خانهاخبار
با 10 ویژگی احتمالی LG G6 آشنا شوید

با 10 ویژگی احتمالی LG G6 آشنا شوید

ال‌جی قرار است در کنگره جهانی موبایل 2017 از پرچمدار جدید خود یعنی LG G6 رونمایی کند. در این جا 10 ویژگی احتمالی این گوشی را با هم مرور خواهیم کرد.
۱۳۹۵/۱۱/۱۰

همانطور که می‌دانید کمتر از یک ماه دیگر کنگره جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا برگزار خواهد شد و کمپانی ال‌جی نیز به عنوان یکی از کمپانی‌های حاضر در این نمایشگاه قرار است از جدیدترین پرچمدار خود یعنی LG G6 رونمایی کند. از آنجایی که سامسونگ اعلام کرده است که Galaxy S8 را در این نمایشگاه معرفی نمی‌کند، این می‌تواند بهترین موقعیت برای ال‌جی باشد که توجهات بیشتری را به سمت پرچمدار جدیدش معطوف کند. 

ماموریتی که G6 بر عهده دارد بسیار سخت و سنگین است. این گوشی باید بتواند فروش بد و البته شکست تجاری G5 را برای کره‌ای‌ها به فراموشی بسپارد و باعث شود مجددا سودآوری کمپانی ال‌جی به روال سابق برگردد. این ماموریت ماموریتی‌ بود که G5 نتوانست از عهده آن برآید و یک شکست تمام عیار را برای ال‌جی رقم زد. البته از آنجایی که آدم عاقل هیچوقت از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود، به نظر می‌رسد که این شکست برای ال‌جی درس عبرتی شده و این کمپانی قصد ندارد از طراحی ماژولار در پرچمدار جدید خود استفاده کند. استفاده از طراحی ماژولار در G5 باعث افزایش قیمت نهایی محصول شده بود و باعث شد که این گوشی علی‌رغم تمامی شایستگی‌ها نتواند به فروش خوبی دست پیدا کند. 

image

تا به امروز شایعات و گمانه زنی‌های زیادی در مورد LG G6 منتشر شده است و ما نیز در جی‌اس ام تمام سعی خود را کردیم تا این خبرها را پوشش دهیم. اما امروز می‌خواهیم به نوعی یک جمع‌بندی از ویژگی‌های احتمالی پرچمدار جدید ال‌جی داشته باشیم. اگر می‌خواهید در مورد خط شکن جدید ال‌جی بیشتر بدانید، این مطلب را از دست ندهید. 

۱. طراحی غیرماژولار

طراحی G6 از جمله مواردی‌ست که تاکنون شایعات زیادی در مورد آن منتشر شده است. اکثر شایعات در مورد طراحی این گوشی به یک موضوع واحد اشاره دارند و آن این است که G6 به هیچ عنوان ماژولار نخواهد بود و ال‌جی اشتباه جی 5 را در جی 6 تکرار نخواهد کرد. از آنجایی که طراحی ماژولار هنوز به بلوغ نرسیده است، می‌توان گفت که ال‌جی به نوعی قربانی استفاده از این نوع طراحی شد. طراحی غیرماژولار تنها چیزی نیست که در مورد طراحی G6 می‌دانیم؛ زیرا به تازگی تصویری از این گوشی با حاشیه باریک فاش شده است.                                                

۲. ضدآب بودن

تا به امروز کمپانی ال‌جی در هیچکدام از گوشی‌های پرچمدار خود از قابلیت مقاومت در برابر آب و مایعات استفاده نکرده است. اما شاید داستان جی 6 کمی متفاوت باشد؛ زیرا براساس اخبار منتشر شده این کمپانی قصد دارد ویژگی ضدآب بودن را پرچمدار جدید خود اضافه کند. از آنجایی که حتی اپل نیز سرانجام مجبور شد ویژگی ضدآب بودن را به گوشی‌های خود اضافه کند، شاید استفاده از این ویژگی برای ال‌جی یک توفیق اجباری باشد و این کمپانی برای عقب نماندن از کورس رقابت‌ مجبور است سرانجام ضدآب بودن را به گوشی‌های پرچمدار خود بیافزاید. 

۳. صفحه نمایش با نسبت ابعاد غیرمتعارف

می‌توان گفت که از هر 20 گوشی موجود در بازار، 19 تای آنها از نسبت تصویری 16:9 استفاده می‌کنند. از آنجایی که استفاده از این نسبت تصویری در گوشی‌های موبایل بسیار رایج شده است شاید خبر استفاده ال‌جی از نسبت تصویری 18:9 در G6 کمی متعجب‌تان کند! این نسبت تصویری که با نام «Univisium» نیز شناخته می‌شود، یک نسبت میانه بین نسبت‌های تئاتری و تلویزیونی‌ست. استفاده از نسبت تصویری  18:9 باعث می‌شود که کاربر بتواند محتوای بیشتری را در حالت عمودی نمایشگر مشاهده کند. همچنین گفته شده است که ال‌جی قصد دارد از یک نمایشگر با رزلویشن 1440 و تراکم پیکسلی 564ppi در جی 6 استفاده کند. استفاده از چنین ویژگی‌هایی به این معنی‌ست که G6 به سازگارترین موبایل برای پشتیبانی از واقعیت مجازی تبدیل خواهد شد. 

۴. اسنپدراگون 821

پیش از این برای شما که نوشتیم که به دلیل ظرفیت محدود کوالکام برای تولید پردازنده‌های جدید و تولید بالای گلکسی اس 8، ال‌جی نمی‌تواند از پردازنده اسنپدراگون 835 در جی 6 استفاده کند. از این رو ال‌جی به سراغ استفاده از پردازنده اسنپدراگون 821 در جی 6 رفته است. هرچند که اسنپدراگون 821 نیز جزو قدرتمند‌ترین پردازنده‌های بازار محسوب می‌شود و تنها تفاوت‌های عملکردی ناچیزی بین نمونه 835 و 821 وجود دارد اما استفاده از نمونه 835 در G6 می‌توانست دربی سئول را بیش از پیش جذاب کند. در حال حاضر گوشی‌هایی مانند گوگل پیکسل و OnePlus 3T از پردازنده اسنپدراگون 821 استفاده می‌کنند. 

۵. دوربین دوگانه

از آنجایی که ال‌جی در استفاده از دوربین دوگانه ید طولایی دارد و این دوربین‌ها نیز امتحان خود را پس داده‌اند، به احتمال قریب به یقین شاهد استفاده از دوربین دوگانه در G6 خواهیم بود. بعضی‌ از شایعات به این نکته اشاره دارند که احتمالا هر دو دوربین پشت و جلو جی 6 به این نوع دوربین مجهز خواهند شد. اما استفاده از دوربین دوگانه فقط در پشت دستگاه گزینه محتمل‌تری‌ست؛ زیرا رندرهایی که تاکنون از G6 منتشر شده است اشاره‌‌‌ای به استفاده از دوربین دوگانه به عنوان دوربین جلو ندارند. 

image

۶. اسکنر عنبیه / دوربین جلو ترکیبی

از قرار معلوم، ال‌جی می‌خواهد از یک اسکنر عنبیه در جی 6 استفاده کند. پیش‌تر شاهد استفاده از این فناوری در نوت 7 سامسونگ بودیم و احتمالا در گوشی‌های S8/S8 Plus نیز شاهد آن خواهیم بود. اما شایعه دیگری نیز که در مورد G6 مطرح شده این است که ال‌جی در حال کار روی یک ماژول جدید است تا بتواند اسکنر عنبیه چشم و دوربین جلو را با یکدیگر ترکیب کند. البته این موضوع هنوز در حد یک احتمال است اما استفاده از اسکنر عنبیه را می‌توان به نوعی یک احتمال قطعی دانست. 

۷. دستیار صوتی Google Assistant

پیش‌تر خواندید که ال‌جی G6 احتمالا به Google Assistant مجهز خواهد شد. Google Assistant یکی از معدود ویژگی‌های انحصاری گوشی‌های پیکسل است که تاکنون در هیچ گوشی دیگری از آن استفاده نشده است. گوگل هنوز بصورت رسمی اجازه استفاده از این دستیار صوتی را به ال‌جی نداده است اما از آنجایی که گوگل و ال‌جی سابقه طولانی در همکاری با یکدیگر دارند، احتمالا کره‌ای‌ها بتوانند مجوز استفاده از Google Assistant در جی6 را از اهالی مانتین ویو بگیرند. از آنجایی که سامسونگ، نوکیا، مایکروسافت و اپل به سراغ استفاده از دستیارهای صوتی اختصاصی خود رفته‌اند، شاید ال‌جی نیز بدش نیاید که با قرض گرفتن Google Assistant، بخواهد به این لیست ملحق شود. 

۸. 6 یا 8 گیگابایت رم

بهره‌گیری از یک رم 6 یا 8 گیگابایتی از جمله شایعاتی‌ست که در مورد G6 به گوش می‌رسد. استفاده از این مقدار رم باعث بهبود ویژگی مولتی‌تسکینگ و عملکرد کلی می‌شود و سرعت دستگاه را نیز افزایش می‌دهد. همانطور که می‌دانید که جی5 با 4 گیگابایت رم عرضه شد و به نظر می‌رسد که ال‌جی می‌خواهد با استفاده از یک رم 6 یا 8 گیگابایتی خیالش را از لحاظ سرعت و عملکرد راحت کند. در مورد حافظه داخلی دستگاه نیز باید گفت که احتمالا و طبق روال معمول؛ G6 در مدل‌های 32 و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد. 

۹. جک 3.5 میلی‌متری صدا

شاید حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون در سال‌های گذشته یک دیوانگی محض به نظر می‌رسید اما اکنون در سال 2017 هستیم و اپل ثابت کرده است که در این سال هیچ چیز مقدس نیست! علی‌رغم اینکه آیفون 7 بدون جک 3.5 میلی‌متری هدفون عرضه شد و خبرهایی مبنی بر حذف جک صدا از پرچمدار بعدی سامسونگ نیز به گوش می‌رسد، اما به نظر می‌رسد که ال‌جی قصد ندارد چنین ریسکی را بپذیرد و جک 3.5 میلی‌متری هدفون را از G6 حذف کند. 

۱۰. داغ نشدن دستگاه 

ماجرای نوت 7 باعث شده است که کمپانی‌ها روی داغ شدن دستگاه‌های خود حساسیت بیشتری به خرج دهند. ال‌جی نیز گفته است که برای جلوگیری از افزایش حرارت، از یک لوله خنک کننده در G6 استفاده خواهد کرد. استفاده از این لوله خنک کننده باعث ممانعت از افزایش حرارت دستگاه و گرم شدن بیش از حد باتری می‌شود. براساس خبرها، این لوله خنک کننده می‌تواند حرارت دستگاه را 6 تا 10 درصد کاهش دهد. ال‌جی اولین کمپانی نیست که از لوله‌های خنک کننده در دستگاه‌های خود استفاده می‌کند و پیش از این نیز کمپانی‌هایی مانند سامسونگ، سونی و نوکیا از چنین سیستم خنک کننده‌ای استفاده کرده بودند. 

شما در مورد LG G6 چه فکر می‌کنید؟ آیا با توجه به مشخصات احتمالی، جی6 می‌تواند به فروش خوبی در بازار دست پیدا کند؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

Ma.d

۱۳۹۵/۱۱/۱۲
lg مثل کفش ملی میمونه خیلی دنبال فروش نیست. یه جورایی دولتی هم هست.اگه ملاک رو بزاریم مقدار فروش گوشی های چینی بیش تر میفروشند ولی یه آمار بگیریدمی بینید lgبعد اپل بالاترین کیفیت رو داره به نسبت خرابی وکیفیت امکانات.میتونید تو اینترنت درباره شکل برند سامسونگ تحقیق کنیدتا دستتون بیادچراسام اینقدر پرفروشه.

شاهین

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
مگر شما این طز رو بدی و هیم پایه و اساسی نداره.

بهروز

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
سلام ادب واقعا گوشی خوبی قیمتش مناسب باشه یک ونیم میلیون عالی میشه و ودوستان میتونن با سیمکارت دوتومنی باگوشی دومیلیونی فقط توایران داریم

yashar2080

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
الان اینا ویژگیهاش بودن؟!!!!!نکنه تازه شروع کرده گوشی بسازه که به این میگین ویژگیها!!!!!!...دستیار صوتی- رم6یا 8(هنوز تعدادشم نمیدونین)-اسنپدراگن821!!!!!!!!!!!!(اینو کجای دلم بزارم)...یا استفاده از جک3.5 میلیمتری!!!!!! شدن ویژگی؟!!!!!!!!!!....
یا من معنی ویژگی رو نمیدونم یا شما ویژگی رو با مشخصات اشتباهی گرفتین.....ویژگی یعنی یه سری امکانات منحصر به فرد یا خاص....اسنپدراگن821 یا رم 6 ویژگیه؟!!!

فرهاد

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
گوشی خوبی به نظر میرسه! فقط بدنه باید فلزی و بسیار باریک باشه تا موفق بشه وگرنه بازهم شانسی نداره