خانهاخبار
اولین کاهش سود ال جی در شش سال گذشته به لطف LG G5

اولین کاهش سود ال جی در شش سال گذشته به لطف LG G5

گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2016 ال جی از کاهش سود این شرکت نسبت به بازه مشابه سال 2015 خبر می‌دهد؛ اتفاقی که در شش سال گذشته رخ نداده بود.
۱۳۹۵/۱۱/۸
image

شرکت ال‌جی الکترونیکس گزارش مالی سه ماهه پایانی سال 2016 خود را در حالی منتشر کرد که این گزارش از کاهش سود خالص 223.98 میلیون دلاری این شرکت نسبت به سه ماهه پایانی سال 2015 خبر می‌دهد. این اولین کاهش سود سال به سال ال‌جی در شش سال گذشته است. ال‌جی مقصر اصلی این عملکرد ضعیف را بخش ال‌جی موبایل و بخش قطعات خودرو خود دانسته است.

ال‌جی موبایل موفق شده در سه ماهه پایانی سال 2016 بالغ بر 3.51 میلیارد دلار درآمد داشته باشد که نسبت به سه ماهه سوم امسال 15 درصد رشد داشته، اما نسبت به همین بازه سال گذشته کاهش 23 درصدی پیدا کرده است. به گفته ال‌جی مقصر اصلی این کاهش سود، LG G5 است که هزینه تولید بالایی روی دست ال‌جی گذاشته اما فروش کمی داشته است.

از طرف دیگر ال‌جی ادعا کرده که فروش دومین پرچم‌داری که در سال 2016 معرفی کرده، LG V20، بسیار قابل قبول بوده، اما این شرکت همانند شیائومی ترجیح داده است از تعداد گوشی‌های به فروش رفته‌اش در سال مالی 2016 حرفی نزند.

image

جی5 برای ال‌جی تجربه بدی محسوب می‌شود و این شرکت با در نظر گرفتن این موضوع قصد دارد LG G6 را با طراحی سنتی و غیرماژولار به بازار بفرستد. حتی خبرهایی به گوش می‌رسد که احتمالا به زودی تولید این محصول متوقف می‌شود. ال‌جی موبایل در گزارش رسمی‌اش چنین آورده است:

سوددهی ما به خاطر فروش پایین G5 و سرمایه‌گذاری بیشتر برای بازاریابی دچار مشکل شده است. انتظار می‌رود با معرفی نسل بعدی سری G در کنگره جهانی موبایل و میان‌رده‌ها در سه ماهه دوم امسال جایگاه بخش موبایل ال‌جی در بازار بهبود چشم‌گیری پیدا کند.

گرچه عملکرد سه‌ ماهه پایانی سال 2016 ال‌جی ضعیف بوده، این شرکت اعلام کرده که سود عملیاتی‌اش در سال 2016 بالغ بر 1.16 میلیارد دلار بوده است که 12.2 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده. ال‌جی دلیل اصلی این موفقیت را عملکرد خوب بخش تجهیزات خانگی و سیستم‌های سرگرمی خود عنوان کرده است که در سال گذشته توانسته‌اند بیشترین سود تاریخ خود را به ثبت برسانند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مجید

۱۳۹۵/۱۱/۱۰
اینا همش دروغه

مجید

۱۳۹۵/۱۱/۹
باشه تو راست می گی

محمد

۱۳۹۵/۱۱/۸
G5 شکست واقعی بود و همه اش ضرر واسه ال جی