خانهاخبار
سامسونگ پراید را مجهز به تایزن 3 می‌کند

سامسونگ پراید را مجهز به تایزن 3 می‌کند

سامسونگ کار بر روی سیستم عامل Tizen 3.0 را تمام کرده است و قرار است آن را بر روی گوشی Samsung Pride عرضه کند.
۱۳۹۵/۱۱/۶

سامسونگ بلاخره کار بر روی سیستم عامل تایزن 3 را تمام کرده و حالا نوبت به آن رسیده است که این سیستم عامل نو رس را بر روی تلفن‌های همراه عرضه کند. اولین گوشی‌ای که قرار است به نسخه سوم تایزن مجهز شود فعلا با نام سامسونگ Pride شناخته می‌شود.

هنوز درباره نام رسمی این گوشی و مشخصات سخت‌افزاری آن هیچ اطلاعاتی در دست نیست، اما اینطور که از شایعات مشخص است سامسونگ هنوز برنامه‌ای برای عرضه جهانی و گسترده این سیستم عامل بر روی تلفن‌های همراه ندارد. سامسونگ پراید یا همان SM-Z250F یک گوشی با پشتیبانی از نسل چهارم مخابراتی LTE است که مانند Samsung Z2 در کشورهای آسیایی و آفریقایی هند، اندونزی، بنگلادش، نپال، سریلانکا، آفریقای جنوبی و کنیا عرضه می‌شود. احتمالا کاربران اروپایی هم بتوانند نسخه روسیه‌ای این گوشی را تهیه کنند.

image

سامسونگ مدت زمان زیادی است که بر روی دستیار هوش مصنوعی خود، با نام احتمالی بیکسبی، کار می‌کند. احتمالا علاوه بر دستگاه‌های اندرویدی و پرچمدار جدید این شرکت، یعنی گلکسی اس8، این دستیار را در تایزن 3 هم مشاهده کنیم تا سامسونگ با ارتقای این سیستم عامل و تجهیز آن به تکنولوژی‌های روز، یک قدم دیگر در راستای استقلال از سلطه گوگل بردارد.

در حالی که در ابتدا شرکت‌ها و سازمان‌های زیادی از سیستم عامل تایزن حمایت می‌کردند و قصد توسعه آن را داشتند اما اکثر آن‌ها در میانه راه کنار کشیدند و حالا سامسونگ با همکاری اینتل توسعه آن را ادامه می‌دهد. این سیستم عامل با اینکه هنوز به شکل گسترده در گوشی‌ها استفاده نشده است، اما سامسونگ آن را بر روی دیگر دستگاه‌های خود مانند تلویزیون‌ها، ساعت‌های هوشمند و لوازم ورزشی به شکل وسیع نصب می‌کند.

سامسونگ می‌تواند این سیستم عامل را تبدیل به یک رقیب جدی برای اندروید و آی‌اواس بکند یا مانند دیگر سیستم عامل‌های کم کاربرد در بازار تلفن‌های همراه گم خواهد شد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (35 نظر)

سامسونگ مطمئن

۱۳۹۵/۱۲/۲۴
اتفاقا تو یکی از کامنت هام گفته بودم اخرشم سامسونگ پراید دراومد خخخخ کاش از خدا یه جی دیگه میخواستم دست خوش پراید لامصب همه کار کرد ??

Abbas

۱۳۹۵/۱۱/۸
تیترش اصن نابودم کرد ?

rs76

۱۳۹۵/۱۱/۷
دقیقا

htcocean

۱۳۹۵/۱۱/۷
خخخ تیتر گیج کنندست

htcocean

۱۳۹۵/۱۱/۷
سینا
این ایدیمه @RZGTRبیا بهت نشون بدم که اچ تی سی10 بزور اجرا میکنه یا اس7اج دوتاشم دارم
جی اس ام خواهشا چاپ کن