خانهاخبار
سهم پنجاه درصدی اپل واچ از ساعت‌های هوشمند فروخته‌شده در سال 2016

سهم پنجاه درصدی اپل واچ از ساعت‌های هوشمند فروخته‌شده در سال 2016

طبق گزارش Canalys، حدود نیمی از ساعت‌های هوشمند فروخته شده در سال 2016، اپل واچ بوده است. کمپانی Apple در سه‌ماهه پایانی 2016، شش میلون ساعت فروخته است.
۱۳۹۵/۱۱/۲۰

طبق گزارش شرکت Canalys، اپل واچ همچنان سهم بزرگ خود از بازار ساعت‌های هوشمند را حفظ کرده است. اپل در سه‌ماهه پایانی سال 2016 (سه‌ماهه اول سال مالی اپل)، 6 میلیون ساعت هوشمند فروخته است که بخش بزرگی از مجموع 9 میلیون ساعتی است که در این بازه در سرتاسر جهان فروخته شده است. تعداد اپل واچ‌های فروخته‌شده در این بازه، نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، رشد 12 درصدی داشته است.

درآمد اپل از فروش ساعت در فاصله ماه‌های اکتبر تا دسامبر، 2.6 میلیارد دلار بوده است که رکورد جدیدی در بازه سه‌ماهه است. درآمد اپل در این مدت، 80 درصد از کل درآمد حاصل از فروش ساعت‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است.

image

مطابق این گزارش، اپل در سال گذشته 11.9 میلیون ساعت فروخته است که بخشی از این فروش، به لطف عرضه مدل‌های سری اول، با قیمت پایین‌تر بوده است. این آمار نشان می‌دهد اپل واچ محبوب‌ترین ساعت هوشمند سال گذشته بوده است و حدود نیمی از ساعت‌های هوشمند فروخته‌شده در سال گذشته، ساخت اپل بوده است. کمپانی فیت‌بیت که اخیرا Pebble را خریده است، 17 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته است و سامسونگ سهم 15 درصدی از بازار ساعت‌های هوشمند داشت. امسال انتظار داریم Fitbit ساعتی با پشتیبانی از اپ‌های شخص ثالث معرفی کند و سامسونگ دو ساعت خود یعنی Gear S3 Classic و Frontier را بهبود دهد.

شاید وضعیت موجود در بازار ساعت‌های هوشمند را با وضعیت بازار تبلت‌ها در زمان iPad مقایسه کنید؛ دوره‌ای که اپل سهم بزرگی از بازار تبلت‌ها را برای مدتی در اختیار داشت. درنهایت تولیدکنندگان دیگر بخشی از بازار را از آنِ خود کردند و سهم اپل کاهش یافت. اما بازار ساعت‌های هوشمند، با بازار تبلت‌ها تفاوت بزرگی دارد؛ اپل با عرضه آیپد، بازار تبلت‌ها را تاسیس کرد و به همین دلیل در ابتدا نسبت به حریفان برتر بود. وضعیت در مورد اپل واچ و صنعت ساعت‌های هوشمند این‌گونه نیست و شاید به همین دلیل است که آنچه اپل در این بازار به دست آورده، چشمگیرتر است.

Jason Low از Canalys می‌گوید: «موفقیت اپل علاوه بر بهبودهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در مدل‌های جدید، عمدتا به دلیل بازاریابی کارآمد و قیمت‌گذاری مجدد است که قشر گسترده‌تری را هدف قرار می‌دهد. عرضه ساعت‌های سری 1 با قیمت پایین‌تر و تمرکز بیشتر بر سازگاری بین دستگاه‌ها، ساعت‌های اپل را به ساعتی مناسب‌تر و در دسترس‌تر تبدیل کرده است.»

پس از آغاز عرضه Android Wear 2.0 در این هفته، بازار رقابتی‌تر می‌شود. نتیجه عرضه این سیستم‌عامل، سیلی از ابزارهای پوشیدنی مجهز به آن است که منتظر نسخه جدید آن بوده‌اند. این هفته با عرضه LG Watch Style و LG Watch Sport که هر دو به‌صورت پیش‌فرض مجهز به اندروید ور 2.0 هستند، رقابت جدی‌تر می‌شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

SLS

۱۳۹۵/۱۱/۲۱
ساعت های هوشمند به هیچ دردی نمیخورن فقط برای خالی کردن بیشتر جیب مشتری ها ساخته شدن