خانهاخبار
آیا ویندوز 10 کلاد رقیب سیستم‌عامل کروم است؟

آیا ویندوز 10 کلاد رقیب سیستم‌عامل کروم است؟

آپدیت‌های ویندوز 10 از انتشار نسخه جدیدی از ویندوز با نام ویندوز 10 کلاد خبر می‌دهند. این سیستم عامل می‌تواند رقیبی برای سیستم عامل کروم گوگل باشد.
۱۳۹۵/۱۱/۱۳

سال‌هاست مایکروسافت در تلاش است سازندگان رایانه‌های شخصی را از سیستم‌عامل کروم گوگل دور نگه دارد و همچنین اجازه ندهد مصرف‌کنندگان به سمت آیپد اپل کشیده شوند. درحالی‌که Windows RT شکست سنگینی تجربه کرد و ویندوز 8.1 و موتور جستجوی بینگ چندان گسترده استفاده نشدند، غول نرم‌افزاری در حال آزمایش نسخه ارزان‌قیمت دیگری از سیستم‌عامل ویندوز است: ویندوز 10 کلاد.

با توجه به اینکه فایل‌های جدیدی در نسخه‌های آزمایشی اخیر ویندوز 10 ظاهر شده‌اند و همچنین براساس سایر گزارش‌ها، Windows 10 Cloud نسخه ساده‌ای از ویندوز خواهد بود که برای اجرای اپلیکیشن‌های عمومی و فراگیر استور ویندوز طراحی شده است. چنین نسخه ساده‌ای از ویندوز 10 مسلما طراحی شده تا جایگزینی برای Chrome OS باشد و مایکروسافت قادر است آن را با قیمت پایین یا مجانی در اختیار سازندگان رایانه‌های شخصی قرار دهد که کامپیوترهایی با سیستم‌عامل تولید می‌کنند.

مشخص نیست مایکروسافت قصد دارد چه زمانی Windows 10 Cloud را ارائه دهد. با توجه به تغییراتی که قرار است در آپدیت ماه آوریل اعمال شود، احتمالا این نسخه ویندوز به‌زودی منتشر می‌شود.

مایکروسافت احتمالا برای آزمایش نسخه جدید و ارائه آن در اواخر سال، در زمان عرضه دومین به‌روزرسانی بزرگ ویندوز 10 آماده می‌شود.

مایکروسافت در مورد سیستم‌عامل Windows 10 Cloud خبری منتشر نکرده است و نام‌گذاری آن بدان معنا نیست که حتما از طریق کلاد یا آنلاین روی یک دستگاه اجرا می‌شود. مایکروسافت احتمالا سرویس‌های کلیدی خود از جمله Bing را در این سیستم‌عامل می‌گنجاند و بدین ترتیب تلاش خواهد کرد مصرف‌کنندگان را در اکوسیستم نرم‌افزاری و سرویس‌های خود حفظ کند. این کمپانی ماه گذشته نیز اعلام کرد که قصد دارد اپلیکیشن‌های دسکتاپ ویندوز را اواخر امسال به پردازنده‌های موبایل ARM بیاورد. درصورتی‌که مایکروسافت قصد داشته باشد ویندوز 10 کلاد را روی چیپ‌های ARM ارائه کند، استفاده از اپلیکیشن‌های ویندوز، مزیت ویندوز 10 کلاد خواهد بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Net-Hunter

۱۳۹۵/۱۱/۳۰
گوگل همیشه نقش برادر بزرگترو ایفا میکنه
samsung chromebook pro is coming...

miracle2017

۱۳۹۵/۱۱/۱۳
((آیا ویندوز 10 کلاد رقیب سیستم‌عامل کروم است؟))
خنده داره این سوال خخخخخ ....اصلا عددی نیس کروم جلوی ویندوز 10کلاد :))))
اونوقت مایکروسافت که خدای نرم افزاره تو ساخت ویندوز 10 کلاد بیاد رقیب کروم باشه یا نه ؟؟؟ اینم شد سوال :-/

Alureza

۱۳۹۵/۱۱/۱۳
مایکروسافت ویندوز 10 رو روی اسنپدراگون 835 اجرا کرد این یعنی تبلت های قدرتمند با قیمت کم این ها کروم بوک رو له میکنن.
من احتمال میدم که سرفیس پرو 5 یه نسخه اسنپ هم داشته باشه

ahmadsharifi

۱۳۹۵/۱۱/۱۳
ممنون، اصلاح شد.

محمد

۱۳۹۵/۱۱/۱۳
این کمپانی ماه گذشته نیز اعلام کرد که قصد دارد اپلیکیشن‌های دسکتاپ ویندوز را اواخر امسال به پردازنده‌های موبایل ARM بیاورد. درصورتی‌که مایکروسافت قصد داشته باشد ویندوز 10 کلاد را روی چیپ‌های ARM ارائه کند، استفاده از اپلیکیشن‌های ویندوز، ویندوز 10 کلاد را مزین خواهد کرد.
این یه تیکه یعنی چی آقای شریفی؟؟؟؟؟؟؟ مشکل ترجمه اس؟؟!!