خانهمقاله‌ها
چگونه اکانت و اطلاعات تلگرام را به صورت کامل پاک کنیم؟

چگونه اکانت و اطلاعات تلگرام را به صورت کامل پاک کنیم؟

پیام‌رسان تلگرام با وجود امکانات فراوان خود، همچنان امکان حذف کامل اکانت از داخل اپلیکیشن را فراهم نکرده است. به همین دلیل، قصد داریم تا در این مطلب روش غیرفعالسازی اکانت تلگرام را به شما آموزش دهیم.
۱۴۰۲/۸/۳۰

پیام‌رسان تلگرام در سال‌های اخیر به دلیل سرعت بالا و امکانات فراوان خود، به یکی از بخش‌های مهم زندگی کاربران برای ارتباط با سایرین تبدیل شده است. با وجودی که در هر آپدیت تلگرام شاهد اضافه شدن ویژگی‌های جدیدی به این پیام رسان هستیم؛ همچنان امکان حذف کامل اکانت و اطلاعات حساب کاربری تلگرام در رابط کاربری این اپلیکیشن وجود ندارد.

به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم تا روش غیرفعالسازی و حذف کامل اکانت تلگرام را با شما در میان بگذاریم. بنابراین اگر به دنبال روشی برای پایان دادن به فعالیت خود در پیام‌رسان تلگرام هستید؛ در ادامه با ما همراه باشید.

image

چگونه اکانت و اطلاعات تلگرام را به صورت کامل پاک کنیم؟

در ابتدا لازم به ذکر است که غیر فعالسازی اکانت تلگرام، تمامی اطلاعات، چت‌ها، گروه‌ها، کانال‌ها و محتوای مربوط به آنها را حذف کرده و دیگر امکان دسترسی به آنها را نخواهید داشت.

برای حذف کلی اکانت خود در این پیام‌رسان، ابتدا صفحه غیرفعالسازی تلگرام را در یک مرورگر وب کامپیوتر یا گوشی باز کنید.

image

شماره تلفن خود را به همراه کد کشور وارد کنید. برای مثال، در صورتی که شماره شما با ۰۹۱۲ آغاز می‌شود؛ آن را به صورت ۹۸۹۱۲+ وارد کنید. پس از درج شماره روی دکمه Next کلیک یا تپ کنید.

image

کد تاییدی داخل پیام‌رسان تلگرام برای شما ارسال می‌شود؛ این کد همواره به صورت یک پیغام تلگرامی ارسال شده و امکان دریافت آن از طریق پیامک وجود ندارد.

image

کد تایید را در بخش Confirmation Code وارد کرده و سپس گزینه Sign In را انتخاب کنید.

image

در گام بعدی، تلگرام از شما دلیل حذف اکانت را خواهد پرسید. در صورت تمایل، بخش «Why are you leaving?» را خالی گذاشته و سپس روی دکمه Delete My Account تپ یا کلیک کنید.

image

تلگرام سپس برای آخرین بار به کاربر هشدار می‌دهد که در صورت حذف اکانت، تا چند روز امکان ثبت نام دوباره وجود ندارد. در صورتی که تصمیم شما برای غیرفعالسازی اکانت تلگرام جدی است؛ روی گزینه قرمز رنگ «Yes, Delete My Account» کلیک یا تپ کنید.

image

پس از انجام این پروسه، پیغامی را با مضمون «Your Account Was Successfully Deleted From Our System.» مشاهده خواهید کرد. اکانت شما به صورت کلی از تلگرام حذف شده است.

 

آیا امکان عضویت مجدد در تلگرام پس از حذف حساب کاربری وجود دارد؟

image

پیام‌رسان تلگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا مجددا با همان شماره اکانت جدیدی را ایجاد کنند. البته در صورتی که اکانت خود را به تازگی غیر فعال کرده‌اید؛ باید چند روز برای عضویت مجدد در تلگرام صبر کنید.

 

امیدواریم که با مطالعه این مطلب، روش غیرفعالسازی اکانت‌ها در پیام‌رسان تلگرام را آموخته باشید. در صورتی که سوال خاصی درباره این امر دارید یا با مشکلی برخورد کرده‌اید؛ در بخش نظرات با ما همراه باشید.

 

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امیر

۱۳۹۷/۱۱/۱۱
سلام خسته نباشید
من تایید دومرحله ای انجام دادم ولی رمزم یادم رفته و اینکه ایمیل پشتیبانی ندارم ولی الان داخل اکانتم هستم.دوتا سوال داشتم
1.الان امکانش نیست از طریق تغیر شماره اطلاعات و پی ام هامو انتقال بدم یه شماره دیگه بعد این خطمو دلیت اکانت بزنم؟واگه امکانش هست آیا بااین انتقال سوپرگروها و کانالایی که سازنده هستم اون کانال و سوپرگروه کلا پاک میشه برای همه؟
2.آیا با ریست کردن طبق آموزش بالا سوپر گروه ها و کانالایی که سازنده هستم برای دیگران پاک میشه یا فقط براشون میزنه سازنده:کاربری پاک شده ؟
خیلی ممنون از زحمات و پاسخگوییتون?