۳۹۵/۱۱/۳۰
image

رشد استفاده از خودروهای الکترونیکی گرچه کم است، نمی‌توان آن را نادیده گرفت و موفق‌ترین شرکت در این صنعت را به جرئت می‌توان شرکت تسلا دانست؛ شرکتی که ایلان ماسک مشهور مدیریت آن را بر عهده دارد و خودروهای الکتریکی کم‌مصرف و زیبایش در چند سال اخیر توانسته تحسین منتقدان را برانگیزد. یکی از عواملی که مانع رشد استفاده از خودروهای تسلا در سراسر جهان می‌شود این است که ایستگاه‌های سوپرشارژر این شرکت گستردگی چندانی ندارد و همچنین مراکز خدمات تسلا در تمام کشورها وجود ندارد. تسلا، در آستانه معرفی جدیدترین مدل خودرویش یعنی Model 3، قصد کرده با افزایش نمایندگی‌هایش در سراسر جهان نرخ استقبال از خودرو جدیدش را، که قیمتی بسیار پایین‌تر از مدل‌های قبلی دارد، افزایش دهد. به دنبال این سیاست تسلا اخیرا اولین مرکز خدمات خود را در امارات متحده عربی افتتاح کرده است.

با وجودی که تاکنون تسلا نمایندگی رسمی در امارات نداشته، صدها خودرو تسلا در خیابان‌های این کشور وجود دارد که افراد به صورت مستقل آن‌ها را وارد کشور کرده‌اند. با این حال مشکلاتی که به واسطه نبود مراکز خدمات و ایستگاه‌های سوپرشارژر برای این دارندگان وجود داشت باعث شد که آن‌ها سال گذشته دیداری با ایلان ماسک داشته باشند و از او درخواست کنند که خدمات بیشتری برای کشورشان ارائه دهد. تسلا اکنون به درخواست آن‌ها جامه عمل پوشانده است.

محل اولین فروشگاه رسمی تسلا در خاورمیانه که تابستان سال آینده افتتاح می‌شود

مراسم افتتاح اولین مرکز خدمات تسلا در برج خلیفه، بلندترین سازه جهان، برگزار شد و ایلان ماسک شخصا این مرکز را افتتاح کرد. ماسک در این مراسم گفت که پس از دیدار با نمایندگان کشور امارات از میزان تعهد این کشور به انرژی پایدار متعجب شده و پتانسیل زیادی برای فعالیت در این منطقه دیده است.

شرکت تسلا در این مراسم تعدادی خودرو Model X و Model S برای فروش آماده کرده بود که به محل موقت فروشگاه تسلا در دوبی مال منتقل شده است. اولین فروشگاه رسمی تسلا در امارات تابستان سال آینده افتتاح می‌شود ولی تا آن موقع تسلا سفارشات از این کشور را قبول می‌کند و امکان رانندگی آزمایشی را نیز برای مشتریان فراهم کرده است. ماسک گفته است تسلا قصد دارد در سال 2018 یک فروشگاه و یک مرکز خدمات دیگر نیز در ابوظبی افتتاح کند.

 این شرکت قرارداد تحویل 200 خودروی مدل ایکس و مدل اس را با شرکت تاکسیرانی دوبی امضا کرده است. قیمت مدل اس در امارات 275 هزار درهم (حدود 75 هزار دلار) و مدل ایکس 344 هزار درهم (حدود 94 هزار دلار) خواهد بود. تحویل خودروها از ماه ژوئیه آغاز می‌شود.

مکان ایستگاه‌های شارژ تسلا در امارات

افزون بر فروشگاه و مرکز خدمات رسمی در دوبی، تسلا برای اولین بار در خاورمیانه اقدام به نصب ایستگاه‌های سوپرشارژر در این منطقه کرده است. دو ایستگاه سوپرشارژر افتتاح‌شده یکی بین دوبی و ابوظبی و یکی در نزدیکی ابوظبی قرار دارند. ماسک وعده داده است که تا پایان سال 5 ایستگاه سوپرشارژر دیگر نیز در امارات راه‌اندازی می‌کند. ایستگاه‌های سوپرشارژر ایستگاه‌هایی هستند که می‌توانند ماشین‌های الکتریکی این شرکت را در عرض حدود یک ساعت شارژ کامل کنند و استفاده از آن‌ها برای دارندگان خودروهای تسلا رایگان است.

علاوه بر ایستگاه‌های سوپرشارژر، این شرکت اقدام به نصب 26 ایستگاه مستقل مقصدمحور کرده و گفته است که تا پایان امسال 50 ایستگاه دیگر نیز نصب می‌کند. ایستگاه‌های شارژ مقصدمحور ایستگاه‌هایی هستند که در هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و مراکز تفریحی نصب می‌شوند تا زمانی که خودرو خود را در پارکینگ این اماکن پارک کرده‌اید، بتوانند آن را شارژ کنند.

تصویر یکی از ایستگاه‌های سوپرشارژر تسلا در امارات

تسلا در چند وقت اخیر نمایندگی‌هایی در کشورهای پرتغال، تایوان، کره‌جنوبی و نیوزلند افتتاح کرده است و با نزدیک شدن به زمان معرفی رسمی مدل 3 فعالیتش در این زمینه نیز شدت بیشتری می‌گیرد. به گفته ماسک، امارات اولین کشوری است که در حوزه خلیج فارس از خدمات تسلا برخوردار می‌شود، اما آخرین نخواهد بود؛ زیرا تسلا قصد دارد تا چند وقت دیگر دفاتر رسمی خود را در کشورهای بحرین، عمان و عربستان سعودی نیز افتتاح کند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

seybey77

۱۳۹۵/۱۲/۱
;-(

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۳۰
خب که چی بریم بخریمش

محمد

۱۳۹۵/۱۱/۳۰
و بیچاره ایران که به خاطر کارهای خودمون هیچ کشوری نگاهمون نمی کنه.