خانهاخبار
4 انتخاب برتر برای 4 بودجه متفاوت؛ قسمت اول: سونی (بهمن ۹۶)

4 انتخاب برتر برای 4 بودجه متفاوت؛ قسمت اول: سونی (بهمن ۹۶)

در این مطلب مشاور خرید قصد داریم بهترین گزینه برای خرید گوشی هوشمند Sony متناسب با چهار بودجه متفاوت را به شما معرفی کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
۱۳۹۶/۱۱/۹

یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی مانند کنسول بازی، تلویزیون، گوشی‌هوشمند و... سونی است. بسیاری از استانداردها و نوآوری‌های دنیای تکنولوژی را مدیون این شرکت ژاپنی هستیم. حداقل اطمینانی که می‌توان از برند داشت کیفیت ساخت بالای محصولاتش است که خیال هر خریداری را از این بابت راحت می‌کند. اگر قصد خرید گوشی هوشمند ساخت این برند را دارید در این مطلب #مشاورخرید قصد داریم متناسب با ۴ بودجه مختلف بهترین گزینه‌ها را معرفی کنیم تا بتوانید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید. البته سری جدید گوشی‌های سونی مانند XA2, X2 Ultra, L2 در آینده‌ای نزدیک وارد بازار کشورمان خواهند شد اما به دلیل نامعلوم بودن تاریخ ورود آن‌ها به صورت رسمی در ایران فعلا بهترین گوشی‌هایی که در بازار موجود است را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد پرچمدار این کمپانی یعنی XZ Premium را دارید فعلا دست نگه دارید چرا که نسل جدید گوشی پرچمدار سونی قرار است سر انجام پس از سال‌ها دست‌خوش باز طراحی کاملا جدید با کاهش چشمگیر حاشیه در قسمت بالا و پایین صفحه‌نمایش شود.

۱ میلیون تومان

image

اگر حاشیه نسبتا زیاد بالا و پایین صفحه‌نمایش را فاکتور بگیریم، اکسپریا ایکس ‌ای ۱ را بی‌شک می‌توان یکی از زیباترین گوشی‌های میان‌رده با قیمت ۱ میلیون تومان دانست. حاشیه بسیار باریک در قسمت چپ و راست صفحه‌نمایش با لبه‌های نیمه خیمده (2.5D) باعث خوش‌دست شدن این گوشی ۵.۰ اینچی شده که کاربر می‌تواند با یک دست به راحتی کار کند. رم ۳ گیگابایتی در کنار تراشه Helio P20 هشت‌ هسته‌ای به‌کاررفته در ایکس ‌ای ۱ به راحتی از پس پردازش امور روزانه کاربر همانند گشت و گذار در اینترنت و استفاده از اپلیکیشن‌ها برمی‌آید. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسل با فوکوس خودکار تشخیص فاز، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل، باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپر، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و درگاه USB-C اشاره کرد. باتری این گوشی نسبت به نسل قبلی یعنی Xperia XA  می‌توانست ظرفیت بیشتری داشته باشد و عملکرد بهتری از خود ارایه دهد، اما سونی این بخش را به صورت کامل به حال خود رها نکرده و پشتیبانی از شارژ سریع Pump Express+ 2.0 را به آن اضافه کرده است. بدین ترتیب کاربران می‌توانند گوشی‌ خود را با سرعت بسیار بیشتری شارژ کنند. ناگفته نماند یکی از معایب اصلی این گوشی فقدان حسگر اثر انگشت است که این روزها قابلیت مهمی محسوب می‌شود.

سونی اکسپریا ایکس‌ای ۱ دو سیم کارت را می‌توانید با قیمت 1,000,000 تومان با گارانتی‌ دلتوس خریداری کنید

 

۱ تا ۱.۵ میلیون تومان

image

اکسپریا ایکس ای ۱ پلاس میان‌رده جدید ۵.۵ اینچی سونی است که با کمی افزایش ضخامت توانسته باتری ۳،۴۳۰ میلی‌آمپری را درون خود جای دهد. هنگامی که این گوشی را با XA1 Ultra که دارای صفحه‌نمایش ۶.۰ اینچ و ابعاد بزرگتری است اما باتری ۲،۷۰۰ میلی‌آمپر دارد مقایسه کنید، متوجه خواهید شد XA1 Plus چه‌ قدر باتری بزرگتری دارد! با کمی افزایش بودجه می‌توانید اکسپریا ایکس ای ۱ پلاس را با امکانات بهتری مانند حسگر اثر انگشت، باتری قدرتمند‌تر و صفحه‌نمایش با تراکم پیکسل بالاتر نسبت به اکسپریا ایکس‌ای خریداری کنید. این گوشی در دو نسخه با رم‌های ۳ و ۴ گیگابایتی روانه بازارهای جهانی شده، اما نسخه‌ای که به صورت رسمی در بازار کشورمان به فروش می‌رسد همانیست که رم ۳ گیگابایتی دارد. با توجه به این موضوع می‌توان گفت پردازنده، رم و دیگر مشخصات سخت‌افزاری مانند دوربین و ارتباطات بی‌سیم XA1 Plus مشابه برادر کوچکش یعنی XA1 است. دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسل با فوکوس تشخیص فاز عکس‌های باکیفیتی ثبت می‌کند و باعث شده این دستگاه نسبت به هم‌رده‌های خود حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. 

سونی اکسپریا ایکس دو سیم‌کارت را می‌توانید با قیمت 1,470,000 تومان با گارانتی‌ دلتوس و 1,330,000 الی 1,370,000 بدون کارانتی خریداری کنید

 

۲ تا ۲.۵ میلیون تومان

image

 

اکسپریا ایکس زد ۱ پس از XZ Premium گوشی پرچمدار در رتبه دوم از برند سونی محسوب می‌شود که از قیمت کمتری نیز برخوردار است. از مشخصات بارز این گوشی می توان به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۳۵ هشت هسته‌ای (۴ هسته ۲.۳۵ گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱.۹ گیگاهرتزی)، ۴ گیگابایت رم، دوربین ۱۹ مگاپیکسل با توان فیلم‌برداری 4K، حسگر اثرانگشت، باتری ۲،۷۰۰ میلی آمپر، سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. همچنین به لطف گواهی نامه IP68 می‌توانید گوشی‌تان را با خیال راحت به مدت نیم ساعت تا عمق ۱.۵ متری زیر آب ببرید و حتی فیلم‌برداری کنید که قطعا تجربه لذت‌بخشی خواهد بود. نداشتن قابلیت شارژ بی‌سیم و لرزشگیر مکانیکی دوربین اصلی مهمترین نکات منفی این گوشی محسوب می‌شد.

سونی اکسپریا زد  پریمیوم دو سیم‌کارت را میتوانید با قیمت 2,345,000 الی 2,370,000 تومان با گارانتی‌ دلتوس خریداری کنید.

 

بالای ۲.۵ میلیون تومان

image

اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم جدیدترین پرچمدار سونی با زبان طراحی خاص و اصیل این شرکت است. همانند پرچمدار نسل گذشته یعنی Z5 Premium رزولوشن صفحه‌نمایش این گوشی در حالت پیش‌فرض روی فول اچ‌دی تنظیم شده اما هنگام پخش محتوای 4k به صورت خودکار در حالت رزولوشن 3840x2160 پیکسل قرار می‌گیرد. ایکس‌زد پریمیوم مجهز به گواهی‌نامه IP68 است که تا عمق ۱.۵ متر به مدت نیم ساعت می‌تواند زیر آب دوام بیاورد. از دیگر مشخصات بارز ایکس‌زد می‌توان به صفحه‌نمایش ۵.۴۶ اینچ، پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۳۵، رم ۴ گیگابایتی، حسگر اثر انگشت، اسپیکر استریو، امکان ارتقا به اندروید ۸.۰ و باتری ۳،۲۳۰ میلی‌آمپر با قابلیت شارژ سریع ۳.۰ اشاره کرد. ایکس زد پریمیوم مجهز به یکی از بهترین دوربین‌های اصلی و سلفی میان گوشی‌های هوشمند است که تصاویر ثبت شده با آن کیفیت خیره‌کننده‌ای دارد. توان ضبط فیلم‌برداری اسلوموشن ۹۶۰ فریم در ثانیه نیز یکی از برگ‌های برنده این گوشی است.‌ همان طور که پیش‌تر بهتان گفتیم نسل جدید گوشی پرچمدار سونی قرار است سر انجام پس از سال‌ها دست‌خوش باز طراحی کاملا جدید با کاهش چشمگیر حاشیه در قسمت بالا و پایین صفحه‌نمایش شود. پیش‌بینی می‌شود پرچمدار جدید سونی در نمایشگاه MWC 2018 حدود یک ماه دیگر به صورت رسمی معرفی شود. در هر صورت چنانچه هم‌اکنون می‌خواهید صاحب بهترین گوشی ساخته شده توسط سونی شوید، XZ Premium گزینه مورد نظر شما است.

سونی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم را می‌توانید با قیمت 2,520,000 تومان با گارانتی دلتوس خریداری کنید

 

شما کدام یک از گوشی‌های سونی را به خوانندگان سایت پیشنهاد می‌کنید؟نظر خود را با ما و دیگر جی‌اس‌امی‌ها به اشتراک بگذارید

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (57 نظر)

kaveh

۱۳۹۶/۱۱/۲۳
اقا من بین xzp و s8 موندم
خداییش اگ کسی تجربه دوتاشو داشته بگه کدوم راضی تر نگه میداره.
دوتاشو دوست دارم خیلی درگیرم باهاش.
هر کدوم یه خوبیایی دارن و با طراحی xzp اصلا مشکلی ندارم و خیلیم دوستش دارم تازه

kaveh

۱۳۹۶/۱۱/۲۳
خیر ضد اب و گرد نیست.قیمتشم با توجه این ک ۴۵۰ دلاره و قیمت فعلی دلار احتمالا اوایلش قیمت رو یک و هفتصد و یک و ششصد 4باشه و بعد از از مدتی میاد پایین

s

۱۳۹۶/۱۱/۲۰
دوستان میشه راهنمایی کنین میت ۱۰ بگیرم یا xz premium؟واسم مهمه هنگ نکنه,یا به نظرتون ارزتون تر و میان رده بگیرم؟

شهاب

۱۳۹۶/۱۱/۱۱
اگه میشه بقیه قسمتهای این مجموعه رو قرار بدید

پوریا

۱۳۹۶/۱۱/۱۰
سلام دوستان لطفا کمکم کنید وبگید آیا سونیxa2ultra ضد آب است وحدودا قیمت آن چند است