خانهاخبار
دستیار صوتی نوکیا با نام Viki لو رفت

دستیار صوتی نوکیا با نام Viki لو رفت

دیروز موبایل جدید اندرویدی شرکت نوکیا، نوکیا 6، معرفی شد و امروز شاهد فاش شدن اطلاعاتی مبنی بر وجود یک دستیار شخصی از شرکت نوکیا هستیم. در ادامه با ما همراه باشید.
۱۳۹۵/۱۰/۲۰

همان‌طور که می‌دانید، روز گذشته گوشی اندرویدی شرکت نوکیا،Nokia 6 ، رسما معرفی شد. مشخصات سخت‌افزاری و تصاویری از این اسمارت فون، که یک میان‌رده تمام‌عیار است، در فضای مجازی منتشر شده، اما حالا یک سند جدید نیز منتشر شده که نشان می‌دهد نوکیا در حال توسعه یک دستیار صوتی با نام ویکی (Viki) است.

شرکت فلاندی نوکیا، که صاحب امتیاز آن کمپانی HDM است، طبق اطلاعات جدیدی که در سامانه اینترنتی برند تجاری اتحادیه اروپا به ثبت رسیده، به گوشی‌های هوشمند اکتفا نخواهد کرد و برنامه‌های بسیار زیادی از جمله ساخت دستیار صوتی دارد.

image

در توضیحات ثبت‌شده برای ویکی نوکیا اعلام شده که این محصول نرم‌افزاری برای توسعه و نظارت بر دستیارهای موبایلی و تحت وب است که بر اساس دانش دیجیتال عمل می‌کند و تمام منابع داده را در قالب یک رابط گفتگومحور و مبتنی بر صوت گردآوری می‌کند. درواقع طبق شواهد و متن اعلام‌شده، به زودی شاهد دستیار صوتی هوشمندی از نوکیا با نام ویکی خواهیم بود.

image

دستیار صوتی آینده شرکت نوکیا، که احتمالا ویکی نام خواهد داشت، به زودی به عنوان نماینده کمپانی فلاندی نوکیا برای رقابلت با سیری، الکسا، کورتانا و بیکسبی و... خود را نشان خواهد داد. شایان ذکر است که نوکیا با دستیار صوتی اختصاصی  خود به جنگ با گوگل خواهد رفت و بدون شک در آینده بیشتر در مورد این محصول و دیگر محصولات اندرویدی این کمپانی فنلاندی خواهیم شنید.

نظر شما درباره برگشت هیجان‌انگیز نوکیا چیست؟ آیا دستیار صوتی نوکیا شانسی برای رقابت خواهد داشت؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

نوکیا

۱۳۹۵/۱۰/۲۳
بزرگترین اشتباه نوکیا تکیه به اندرویده.ولی امیدوارم موفق بشه.ولی به نطر من اشتباه کرد.

حجت

۱۳۹۵/۱۰/۲۰
مطمئن باش برمیگرده .

یه بنده خدا

۱۳۹۵/۱۰/۲۰
به امید روزهایی که موقعیت نوکیا به سال های قبل برگرده.