خانهاخبار
گوگل و عرضه کند قابلیت Instant Apps برای دارندگان تلفن‌های اندرویدی

گوگل و عرضه کند قابلیت Instant Apps برای دارندگان تلفن‌های اندرویدی

در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O 2016، کمپانی گوگل از قابلیت جدیدی برای اندروید پرده برداشت که Instant Apps نام دارد و با استفاده از آن کاربران می‌توانند بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن‌ها، به طور موقت از آن‌ها استفاده کنند.
۱۳۹۵/۱۱/۲۶

مدتی قبل گوگل اعلام کرده بود که قابلیت Instant Apps یا اپ‌های سریع به زودی در دسترس قرار می‌گیرد. امروز هم خبر رسید که دسترسی به این پلتفرم برای برخی اپلیکیشن‌ها و تعداد کمی از دارندگان تلفن‌های اندرویدی امکان‌پذیر شده است. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید بدون دانلود مستقیم اپلیکیشن‌ها، از آن‌ها در گوشی اندرویدی خود استفاده کنید.

ایده پشت طرح اپ‌های سریع گوگل این است که کاربر نیاز نداشته باشد اپ‌هایی را دانلود کند که فقط برای مدت محدودی از آن‌ها استفاده می‌کند. در این حالت، پلی استور فقط کدهای ضروری اپلیکیشن‌ها را برای Instant Apps دانلود می‌کند تا اپ مورد نظر روی دستگاه اجرا شود. این اپ‌ها طوری طراحی شده‌اند که بدون نیاز به مراجعه مستقیم به پلی استور و از طریق جستجوی گوگل در دسترس باشند.

وب‌سایت 9to5Google در گزارشی اعلام کرده است که دارندگان سری پیکسل و نکسوس که اندروید نوقا را دریافت کرده‌اند می‌توانند از قابلیت اپ‌های سریع گوگل استفاده کنند. برای فعال کردن این امکان باید به قسمت تنظیمات گوشی بروید و در بخش تنظیمات گوگل، پشتیبانی از Instant Apps را فعال کنید.

image

 

پیش از این گوگل فهرست تعدادی از اپ‌هایی را که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند منتشر کرده بود، مانند BuzzFeed، پریسکوپ، Wish و Viki. در بین این اپلیکیشن‌ها تا به حال اپلیکیشن Wish بیشترین سازگاری را با پلتفرم اپ‌های سریع گوگل داشته است.

متاسفانه همان‌طور که ذکر کردیم این ویژگی در حال حاضر به تعداد بسیار کمی از اپ‌ها و گوشی‌های نکسوس و پیکسل محدود است و امیدواریم در آینده نزدیک ساکنان مانتین ویو این قابلیت را برای سایر گوشی‌های اندرویدی هم عرضه کنند.

اگر از دارندگان نکسوس‌های مجهز به اندروید نوقا و گوشی‌های سری پیکسل هستید و قابلیت Instant Apps را امتحان کرده‌اید، می‌توانید نظر خود را درباره این ویژگی جدید سیستم عامل اندروید با ما در میان بگذارید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)