خانهاخبار
مشخصات پرچمدار و 4 گوشی جدید از سونی افشا شد

مشخصات پرچمدار و 4 گوشی جدید از سونی افشا شد

بر خلاف شیائومی که کلا دور MWC 2017 را خط کشیده، سونی با دست پر می‌آید. وب‌سایت گرجی ادعا می‌کند که ژاپن‌ها 5 گوشی متفاوت از پرچمدار گرفته تا پایین‌رده را در کنگره جهانی موبایل معرفی می‌کنند. در ادامه مشخصات آن‌ها را به تفکیک مطالعه می‌کنید.
۱۳۹۵/۱۱/۹

سونی با معرفی سری اکس از گوشی‌های اکسپریا سعی کرد نظر کاربران را به خود جلب کند و به نوعی شروعی دوباره داشته باشد اما این موضوع تاثیر چندانی در فروش کمپانی نداشت. شاید اخیرا نسبت به ماه‌های گذشته اوضاع بهتری داشته باشد اما به هیچ وجه قابل مقایسه با اپل یا سامسونگ و حتی کمپانی‌های چینی مثل اوپو، شیائومی و هوآوی نیست. البته درآمد پایین به معنی بی‌کیفیت بودن محصولات برند ژاپنی نیست و آن‌ها این موضوع را بار دیگر در 2017 به کاربران ثابت می‌کنند.

image

یک وب‌سایت گرجستانی به نام Review.ge ادعا کرده مشخصات پرچمدار و میان‌رده‌های 2017 سونی را بدست آورده است. نام گوشی‌هایی که در این مطلب آمده عجیب و غریب هستند و احتمالا فعلا با کد رمز شناخته می‌شوند و بعدا اسامی رسمی برایشان تعیین می‌شود. در ادامه مشخصات 5 گوشی سونی را که در کنگره جهانی موبایل 2017 (MWC) معرفی می‌شوند بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

 

Sony Yoshino

مهم‌ترین گوشی این لیست یوشینو نام دارد که در حقیقت پرچمدار ژاپنی‌هاست و جای اکسپریا XZ را می‌گیرد. این گوشی به نمایشگری 5.5 اینچی مجهز شده که کیفیت 4K و رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل دارد. اگر خاطرتان باشد با معرفی زد5 هم یک نسخه جانبی به نام زد5 پریمیوم معرفی شد که نمایشگر 4K داشت اما با محدودیت‌های شدیدی مواجه بود. شاید امسال پرچمدار سونی واقعا نمایشگر 4K داشته باشد و تنها محدود به تماشای ویدئو یا عکس نشود.

همان‌طور که انتظار می‌رفت قلب تپنده یوشینو چاشنی امریکایی دارد و پرچمدار کوالکام، اسنپدراگون 835، است. این غول بی‌شاخ و دم را فضای رم 4 یا 6 گیگابایتی از نوع پرسرعت LPDDR4 و سنسور دوربین IMX400 همراهی می‌کنند. واضح است که این سنسور آخرین و پیشرفته‌ترین محصول سونی محسوب می‌شود و پیشرفت قابل توجهی در مقایسه با نسخه پیشین داشته است.

 

Sony BlancBright

گوشی دیگری که ژاپنی‌ها روانه بازار می‌کنند با کد بلانک‌برایت شناخته می‌شود. این گوشی را نمی‌توان با پرچمداران مقایسه کرد اما قطعا در دسته میان‌رده‌ها هم احساس راحتی نمی‌کند پس بهتر است آن را جزو بالارده‌ها بدانیم. بلانک‌برایت نمایشگری 5.5 اینچی با کیفیت QHD‌ و رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل دارد.

شایعات حاکی از آن است که احتمالا شاهد حضور اسنپدراگون 835 یا 653 در دل این دستگاه باشیم. علت پرچمدار ندانستن این گوشی هم احتمال استفاده از اسنپدراگون 653 به عنوان پردازنده دستگاه است و البته که در مقایسه با پرچمدار سونی تنها در یک نسخه با 4 گیگابایت رم تولید می‌شود. مهم‌ترین شباهت بلانک‌برایت به یوشینو این است که هردو به سنسور دوربین IMX400 مجهز می‌شوند.

 

Sony Keyaki (Zelkova)

زلکووا نام گونه‌ای از درخت نارون است که در شرق آسیا رشد می‌کند؛ احتمالا سونی با انتخاب این نام برای گوشی قصد دارد اصالت ژاپنی‌اش را به کاربر القا کند! نام دیگر گوشی کیاکی است و برای آن دسته از کاربران طراحی شده که علاقه‌ای به صرف هزینه سرسام‌آور برای خرید اسمارت‌فون ندارند اما یک میان‌رده همه‌چیز تمام می‌خواهند. نمایشگر گوشی 5.2 اینچ است و طبعا ابعاد کوچکتری در مقایسه با دو برادر بزرگش در این لیست دارد. کیفیت آن FHD با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل است و طبعا میزان مصرف باتری آن به شکل قابل توجهی از QHD و 4K کمتر است.

باز هم سونی به منظور کاهش قیمت تمام‌شده دستگاه یک پردازنده چینی را جایگزین نمونه معروف‌تر امریکایی کرده است. همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید پردازنده زلکووا از محصولات مدیاتک است و Helio P20 نام دارد. این پردازنده با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی همراه می‌شود. نکته جالب این‌که یک سنسور 23 مگاپیکسلی در قاب پشتی دستگاه جا خوش کرده و جالب‌تر این‌که دوربین جلوی دستگاه دقت 16 مگاپیکسلی دارد و علاقمندان به عکاسی سلفی را راضی می‌کند.

 

Sony Hinoki (Cypress)

با توجه به مشخصات گوشی‌های این لیست به نظر می‌رسد سونی قصد دارد تعدادی گوشی ارزان‌قیمت هم روانه بازار کند. یکی از آن‌ها هینوکی یا سایپرس (درخت سرو) است که بر خلاف نامش قامت کوتاه 5 اینچی دارد! این گوشی به نمایشگری با کیفیت HD و رزولوشن 1280 در 720 پیکسل مجهز شده است و پردازنده آن نیز مانند زلکووا، هلیو پی20 است. از جمله دیگر مشخصات آن باید به فضای رم 3 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، دوربین اصلی 16 و جلوی 8 مگاپیکسلی اشاره کرد. هنوز قیمت این گوشی مشخص نیست اما با توجه به مشخصاتش احتمالا جایگزین اکسپریا XA می‌شود.

 

Sony Mineo

نکته عجیب درباره مشخصات گوشی‌های افشاشده در لیست این است که جزئیات مهم پرچمدار و بالارده‌های سونی به بیرون درز کرده‌اند اما مشخصات مینئو که پایین‌رده گروه است همچنان در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد. تنها چیزی که از این گوشی افشا شده قیمت 350 دلاری آن است که خبر از مشخصات نچندان جذاب مینئو می‌دهد.

image

اگر این شایعات درست باشند و سونی حقیقتا به دنبال معرفی پرچمداری با نمایشگر 4K باشد امیدواریم سنگ تمام بگذارد و صرفا جنبه تبلیغاتی نداشته باشد. با توجه به این‌که هیچ قدم قابل توجهی در راستای بهینه‌سازی نمایشگرها یا پردازنده‌ها برداشته نشده هنوز مشخص نیست سونی چگونه می‌خواهد پردازنده اسنپدراگون 835 و نمایشگر 4K را در یک گوشی جای دهد و در عین حال مصرف باتری را کنترل کند! نظر شما درباره این معضل چیست؟ آیا واقعا به نمایشگرهای 4K در ابعاد یک گوشی 5.5 اینچی نیاز است؟ به نظر شما بهتر نیست بودجه‌ای که صرف توسعه این نمایشگر می‌شود به بهینه‌سازی باتری یا نرم‌افزار اختصاص یابد؟ نظر شما درباره روند پیشرفت اسمارت‌فون‌ها چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

Sony technology

۱۳۹۵/۱۱/۱۹
اصن وقتی اسم سونی میاد آدم دلش قرصه
دیگه میدونه گوشیش ترورش نمیکنه خخخخخخ
ب بعضی برندا بر نخوره O_o

ehsanyousefi

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
اصلا این اسم سونی که میاد منو دیوونه میکنه ، همیشه عاشق این برند بودم و همیشه عاشقش میمونم ، شک ندارم که امسال سونی میترکونه

King

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
جان خودم سونی تا یه مدت دیگه بازار رو قبضه میکنه همین الان xzپر فروش ترین گوشی نیم سال 2016شد... کلا طراحی و مهندسی ژاپنی تو دنیا حرف اولو میزنه،کره و تایوان و چین حتی اپل آمریکا از این شرکت ژاپنی عقبن Sony make believe.

vahid.km

۱۳۹۵/۱۱/۱۰
احسنت به سونی.
امسال به نظر میرسه سال سونی باشه.
بیصبرانه منتظر معرفی محصولات جدید سونی هستم.
شرکت غووووووووووووول یعنی این :) .
خودم عاشق گوشی های اچ تی سی هستم ولی حسم میگه 2017 سال سونی هست .

Mammad

۱۳۹۵/۱۱/۱۰
وقتی حرف از پیشرفت و توانستن باشد قطعا نام سونیه که اونجا میدرخشه، گوشی من الان z5p هست، 24ساعته فیلم،نت،4k,و وب گردی میکنم، اما باطریش با این همه کار 2 روز بدون شارژ دوام داره، مطمئن باشین این برند پیشگام در فناوریه و دیگر شرکت ها در صدد کپی از سونی.
Viva SONY