خانهاخبار
HTC تصمیم دارد بازار گوشی‌های رده پایین را ترک کند

HTC تصمیم دارد بازار گوشی‌های رده پایین را ترک کند

کمپانی HTC تا چند سال پیش یکی از مطرح‌ترین سازندگان گوشی‌های اندرویدی بود، اما استفاده از زبان طراحی تکراری و عدم نوآوری و تفاوت برجسته با گوشی‌های سایر برندها باعث شد تا ضررهای مالی پی در پی این شرکت منجر به خروج موسس و مدیر عامل سابق آن و کاهش چشمگیر سهم این کمپانی در بازار شود.
۱۳۹۵/۱۱/۲۹

در بسیاری از کشورهای در حال توسعه بازار گوشی‌های هوشمند رده پایین اهمیت ویژه‌ای دارند، اما تولید کنندگان باید در این بازارها بسیار محتاط عمل کنند. یکی از مهم‌ترین عواملی که شرکت‌ها باید به آن توجه کنند، قیمت است زیرا در این بازار‌ها حتی اختلاف اندکی مانند ۱۰ دلار هم بر تصمیم کاربران برای خرید یا عدم خرید یک گوشی تاثیر گذار است.

رقابت در این بازارها شدید است و بزرگ‌ترین عامل موفقیت کمپانی‌ها در چنین کشورهایی، سیاست‌گذاری آن‌ها درباره قیمت گوشی‌های رده پایین خود است. اما به نظر اچ‌تی‌سی هیچ تمایلی به درک این موضوع ندارد و با توجه به مشکلات اقتصادی که در حال حاضر گریبان گیر این شرکت است، قصد دارد همچنان گوشی‌های خود را با قیمتی بالاتر نسبت به رقبا بفروشد.

در فصل پایانی سال ۲۰۱۶، چای لین چانگ، مدیر عامل اچ‌تی‌سی اعلام کرد که شرکتش قصد دارد تا کسب و کار خود در بخش گوشی‌های رده پایین را تعطیل و بر روی میان‌رده‌ها و پرچم‌داران تمرکز کند. براساس گفته‌های خانم چانگ، این بازار به شدت رقابتی است و آینده‌ای برای سود دهی ندارد.

این تصمیم اچ‌تی‌سی می‌تواند کمکی به پرچم‌داران و گوشی‌های رده بالای این شرکت باشد. با توجه به رقابت شدید بازار پایین‌رده‌ها، کنار کشیدن این شرکت از میان تولید کنندگان این رده گوشی‌های هوشمند می‌تواند از ضررهای اچ‌تی‌سی در این حوزه جلوگیری کند و پس از آن کمپانی تایوانی تمرکز بیشتری روی گوشی‌‌های رده بالا و حتی میان‌رده‌های خود داشته باشد.

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (87 نظر)

bab

۱۳۹۵/۱۲/۳
افرین خودت بیا به خودت رای بده

قاسم

۱۳۹۵/۱۲/۳
من دیزایر 828داشتم واقعأ حرف نداشت از هواوی بهتره

رضا

۱۳۹۵/۱۲/۲
با کیا شدیم 79 میلیون نفر خخخخخ

علیرضا

۱۳۹۵/۱۲/۱
ههه سامی تا گلکسی اس 5 استفاده میکرد از پلاستیک ولی الان بت کیفیت ترینه . بعدشم بحث هنگ و اینا رو باز نکن . برو سایت فون باف مقایسه سرعت گلکسی اس 7 با اگزینوس نه اسنپ رو با الجی جی 5 و اچ تی سی کامل ببین. بعدشم اچ تی سی هم که شده پدر تقلید . از A9 تا u ultra.

bab

۱۳۹۵/۱۲/۱
رضا
داداش شما رو کلا بین التعطیلی زدن رفته