خانهاخبار
با بهترین‌های CES 2017 آشنا شوید: قدرت‌نمایی آمازون با الکسا!

با بهترین‌های CES 2017 آشنا شوید: قدرت‌نمایی آمازون با الکسا!

نمایشگاه CES 2017 نیز به پایان رسید و اکنون زمان مناسبی است تا به بهترین محصولات معرفی شده در هر بخش نگاهی بیندازیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۵/۱۰/۲۲
image

نمایشگاه CES امسال نیز برگزار شد و برای دومین سال پیاپی می‌توان گفت که غافل‌گیری هیجان‌انگیزی نداشت. مانند سال پیش، امسال نیز شرکت‌های تولیدکننده محصولات الکترونیکی محصولات چندان جذابی معرفی نکردند، برندها آنطور که انتظار می‌رفت عمل نکردند و در مجموع نمایشگاه چندان هیجان‌انگیزی را شاهد نبودیم. حقیقت آن است که تکنولوژی، یعنی گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و کامپیوترها در دوره تکامل به سر می‌برند و سرعت تغییرات به طرز قابل توجهی کاهش یافته است.

با این حال CES شاهد حرکت‌هایی رو به جلو نیز بود. تکنولوژی خودروها خودران چند قدم به جلو حرکت کرد و محصولات مرتبط با خانه هوشمند نیز ارتقاهای خوبی داشتند. حتی رایانه‌ها که به نظر می‌رسد قدیمی شدند نیز توانستند توجه علاقه‌مندان را جذب کنند، لپ‌تاپ‌های ویندوزی بسیار باریک با باتری‌های قدرتمند معرفی شدند، مانیتورها بزرگتر و باریکتر شدند و پیکسل‌های آن‌ها افزایش یافت و کروم‌بوک‌ها نیز دوره جدیدی از زندگی خود را آغاز کردند.

گرچه دستیار هوشمند آمازون، الکسا، همه جا از ماشین‌ها گرفته تا تلویزیون‌ها و ساعت‌های هوشمند دیده می‌شد، اما نمی‌توان یک محصول را به عنوان ستاره بی چون و چرای نمایشگاه امسال معرفی کرد. در ادامه مطلب برترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه امسال از نظر وب‌سایت معتبر The Verge را برایتان معرفی می‌کنیم. اگر در طول نمایشگاه اخبار آن را دنبال نکرده‌اید، این مطلب می‌تواند جمع‌بندی خوبی برایتان باشد.

 

بهترین در نمایشگاه: الکسای آمازون

image

در نمایشگاه امسال بیش از هر چیز دیگری نام «الکسا» دستیار هوشمند صوتی آمازون به گوش می‌خورد که همه جا از آن استفاده شده بود: در بلندگوها، روبات‌ها، یخچال‌ فریزرها و خودروها. گرچه یکپارچگی و هماهنگی این دستیار صوتی با محصولات یاد شده در بهترین حالت ممکن نبود، اما توانست پتانسیل خود را به خوبی نشان دهد. پتانسیل اینکه می‌تواند همه جا باشد، همه چیز را کنترل کند و هر کاری را انجام دهد. آمازون هنوز برای جا انداختن دستیار صوتی‌اش راه سختی در پیش رو دارد اما CES 2017 جایی بود که الکسا بیش از هر زمان دیگری توانست شایستگی‌هایش را ثابت کند. باید دید در آینده این دستیار صوتی تا چه حد می‌تواند به دنیای روزمره مردم وارد شود و بر آن تاثیر بگذارد.

 

بهترین تلویزیون: LG Wallpaper OLED

image

برای اینکه بین این محصول و تلوزیون OLED سونی یکی را انتخاب کنیم، بسیار با خودمان کلنجار رفتیم. البته که کیفیت تصویر تلویزیون سونی و تکنولوژی Acoustic Sound Surface که خود سونی آن را توسعه داده و باعث می‌شود صدا از داخل پنل تلویزیون پخش شود، بسیار بهتر از آن چیزی عمل می‌کند که به نظر می‌آید، اما اگر بخواهیم بگوییم کدام محصول همه ما را انگشت به دهان گذاشت، باید به سری جدید تلویزیون‌های Signature ال‌جی اشاره کنیم. ضخامت این تلویزیون به اندازه ضخامت دو سکه‌ی روی هم قرار گرفته هم نیست. در مورد این تلویزیون بیشتر مطالعه کنید.

 

بهترین روبات: LG Hub Robot

image

در نمایشگاه امسال چند روبات معرفی شدند که از الکسا برای ارتباط با کاربران استفاده می‌کردند. اما ال‌جی علاوه بر این ویژگی، روباتش را با وسایل خانگی تولیدی‌اش همگام کرده که می‌توان به عنوان یک فرمانده، کنترل امور خانه را به آن سپرد. از این ربات می‌توانید بخواهید که سری به یخچالتان بزند و به شما بگوید چه چیزی داخل آن است، درجه سیستم گرمایشی خانه را کاهش دهد یا حتی روبات چمن‌زنی‌تان را روشن کند. Hub از بین محصولاتی که به الکسا مجهز شده بودند، بهترین نمونه بود که توانسته بود بهترین استفاده را از این دستیار صوتی ببرد.

 

قابل لمس‌ترین: صفحه نمایش لمسی Tanvas

image

ایده‌ها و نمونه‌های مفهومی زیادی در نمایشگاه امسال وجود داشتند، اما هیچ‌کدام به اندازه تبلت تانواس نتوانستند توجه ما را به خود جلب کنند. تمام کسانی که از غرفه نمایش‌دهنده این محصول می‌گذشتند، لحظه‌ای توقف می‌کردند تا ببینند لمس فیزیکی اشیای داخل صفحه نمایش چه حسی دارد. گرچه این ایده یک ایده جدید محسوب نمی‌شود، اما تانواس توانسته آن را یک قدم به جلو ببرد و بازخورد لرزشی را به طرز قابل توجهی بهبود دهد. تصور اینکه پیش از خرید اینترنتی یک لباس یا پارچه بتوان جنس آن را زیر دست خود احساس کرد، بسیار هیجان‌انگیز است و تصور ما را از لمس سه بعدی به چیزی بسیار فراتر از آن چیزی می‌برد که اپل در تاچ سه بعدی‌ به کاربران ارائه می‌دهد.

 

بهترین لپ‌تاپ: Dell XPS 13 Convertible

image

لپ‌تاپ‌هایی که امسال در CES معرفی شدند به خوبی نشان دادند که نقاط ضعف لپ‌تاپ‌های هیبریدی کاملا برطرف شده است. دل نیز با معرفی نسخه هیبریدی لپ‌تاپ مشهورش، XPS 13، توانست این حقیقت را ثابت کند. با این لپ‌تاپ هیبریدی می‌توان بدون ایراد گرفتن از طراحی یا کیفیت ساخت، هم دنیای تبلت‌ها و هم دنیای لپ‌تاپ‌ها را تجربه کرد. علاوه بر این ادعای دل مبنی بر عمر 15 ساعته باتری این محصول، انتظارها را برای عرضه آن بیشتر کرده است.

 

بهترین محصول چهار کاره: Samsung Flexwash + Flexdry

image

تکنولوژی آینده همیشه به ما وعده امکانات بیشتری می‌دهد. لپ‌تاپ‌های هیبریدی که می‌توان هم به عنوان تبلت و هم به عنوان لپ‌تاپ از آن‌ها استفاده کرد یا لپ‌تاپ‌هایی با سه صفحه نمایش نمونه‌هایی از این موضوع هستند. اما ماشین لباس‌شویی جدید سامسونگ امسال توانست این موضوع را به بهترین شکل ممکن به نمایش در آورد. ایده اصلی این ماشین لباسشویی پاسخ به این سوال است: «چه می‌شد اگر ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن شما در واقع دو برابر ماشین‌های لباس‌شویی معمولی بود؟». با این ماشین لباسشویی می‌توان دو نوع لباس مختلف را همزمان با برنامه‌های شستشوی مختلف شست و دو نوع لباس دیگر را نیز با دو برنامه متفاوت خشک کرد. در واقع این محصول سامسونگ بهترین محصول هیبریدی بود که در نمایشگاه امسال معرفی شد. درباره این محصول بیشتر مطالعه کنید.

 

بهترین صدا: دستیار هوشمند لنوو

image

بسیاری بر این باورند که تقلید ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین شیوه‌ای بود که در نمایشگاه امسال شاهد آن بودیم اما تقلید همیشه بد نیست. دستیار هوشمند لنوو یکی از بهترین تقلیدها از Amazon Echo است که تا به امروز معرفی شده است. این دستگاه مانند آمازون اکو با الکسا کار می‌کند، مانند آمازون اکو ساختاری استوانه‌ای شکل، شبیه جعبه‌های توپ پینگ‌ پونگ، دارد و باز هم مانند آمازون اکو میکروفون‌هایی در بالای آن تعبیه شده است. اما تفاوت این دو محصول در یک چیز است: لنوو از بلندگوهای Harman Kardon در دستیار صوتی‌اش استفاده کرده است که مطمئنا کیفیت صدای بسیار بهتری نسبت به آمازون اکو یا گوگل هوم به کاربر ارائه می‌دهد. از آنجا که این محصول مانند آمازون اکو 180 دلار قیمت‌گذاری شده است، می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به اسپیکر هوشمند آمازون باشد.

 

بهترین وسیله حمل و نقل برای نسل هزاره: Chrysler Portal

image

تا به حال در مورد نسل هزاره یا نسل وای چیزی شنیده‌اید؟ نسل وای به افرادی گفته می‌شود که بین سال‌های 1980 و 2000 به دنیا آمده‌اند. این نسل اولین نسلی است که والدین آن‌ها از آن‌ها کمک می‌گیرند. مثلا پدر خانواده منتظر فرزندش می‌ماند تا برای او رایانه‌اش را راه‌اندازی کند. این نسل بر خلاف نسل پیشین به شدت به فناوری دیجیتال وابسته است. حال این نسل به سن بچه‌دار شدن رسیده است. کرایسلر برای فرزندان این نسل یک مینی‌ون توسعه داده‌ است که ردپای تکنولوژی در همه جای آن دیده می‌شود. این مینی‌ون که «پرتال» نام دارد، از قابلیت اتصال به اینترنت و یکپارچه شدن با شبکه‌های اجتماعی و اتصال به شبکه وای‌فای برخوردار است و می‌خواهد نسل هزاره و فرزندانشان در همه جا، حتی سفر، به تکنولوژی که زندگی‌شان با آن عجین شده است، دسترسی داشته باشند.

 

زشت‌ترین: Samsung Odyssey

image

چیزهای زشت همیشه بد نیستند اما لپ‌تاپ جدید سامسونگ همان‌قدر بد است که از قیافه‌اش به نظر می‌رسد. Odyssey یک زیر برند از سامسونگ برای نوت‌بوک‌های گیمینگ است که از نظر کیفی بسیار بد عمل کرده است: پلاستیک بی‌کیفیت و لامپ‌های LED همه جای آن دیده می‌شود، صفحه نمایش نه چندان هیجان‌انگیزی دارد و به بدترین تاچ پد موجود در دنیا مجهز شده است که حتی نمی‌‌توان توضیح داد چقدر بد است! برای کسب این عنوان لپ‌تاپ جدید سامسونگ با لپ‌تاپ گیمینگ مشابه لنوو، Legion، رقابت سختی داشت اما به خاطر کیفیت افتضاح تاچ‌پد و قیمت بالا توانست این عنوان را از محصول جدید لنوو برباید.

 

بهترین کروم‌بوک: Samsung Chromebook Plus/Pro

image

سامسونگ با معرفی دو محصول جدیدش جان تازه‌ای به دنیای کروم‌بوک‌ها بخشید. کروم‌بوک‌های جدید سامسونگ اولین کروم‌بوک‌هایی محسوب می‌شوند که از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کنند. این دو محصول که حاصل همکاری نزدیک گوگل و سامسونگ هستند قابلیت چرخش 360 درجه و تبدیل شدن از لپ‌تاپ به تبلت و بالعکس را در یک چشم به هم زدن دارند و با پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی که در گوگل‌پلی‌استور موجود هستند، به بازار عرضه می‌شوند. برای مطالعه بیشتر این مطلب را بخوانید.

 

بهترین شتاب: Faraday FF91

image

سال گذشته وب‌سایت The Verge لقب «پوچ‌ترین» محصول را به خاطر ارائه صرفا یک مدل مفهومی به جای یک محصول قابل استفاده، به ماشین فارادی فیوچر داد. اما امسال این استارت‌آپ از یک ماشین واقعی رونمایی کرد که به اندازه کافی سریع‌ است و دیگر خیالی نیست. در چند ماه اخیر این استارت‌آپ تیزرها و تبلیعات فراوانی منتشر کرد تا نشان دهد محصولش به اندازه فراری، بنتلی و تسلا سریع است. با نمایشی که در نمایشگاه امسال انجام شد و مشخص شد 0 تا 60 این محصول تنها 2.39 ثانیه است، کاملا اثبات شد که این ماشین بسیار سریع است. اما آیا در حال حاضر این ماشین سریع‌ترین ماشین الکتریکی بازار محسوب می‌شود؟ خیر. چون عملا هنوز به بازار نیامده است و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها نیز به بازار عرضه شود. FF هنوز مشکلات زیادی در این راه دارد تا بتواند ادعا کند محصولش سریع‌ترین خودروی الکتریکی دنیا است.

 

بهترین پیکسل: Dell 8K Monitor

image

وقتی به CES می‌آیید باید انتظار داشته باشید نمایی از آینده را ببینید. مانیتور 8K دل چیزی نیست که امروز همه افراد به آن نیاز داشته باشند اما می‌تواند به ما آینده‌ای را نشان دهد که چندان هم دور نیست. آینده‌ای که تراکم پیکسلی فوق‌العاده‌ای که در گوشی‌های هوشمندمان داریم، می‌تواند در سطح یک نمایشگر 32 اینچی گسترش یابد. در مورد این محصول بیشتر مطالعه کنید.

 

بهترین واقعیت مجازی: HTC TPCast

image

اچ‌تی‌سی وایو را می‌توان بهترین سیستم واقعیت مجازی حال حاضر دانست، اما آن کابل‌های فراوان و سنگینش بدترین نقطه ضعف آن به شمار می‌رود. حال اچ‌تی‌سی با یک آداپتور وایرلس توانسته این مشکل را حل کند و دیگر چطور می‌توان آن را بهترین محصول واقعیت مجازی ندانست؟ پیش از عرضه این محصول به نظر نمی‌رسید که بتوان به این زودی‌ها به راه حلی بی‌سیم برای هدست‌های واقعیت مجازی دست یافت، اما کاری که اچ‌تی‌سی به کمک استارت‌آپ درون سازمانی خود، ViveX، انجام داده، همه را به تحسین وا داشته است.

 

بهترین دوست بازی‌دوست‌ها: Logitech G533

image

هدست‌های گیمینگ معمولا نمی‌توانند کیفیت چندان بالایی را عرضه کنند و بیشتر محصولاتی متوسط هستند، اما هدست جدید لاجیتک توانسته مرزهای کیفیت هدست‌های گیمینگ را جا به جا کند. این هدست یکی از آن هدست‌های نادری است که زمان گوش دادن به موسیقی به اندازه زمان بازی کردن، خوب عمل می‌کند. این هدست سبک و راحت به کمک یک دانگل بی‌سیم می‌تواند اتصال شما به سایر وسایل به مدت طولانی آن هم بدون نگرانی از قطع و اختلال، فراهم کند. در مورد این محصول بیشتر بخوانید.

از نظر شما بهترین محصول حاضر در نمایشگاه CES 2017 چه بود؟ نظراتتان را با سایر خوانندگان جی‌اس‌ام در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

بنده ی خدا

۱۳۹۵/۱۰/۲۳
باسلام و عرض پوزش ولی باید اعتراف کنم زشت اون ام اس ای تایتانه با اون هزار کیلومتر پلاستیک بد بختی که توش استفاده شده.تازه سامسونگ ابتکار به خرج داده حالا هی شما بگید میترکه،زشته و... لطفا اینارو جمع کنید.کدوم شرکت تونسته به این قشنگی لپ تاپ درست کنه?

dani

۱۳۹۵/۱۰/۲۳
بهترین محصول معرفی شده Chrysler Portal

hah?

۱۳۹۵/۱۰/۲۲
سامسونگ تو لپ تاپ هاشم مثل گوشی هاش از نامرغوب ترین وسایل استفاده میکنه