خانهاخبار
به جای سیانوژن چه کاستوم رامی نصب کنیم؟

به جای سیانوژن چه کاستوم رامی نصب کنیم؟

بسیاری از کاربران اندروید از توقف انتشار سیانوژن ناراحت شدند اما خوشبختانه پروژه جدیدی به نام Lineage OS ایجاد شده است که ادامه دهنده راه سیانوژن است و کاربران می‌توانند به عنوان جایگزین از آن استفاده کنند.
۱۳۹۵/۱۱/۴

سیانوژن یکی از مشهورترین کاستوم رام‌های اندروید بود که پشتیبانی خوبی از دستگاه‌های مختلف می‌کرد. درحالی که هر هفته گوشی‌های بیشتری نسخه 14.1 سیانوژن را دریافت می‌کردند و کاربران گوشی‌های قدیمی از دریافت اندروید 7.1 خوشحال بودند به یکباره خبر توقف انتشار سیانوژن همه را شوکه کرد.

شرکت‌هایی که از سیستم عامل سیانوژن در محصولات خود استفاده می‌کردند مجبور به مهاجرت شدند و شمار زیادی از کاربران نیز امید خود را برای دریافت نسخه جدید این رام از دست دادند. اما خوشبختانه بنیان‌گذار سیانوژن پروژه جدیدی را آغاز کرد تا ادامه دهنده این راه باشد.

image

Lineage OS رسما جایگزین پروژه سیانوژن شده است و کاربران مشتاق از این پس می‌توانند آن را به جای سیانوژن روی گوشی خود نصب کنند. به زبان ساده لنج او اس همان کاستوم رام سیانوژن است که با نامی جدید منتشر می‏شود.

اکنون پس از اندکی وقفه اولین نسخه آزمایشی رسمی Lineage OS بیرون آمده است. این نسخه آزمایشی  فعلا برای گوشی‌های Nexus 6P، Nexus 5X، Moto G4، Moto G4 Plus، Nexbit Robin و Redmi 1S قابل دانلود است اما طی روزهای آینده گوشی‌های بیشتری امکان دانلود Lineage OS را خواهند داشت.

برای دانلود Lineage OS به این صفحه سر بزنید و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن به صفحه ویکی پروژه بروید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ali

۱۳۹۵/۱۲/۵
سلام.این کاستوم رم رو باید چ جوری نصب کرد؟؟