خانهاخبار
ورایزن مبلغ پیشنهادی برای خرید یاهو را 250 میلیون دلار کاهش داد

ورایزن مبلغ پیشنهادی برای خرید یاهو را 250 میلیون دلار کاهش داد

به گزارش بلومبرگ، ورایزن مبلغ پیشنهادی خود برای خرید یاهو را 250 میلیون دلار کاهش داده است. پیش‌تر Verizon برای خرید Yahoo، مبلغی 4.83 میلیارد دلاری ارائه کرده بود.
۱۳۹۵/۱۱/۲۹

ورایزن احتمالا قراردادی را برای خرید یاهو نهایی خواهد کرد که مبلغ آن نسبت به پیشنهاد اولیه این کمپانی، 250 میلیون دلار کمتر است. این کاهش قیمت پس از افشای دو نقص امنیتی یاهو اتفاق افتاده است؛ مشکلات امنیتی که یاهو در سال‌های اخیر داشته است.

image

بلومبرگ از پیشنهاد با مبلغ پایین‌تر خبر داده است و ادعا کرده است طرفین به‌صورت مشترک، مسئولیت‌های قانونی در مورد نقص‌های امنیتی را خواهند پذیرفت. به گزارش رویترز، شاید مبلغ پیشنهادی 350 میلیون دلار کاهش یابد.

ورایزن ژوئیه سال گذشته اعلام کرد یاهو را به قیمت 4.83 میلیارد دلار می‌خرد. این کمپانی گفت یاهو با AOL ادغام خواهد شد؛ ورایزن ژوئن 2015، شرکت AOL را به مبلغ 4.4 میلیارد دلار خرید. چند ماه بعد، افشا شدن دو درز اطلاعات بزرگ یاهو، ظاهرا این خرید را به خطر انداخته است.

یاهو در سپتامبر 2016 اطلاعات هکی را منتشر کرد که در سال 2014 انجام شده بود و حداقل 500 میلیون حساب کاربری این شرکت را به خطر انداخته بود. این کمپانی در دسامبر سال گذشته تایید کرد نقص امنیتی دیگری در سال 2013، باعث افشای نام، ایمیل و پسورد هش‌شده بیش از یک میلیارد کاربرش شده است. پس از انتشار اخبار هک دوم، ورایزن بررسی گزینه کاهش قیمت یا کنار گذاشتن کامل معامله را شروع کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)