خانهمقاله‌ها
راهنمای مسیریابی با Waze برای رانندگان

راهنمای مسیریابی با Waze برای رانندگان

Waze یکی از بهترین و کامل‌ترین اپلیکیشن‌های مسیریابی است که بهترین مسیر را یافته و به صورت صوتی شما را برای رسیدن به مقصد راهنمایی می‌کند. اگر می‌خواهید نحوه استفاده از ویز را یاد بگیرید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
۱۳۹۵/۱۱/۱۲

اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی گوناگونی برای گوشی‌های موبایل وجود دارد که کاربران می‌توانند با کمک آنها راه خود را به آسانی پیدا کنند. علاوه بر گوگل مپس که میان کاربران جا افتاده است اپلیکیشن دیگری به نام Waze وجود دارد که به همان اندازه قدرتمند است و خیلی‌ از رانندگان آن را به Google Maps ترجیح می‌دهند.

چگونه در Google Maps مسیریابی کنیم؟

image

در این مطلب به شکلی ساده نحوه استفاده و مسیریابی با Waze را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید با راهنمایی آن خیلی سریع از مبدا به مقصد برسید. ولی ابتدا به مزایایی که Waze نسبت به گوگل مپس دارد اشاره خواهیم کرد.

  • امکاناتی که ویز برای مسیریابی در اختیار شما می‌گذارد بیشتر و تخصصی‌تر از گوگل مپس است به همین دلیل برای مسیریابی کاربردی‌تر است.
  • راهنمای صوتی Waze، برخلاف گوگل مپس، در ایران کار می‌کند بنابراین می‌توانید در طول مسیر به جای نگاه کرده به نقشه به راهنمای صوتی آن تکیه کنید.
  • Waze علاوه بر اطلاعات گوگل، از رانندگان نیز اطلاعات ترافیکی مسیر را دریافت می‌کند به همین دلیل آنچه نشان می‌دهد واقعی‌تر است.
  • Waze در طول مسیر دوربین‌های ثبت تخف، ماشین پلیس و تصادف را به شما اطلاع می‌دهد البته از آنجا که این اطلاعات را سایر رانندگان ارسال می‌کنند ممکن است خیلی دقیق نباشد.
  • در Waze اطلاعات مسیر در لحظه به‌روزرسانی می‏شود یعنی اگر در راه وضعیت ترافیک تغییر کند ویز بر اساس اطلاعات جدید مسیر و زمانش را به شما نشان خواهد داد یا اگر راه را اشتباه بروید Waze به صورت خودکار مسیر جدید را نشان می‌دهد و نیازی به مسیریابی دوباره نیست.

چگونه از Waze استفاده کنیم؟

ابتدا با کلیک روی دکمه‌های زیر اپلیکیش Waze را روی آیفون یا گوشی اندرویدی خود نصب کنید. برای شروع خوب است با وارد کردن شماره موبایل خود در برنامه ثبت نام کنید هرچند Waze بدون ثبت نام هم اجازه استفاده را به شما می‌دهد.

image
image

  1. به وای‌فای یا اینترنت موبایل وصل شوید.
  2. جی‌پی‌اس گوشی را روشن کنید.
  3. روی دکمه هدف سمت چپ کلیک کنید تا محل فعلی شما روی نقش نمایش داده شود
  4. روی دکمه سرچ کلیک کنید و نام مقصد خود را جستجو کنید.
  5. مقصد درست را انتخاب کنید و دکمه Go را بزنید.
  6. دکمه Go Now را بزنید تا Waze مسیر را به شما نشان دهد و به صورت صوتی راهنماییتان کند.
image
  • استفاده از همه امکانات Waze به سادگی روش بالا نیست. برای اینکه بتوانید تمامی امکانان ویز استفاده کنید نیاز به وقت گذاشتن برای کار با ویز دارید تا به خوبی همه بخش‌های آن را بشناسید و تجربه کنید. اما بد نیست به بعضی از معایب Waze نیز اشاره کنیم.
  • Waze چون همواره درحال دریافت و به‌روزرسانی اطلاعات نقشه است مصرف دیتا (یا همان اینترنت) نسبتا بیشتری از Google Maps دارد.
  • چون Waze اکثر مسیرها را از کوچه و خیابان به شما نشان می‌دهد ممکن است گاهی دور خود بچرخید و مسیر طولانی‌تر را طی کنید.
  • رابط کاربری Waze خیلی ساده نیست و معمولا کاربران، حتی اگر مبتدی هم نباشند، کمی طول می‌کشد تا با آن آشنا شوند.
  • نقشه‌، اطلاعات و مسیرهای Waze خالی از نقص نیست بنابراین بهتر است هنگام رانندگی به عنوان یک مشاور به آن نگاه کنید و به حس مسیریابی خودتان اعتماد هم داشته باشید.

در آخر توصیه می‌کنیم کاملا حواس خود را به رانندگی بدهید و کمتر به گوشی نگاه کنید تا خدای نکرده حادثه‌ای پیش نیاید. در صورتی که نیاز به استفاده از گوشی دارید ماشین خود را کنار خیابان متوقف کنید و آنوقت ادامه مسیر خود را در Waze پیدا کنید.

 

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (54 نظر)

اسدی

۱۳۹۹/۱۲/۵
سلام دوستان من راننده کامیون هستم از کدام مسیریاب استفاده کنم تا داخل شهرنبره هیچ کدام ازمسیریابهابرای کامیون گزینه ندارن وویزیاهرکدام ازمسیریابهاروکه آدرس میدی ازکامیون ممنوع می‌بره لطفاراهنمایی کنید

افسانه

۱۳۹۹/۳/۱۴
متاسفانه يك ماهي برنامه ويز من وصل نميشه مدام هم ميزنه اينترنت قطع است و مجددا سعي كنيد در صورتي كه من نتم روشن و دارم كار ميكنم ياهاش لطفا كمك كنيد ممنون

فرید

۱۳۹۸/۱۱/۳۰
خیلی جامع و دقیق بود سپاس گذارم.

اميد

۱۳۹۷/۱۱/۲۶
سلام دوستان ويز من سخن نميگه موقع رانندگى و ميزنه نو جى پى اس درصورتى كه جى پى اس من روشن بايد چيكار كنم

حسین

۱۳۹۷/۶/۳۱
سلام .چون اپلیکیشن ویز تو ایران فیلتره .اول فیلتر شکن و روشن کنین بعدا میتونین دانلود کنی.یا از طریق زاپیا ،از کسی که داره بگیرین