خانهاخبار
5 دلیل که نشان می‌دهد گوشی خود را بیشتر از همسرتان دوست دارید

5 دلیل که نشان می‌دهد گوشی خود را بیشتر از همسرتان دوست دارید

شاید با خود بگویید مگر می‎شود کسی گوشی هوشمندش را بیشتر از همسرش دوست داشته باشد. در این مطلب نشانه‌های افرادی را به شما معرفی می‌کنیم که این چنین هستند و زندگی مشترکشان در خطر است.
۱۳۹۵/۱۱/۲۸

بعضی از ما آنچنان وابسته به گوشی هوشمندمان هستیم که توجه به خانواده و اطرافیان را از یاد برده‌ایم. مثلا در مهمانی و دورهمی‌ها به جای صحبت کردن با دیگران، مشغول چک کردن گوشی و مسیج دادن هستیم یا هنگام گردش و تفریح به جای لذت بردن از فضا دنبال عکس و سلفی گرفتنیم.

اعتیاد به گوشی تلفن همراه پدیده‌ای است که انسان‌های زیادی دچارش هستند؛ اعتیادی که، همچون مواد مخدر، زندگی مشترک خیلی‌ها را دچار مشکل کرده است. نشانه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم نشان می‌دهد شما گوشی تلفن همراهتان را بیشتر از همسر و خانواده خود دوست دارید؛ پس اگر این نشانه‌ها را در خود می‌بینید بهتر است تغییر رفتار دهید و به همسرتان بیشتر توجه کنید.

۱- شما وقت زیادی با گوشی می‌گذرانید

image

نتایج یک تحقیق در سال 2015 نشان داده است افراد بالغ 16 تا 30 سال به طور متوسط روزانه 3.2 ساعت از وقت خورد را صرف کار با گوشی می‌کنند؛ این یعنی در طول هفته 1 روز کامل از وقت خود را با گوشی می‌گذارنید که میزان زیادی است.

بنابراین اگر همیشه سرتان در گوشی است و به جای صحبت کردن با همسرتان ترجیح می‌دهید کانال‌های تلگرام و عکس‌های اینستاگرام را بالا و پایین کنید، باید گفت ازدواجتان در خطر است.

۲- شما صبح‌ها اول گوشی‌تان را چک می‌کنید

image

بیاید با هم صادق باشیم. اولین کاری که هر روز صبح انجام می‌دهید چیست؟ اگر جوابتان چک کردن گوشی است نه سلام و صبح بخیر گفتن مشخص می‏شود به گوشی خود علاقه بیشتری دارید تا همسرتان.

تحقیقات نشان می‌دهد بیش از 60 درصد کاربران در اولین ساعت پس از بیدار شدن گوشی خود را چک می‌کنند. برای اینکه به همسر خود ثابت کنید او را بیشتر دوست دارید بهتر است صبر کنید تا برای کار از خانه خارج شوید آنوقت با خیال راحت به شبکه‌های اجتماعی سر بزنید.

۳- شما برای گوشی‌تان بیشتر هدیه می‌خرید

image

هدیه دادن یکی از راه‌های نشان دادن عشق و علاقه است که می‌تواند همسرتان را بسیار خوشحال کند، اما اگر از جمله افرادی هستید که برای گوشی هوشمندتان بیشتر از شریک زندگیتان هدیه می‌خرید نباید انتظار گرفتم لوح تقدیر را داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم به جای پول خرج کردن برای لوازم جانبی و تعویض مداوم گوشی، هدیه‌ای کوچک برای همسر خود تهیه کنید تا زندگیتان پایدار بماند.

۴- شما سالگردتان را فراموش می‌کنید اما شارژ کردن گوشی را نه

image

همه چیز به اولویت‌ها بستگی دارد. اگر هیچ یک از کارهای مربوط به گوشی را از یاد نمی‌برید اما به سادگی تولد همسر یا سالگرد ازدواجتان را فراموش می‌کنید در مشکل بزرگی افتاده‌اید!

بهتر است به جای بهانه آوردن حداقل مناسبت‌های مهم را در تقویم گوشی خود ذخیره کنید تا به موقع یادآورتان کند به این ترتیب هم شما و هم همسرتان راضی و خوشحال خواهید بود.

۵- شما بیشتر از زندگی خودتان، از زندگی دوستانتان با خبرید

image

هزاران دوست و فالور هم در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید هیچکدام جای خانواده را نمی‌گیرد. اگر از جزئیات زندگی تک تک دوستان مجازیتان با خبر هستید اما خبر از اتفاقات روزمره همسرتان ندارید جزو افرادی هستید که گوشی هوشمندشان را بیشتر از همسرشان دوست دارند.

خوب است به جای دنبال کردن افراطی زندگی دوستان مجازی بخشی از وقت خود را صرف گفتگو با همسرتان کنید و در مورد مسائل و اتفاقات مختلف با او صحبت کنید؛ کاری که به محکم‌تر شدن زندگی مشترکتان بسیار کمک خواهد کرد.

  • شما بیشتر به گوشی‌تان علاقه دارید یا همسرتان؟ کدام یک از نشانه‌های بالا را در خو می‌بینید و چقدر مصمم هستید تا رفتارتان را تغییر دهید؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

MilaD

۱۳۹۵/۱۱/۳۰
بعضیا گوشیشونو از خودشونم بیشتر دوست دارن!!!

سعید

۱۳۹۵/۱۱/۲۹
آقای سیدی جدیدا زدی تو کار مشاوره خانواده خخخ

mehyaw

۱۳۹۵/۱۱/۲۹
والا اگه اینجوری حساب کنیم ، من از گوشیم متنفرم :|
چون صبح ها موقع رفتن به سرکار گوشیمو چک میکنم چون اینترنت سیم کارت نمیخرم ، بیرون از اینترنت استفاده نمیکنم فقط اس و زنگ ؛ بیشترین خرجی هم که تاحالا برای گوشیم کردم اینه که هروقت باطریش تموم میشه میزارمش شارژ بشه بلخره برق هزینه داره خخخ با دوستام هم فقط قرار میزاریم میریم بیرون - چون خیلی کم از نت استفاده میکنم و کمتر تو خونه هستم ، مواقع استراحتم رو با گوشی پر میکنم

سعید

۱۳۹۵/۱۱/۲۹
البته چند دلیل هم وجود داره که شما همسرتون رو بیشتر از گوشی دوست دارین:
1- اگر مدل جدید گوشی بیاد گوشی قدیمی رو عوض می کنین ولی همسرتونو عوض نمی کنین
2- بیشتر از اونی که از گوشیتون بترسین از همسرتون می ترسین
3- هزینه های مادی و معنوی پرداخت شده برای ازدواجتون خیلی بیشتر از هزینه های گوشیتونه
4- همسرتون کار می کنه ولی گوشیتون نه
5- شما زندگیتونو با همسرتون شریکین نه با گوشیتون
6- همسرتون یا شما اختیار دارین همو ترک کنین ولی نمی کنین اما گوشی اصلا اختیار نداره
7- اگر شما با همسرتون دعواتون بشه ، آشتی می کنین ولی با گوشی اصلا دعوا نمی کنین(چون اصلا در این حد نیست که شما رو عصبانی کنه)
8- اگر شما گوشیتون آسیب ببینه عوضش می کنین و اگر همسرتون مریض بشه همه زندگی تونو میدین تا سلامتیش برگرده
و ...

Shadow

۱۳۹۵/۱۱/۲۸
Just smartphone ❤️❤️❤️???