خانهمقاله‌ها
چگونه از دعوت‌ ناخواسته به گروه‌ها و کانال‌های تلگرام جلوگیری کنیم؟

چگونه از دعوت‌ ناخواسته به گروه‌ها و کانال‌های تلگرام جلوگیری کنیم؟

در این مطلب آموزشی، روش غیرفعالسازی عضویت ناخواسته در گروه‌ها و کانال‌های پیام‌رسان تلگرام را به شما نمایش خواهیم داد.
۱۴۰۲/۸/۲۲

تلگرام یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین پیام‌رسان‌ها در سطح جهان است و در کشور ما نیاز طرفداران بسیاری دارد. متاسفانه تعداد کاربران چشمگیر این پلتفرم، بستر مناسبی را برای نمایش تبلیغات فراهم می‌کند و احتمالا شما نیز تجربه عضویت ناخواسته در گروه‌ها و کانال‌های تبلیغاتی توسط افراد ناشناس را داشته‌اید. در ادامه این مطلب، نحوه جلوگیری از این دعوت‌ها را به شما نمایش می‌دهیم تا هرگز درگیر گروه‌ها و کانال‌های تبلیغاتی این پیام‌رسان نشوید.

image

چگونه از دعوت ناخواسته به گروه‌ها و کانال‌های تلگرام جلوگیری کنیم؟

برای لغو دسترسی دعوت به گروه و کانال‌های تلگرام توسط سایرین، ابتدا وارد این پیام‌رسان شوید و سپس صفحه Settings را باز کنید. در گوشی‌های با سیستم عامل iOS، این گزینه در بخش پایینی صفحه قرار داشته و در گوشی‌های اندرویدی نیز با انتخاب منوی سه خط در بخش بالایی سمت چپ تلگرام امکان دسترسی به آن را خواهید داشت.

image

در این صفحه وارد بخش Privacy and Security شوید.

image

 سپس گزینه Groups & Channels را انتخاب کنید.

image

پس از ورود به صفحه Groups & Channels، در بخش Who Can Add Me گزینه Nobody یا My Contacts را انتخاب کنید.

image

تلگرام همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا دسترسی مخاطبین برای افزودن به گروه‌ها و کانال‌ها را به صورت جداگانه نیز تعیین کنند. برای استفاده از این قابلیت، نام افراد مورد نظر بین مخاطبین خود را به لیست‌های Always Allow یا Never Allow اضافه کنید. مخاطبین در لیست Always Allow، دسترسی اضافه کردن شما به گروه‌ها و کانال‌ها را خواهند داشت و در سوی دیگر، لیست Never Allow امکان دعوت شما به گروه‌‌ها یا کانال‌ها را از افراد انتخابی خواهد گرفت.

image

امیدواریم که این مطلب برای جلوگیری از دعوت ناخواسته به گروه‌ها و کانال‌های پیام‌رسان محبوب تلگرام، برای شما مفید واقع شود. در صورتی که با مشکل خاصی برخورد کرده‌اید یا سوالی درباره این پروسه دارید؛ در بخش نظرات با ما همراه باشید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (60 نظر)

حامد۱۱۱۷

۱۴۰۲/۸/۲۵
این مشکل از اپلیکیشن های ادیت شده ایرانی مانند موبوگرام و تلگرام طلایی اتفاق میافته و احتمالا آن ها در قبال گرفتن هزینه ای بعنوان تبلیغات این کار غیر قانونی را انجام می دهند و بهترین راه حل این مشکل استفاده همه کاربران از نسخه اصلی تلگرام که در اپ استور و گوگل پلی قرار دارد است

ابوالفضل

۱۴۰۲/۸/۲۰
دمت گرم

هدیه

۱۴۰۲/۶/۱۱
سلام مشکلتون حل شد؟؟ راه حلش رو میشه بگید

Elham

۱۴۰۲/۵/۶
این مشکل همگانی شده انگار برا منم مخاطبام به اسم من تو گروهای مختلف اد میشن درصورتی که من نیستم، هیچکسم علتو نمیدونه بعد از پاک کردن اکانت بازم داره اد میکنه

مهسا

۱۴۰۲/۵/۶
فهمیدی به منم بگو هر کاری میکنم درست نمیشه