خانهاخبار
کاهش محبوبیت ویندوز 10 در بین بازیکنان استیم

کاهش محبوبیت ویندوز 10 در بین بازیکنان استیم

پس از عبور مایکروسافت و ویندوز 10 از مرز 25 درصدی سهم بازار، اکنون این شرکت برنامه‌های گسترده‌تری دارد. بازار گیمرها، بازار جذابی است که هوش از سر همه شرکت‌ها می‌برد. چرا باید ویندوز 10 در این بازار عقب‌نشینی کند؟ در این خبر بخوانید.
۱۳۹۵/۱۱/۱۶

مایکروسافت پس از در اختیارگرفتن 25 درصد ویندوز 10 از سهم بازار و کشیدن نفس راحت، به دنبال بازار مهم دیگری است. این بازار بزرگ را گیمرها تشکیل می‌دهند. استیم محبوب‌ترین پلتفرم بازی در جهان است. با اندازه‌گیری تعداد کاربران استیمی که برروی سیستم خود ویندوز 10 را نصب کرده‌اند، می‌توان میزان محبوبیت این ویندوز را در بین گیمرها سنجید.

هرچند بر طبق گزارش مایکروسافت، در این ماه (ژانویه) ویندوز 10 قدمی رو به عقب در گرفتن سهم بازار گیمرها برداشته‌است.

این کاهش آنچنان مهم نیست. چیزی که اهمیت دارد سقوط سهم بازار ویندوز 10 در میان بازیکنان است. این سهم در دسامبر 2016 از آستانه 50 درصد عبور کرد و ژانویه 2017 به 49.67 درصد رسید. این اعداد اهمیتی برای مایکروسافت ندارند، عقبگرد ویندوز 10 این شرکت را نگران کرده‌است. البته، مایکروسافت امید دارد تا با کاهش سهم بازار ویمدوز 7 و XP، فضا برای رشد ویندوز جدید فراهم شود.

در واقع، اتفاقی که افتاده‌، برعکس است. سهم بازار ویندوز 7 با شیب ملایمی به 35.11 درصد رسیده و سهم ویندوز XP در همان 1.24 درصد ناچیز باقی مانده‌است. بازیکنان اپل‌باز نیز سهم 3.31 درصد از استیم را به خود و سیستم‌عامل مک‌ او‌اس اختصاص داده‌اند.

image

مایکروسافت از مدت‌ها پیش، برنامه‌ای برای تبدیل ویندوز 10 به برترین پلتفرم بازی تدوین کرده‌است. احتمالا در بروزرسانی‌های آینده، شاهد قابلیت و پیشرفت‌های جدیدی از جمله گیم مودی برای بهینه‌سازی سیستم‌عامل هنگام بازی‌کردن چند عنوان خاص و سیستم گیم استریمینگ بیم داخلی خواهیم بود.

انتظار داریم بروزرسانی بعدی ویندوز 10 در ماه آوریل منتشر شود. امید می‌رود با انتشار این بروزرسانی، دیگر شاهد کاهش سهم ویندوز 10 در بازار گیم نباشیم. بیشتر قابلیت‌هایی که در این بروزرسانی اضافه می‌شوند، از چندی پیش در اختیار ویندوز اینسایدرها (افرادی که در برنامه ویندوز اینسایدر مایرکوسافت عضو هستند) بوده‌است. شما نیز اگر می‌خواهید همیشه از جدیدترین ویژگی‌های ویندوز 10 در زمینه بازی، بهره‌مند باشید، می‌توانید در این برنامه ثبتنام کرده و بروزرسانی‌ها را دریافت کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

R-in

۱۳۹۵/۱۱/۱۷
از تو استور اپلیکیشن ویندوز اینسایدر رو نصب کن بعد از طریق اون ویندوز تن رو میتونی نصب کنی

ali

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
برنامه upgrade advisor رو نصب کن مشکلت 100 درصد حل میشه. بازش کن نکست بزن اگه آپدیت داشت یه تیک میاد انو بزن بعدش done رو بزن تمام ، حالا برو گوشی رو آپدیت کن. تشکر هم لازم نیست.

Alireza

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
برنامه upgrade adviser رو نصب کنید به واسطه اون آپ کنید

m

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
زیاده توضیحش برو تو سایت وینفون ای ار راه هلش هست ، یا تا گوگل سرچ کن اپدیت به ویندوزفون ۱۰ برای لومیا ، اگه اینسایدر نخواد یه نرم افزار اپدیت هست بهت معرفی میکنه

arshia

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
سلام
آقا همایون ،ویندوز فون یه سایت داره با شناسه ir
شما برو اونجا مشکلتو حل میکنن