خانهاخبار
مشکل بد خوابی خود را با سفر رفتن حل کنید

مشکل بد خوابی خود را با سفر رفتن حل کنید

بسیار شنیده‌اید که زمان خواب نباید از گوشی تلفن همراه استفاده کرد چون موجب بدخوابی می‏‌شود. اگر شما هم چنین مشکلی دارید و شب‌ها دیر خوابتان می‌برد بهتر است برای مدتی از این وسایل دور باشید و چند روزی به سفر بروید.
۱۳۹۵/۱۱/۲۶

اگر از جمله افرادی هستید که مشکل خواب دارید و شب‌ها به سختی خوابتان می‌برد بهتر است به فکر سفر رفتن باشید. تحقیقات جدید نشان داده‌اند سپری کردن وقت در فضای آزاد و دور بودن از نورهای مصنوعی، مثل تلفن همراه و تلویزیون، می‌تواند به ریست شدن ساعت بیولوژیکی بدن و داشتن خواب بهتر کمک کند.

مدت‌هاست دانشمندان از تاثیر منفی استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی، مثل تبلت و گوشی تلفن همراه، در هنگام خواب مطلع هستند. در واقع نور مصنوعی این دستگاه‌ها سبب سرکوب تولید هرمون ملاتونین می‌شود؛ هرمونی که احساس خواب را در ما به وجود می‌آورد.

image

چک کردن پیام‌های تلگرام و دیدن عکس‌های اینستاگرام پیش از خوابیدن، ساعت بیولوژیکی بدن را به هم می‌ریزد که نتیجه آن خواب کمتر و بی کیفیت است. این مشکل نه تنها باعث سردرد و گیجی خواهد شد بلکه خطر ابتدا به سرطان و چاقی را نیز افزایش می‌دهد.

تحقیقات جدید راه حل این مشکل را سفر رفتن و دور بودن از نورهای مصنوعی اعلام کرده‌‌اند. اگر شب‌ها دیر به خواب می‌روید و خواب خوبی ندارید بهتر است چند روز را به دور از وسایل الکترونیکی در طبیعت بگذرانید. این کار سبب می‏شود هورمون ملاتونین زودتر از زمانی که در خانه هستید تولید شود و به زودتر خوابیدن شما کمک کند. اگر هم وقت سفر رفتن ندارید بهتر است تعطیلات پایان هفته خود را خارج از خانه و زیر نور آفتاب سپری کنید تا وضعیت خواب شما به حالت عادی برگردد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

کاظم

۱۳۹۵/۱۱/۲۶
هیچکس نیست ک ازسفررفتن بدش بیاد منک عاشق مسافرت کردنم مخصوصا جاهای بکر ولی مشکلات اونقد ماها رو احاطه کرده ک یا نمیریم مسافرت یاکم میریم من خودم به عینه میبینم وقتی ک مسافرتم وبعدش چقدرحالم بهتره

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۵/۱۱/۲۶
آخه باید پول باشه$ از قدیم گفتن پول که نباشه "جان" در عذابه.. سفرم بری هی بدتر دق دنیا رو میخوری و برمیگردی میای