خانهاخبار
براساس یک پتنت جدید لوازم جانبی اپل ماژولار می‌شوند

براساس یک پتنت جدید لوازم جانبی اپل ماژولار می‌شوند

سه‌شنبه هفته گذشته، کمپانی اپل اقدام به ثبت پتنتی کرد که به وسیله آن، سیستم ماژولار شدن قطعات، ساعت هوشمند این شرکت با نام اپل واچ دچار تغییرات زیادی می‌شود.
۱۳۹۵/۱۱/۱۰

پتنت اشاره شده که در موسسه رسمی پتنت‌های کشور آمریکا به ثبت رسیده، نشان می‌دهد که اپل واچ، چگونه می‌تواند با داشتن بندهای ماژولار که به صورت پیوسته به یکدیگر متصل شده‌اند، کاربردی‌تر از قبل شود. اپل برای این محصول، بندهای متفاوت و زیبایی طراحی کرده که یکی از آنها، Link Bracelet نام دارد و از طریق به هم پیوستن قطعات فلزی کوچک طراحی و ساخته شده است.

طراحان اپل اعلام نموده‌اند که ماژول‌های زیادی می‌توانند در این سیستم جدید که پتنت آن به ثبت رسیده، قرار گیرند که از جمله آنها می‌توان به باتری، ژنراتورهای الکتریکی، دوربین، دیوایس‌های لمسی خارجی و اسپیکر اشاره کرد. از آنجایی که اپل واچ به عنوان یک گجت فعال در حوزه سلامت شناخته می‌شود، قطعات مختلفی مانند سنسور فشار خون، قند یا دماسنج را می‌توان از طریق سیستم ماژولار به آن اضافه نمود.

به مانند بندهای قبلی که برای اپل واچ طراحی شده بود، این بند جدید نیز به راحتی قابلیت باز و بسته شدن دارد. هریک از قطعات قرار گرفته در این سیستم ماژولار را نمی‌توان یک دیوایس مجزا دانست. بلکه آنها با یکدیگر ترکیب شده و هر کدام از آنها، حکم یکی از اجزای دستگاه اصلی را دارد. موارد اشاره شده یکی پس از دیگری به هم متصل شده و در نهایت با پورت ۶ پینی اپل واچ در ارتباط خواهند بود.

با وجود اینکه عرضه این وسیله جانبی ماژولار برای اپل واچ مشخص نیست، اما ثبت این پتنت نشان می‌دهد که اپل قصد دارد تا ساعت هوشمند خود را ارتقاء داده و امکانات بیشتری به آن اضافه نماید. تعداد زیادی از کاربران، از نبود ماژول جی‌پی‌اس در نسل اول اپل واچ شاکی بودند و همین موضوع باعث شد تا اهالی کوپرتینو، دست به کار شده و این قطعه را در نسل دوم قرار دهند. اما اپل واچ نسل دوم نیز همچنان برای انجام بسیاری از کارها، به آیفونی که با آن همگام‌سازی شده، نیازمند است. پتنتی که در این مطلب به آن اشاره کردیم، می‌تواند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برای اپل واچ به حساب آمده و استقلال بیشتری برای این دیوایس به ارمغان آورد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۵/۱۱/۱۰
کلا برند اپل باشکوهه و دوست داشتنیه؛ چه ماژولار، چه بی ژولار