خانهاخبار
رسما تایید شد؛ ال‌جی G6 به دستیار صوتی هوشمند مجهز می‌شود

رسما تایید شد؛ ال‌جی G6 به دستیار صوتی هوشمند مجهز می‌شود

پس از ناکامی ال‌جی در فروش G5 و عدم استقبال زیاد کاربران از این گوشی، این‌بار کمپانی کره‌ای تصمیم گرفته تا علاوه بر کنار گذاشتن طراحی ماژولار، ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری جذاب‌تری را به پرچم‌دار جدیدش، ال‌جی G6 اضافه کند.
۱۳۹۵/۱۱/۲۳

یکی از ویژگی‌های نرم افزاری مهمی که در پرچم‌داران سال ۲۰۱۷ بسیار مورد توجه قرار گرفته است، دستیار صوتی دیجیتال است. در حال حاضر کورتانا از شرکت مایکروسافت، گوگل اسیستنت، سیری از شرکت اپل و دستیار صوتی شرکت آمازون با نام الکسا معروف‌ترین دستیارهای هوشمند دیجیتالی موجود به شمار می‌روند.

از طرفی شرکت سامسونگ قصد دارد تا دستیار صوتی جدید خود، با نام Bixby را به همراه گلکسی S8 و S8 پلاس معرفی نماید. بنابراین، ال‌جی هم برای جا نماندن از قافله سازندگان برتر، باید پرچم‌دار جدیدش را به چنین قابلیتی مجهز کند.

براساس تیزر جدیدی که دیروز توسط  الجی منتشر شد، به نظر می‌رسد این شرکت به دنبال افزودن هوش مصنوعی به پرچم‌دار جدید خود است. در این تصویر عنوان ((تصنع کمتر. هوش بیشتر)) و ((نسل بعدی گوشی هوشمند، اولین بار توسط ال‌جی برای شما ارایه می‌شود)) به چشم می‌خورد که بی‌شک به حضور دستیار صوتی در این گوشی اشاره دارد.

image

محتمل ترین گزینه دربین دستیارهای صوتی یاد شده و ال‌جی می‌تواند در پرچم‌دارش از آن بهره ببرد(به استثنا دستیار اختصاصیی محصولات اپل)، گوگل اسیستنت است که عملکرد خوبی در اندروید نوقا دارد. از طرفی روابط ال‌جی و گوگل هم همیشه مثبت بوده و بنا به گفته اریک اشمیت: ال‌جی بهترین شریک گوگل است.

اما مدتی قبل شایعات از حضور دستیار الکسا شرکت آمازون در ال‌جی G6 خبر می‌دادند که پیش‌تر در سایر محصولات ال‌جی (به غیر از گوشی‌های هوشمند) به گار گرفته شد. اگر ال‌جی دستیار گوگل را انتخاب کند، به اولین گوشی اندرویدی غیر پیکسلی تبدیل می‌شود که از گوگل اسیستنت بهره مند است، اما پیش از این دستیار صوتی الکسا برای اولین بار توسط هوآوی و در میت ۹ به عنوان دستیار تلفن هوشمند استفاده شده بود.

با توجه به استفاده از عبارت ((اولین بار)) و ((نسل بعدی تلفن هوشمند)) در تیزر ال‌جی، این احتمال هم ممکن است که ال‌جی از هر دو دستیار برای G6 استفاده نماید که اولین بار درکنار هم دریک دستگاه حضور می‌یابند. البته ال‌جی می‌تواند مانند سامسونگ روی دستیار اختصاصی خود کار کند که این احتمال ضعیف‌تری نسبت به سه مورد قبلی است و اگر چنین بود، تا به حال باید خبرها و شایعاتی از آن منتشر می‌شد.

به هر حال، ۲۶ فوریه روزی است که ال‌جی با معرفی پرچم‌دار جدید سری G خود به همه سوالات ما پاسخ خواهد داد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۵/۱۱/۲۳
اینجا دیگه فقط "دلار" تعیین تکلیف میکنه، اینکه LG دلارهای زیادی باید صرف تبلیغات گسترده بکنه تا بلکه بشود هرآنچه باید بشود