خانهاخبار
عصای هوشمندی که به کمک سالمندان می‌‎آید

عصای هوشمندی که به کمک سالمندان می‌‎آید

امروزه همه چیز هوشمند شده است: تلویزیون هوشمند، گوشی هوشمند، ساعت هوشمند، ماشین هوشمند و... حال به نظر می‌رسد نوبت به عصا رسیده که هوشمند شود. عصای هوشمند محصولی است که یک شرکت فرانسوی تولید کرده است.
۱۳۹۵/۱۰/۱۹
image

نمایشگاه CES هر ساله محلی برای معرفی جدیدترین محصولات تکنولوژی شرکت‌های مختلف دنیاست، اما در چند سال اخیر اکثر محصولات معرفی‌شده در این نمایشگاه را گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌های جدید و پیشرفته تشکیل داده‌اند. با این حال هر سال شرکت‌های کوچک یا بزرگی هستند که وسایلی جدید و خلاقانه معرفی می‌کنند. یکی از این محصولات، که در نمایشگاه امسال معرفی شد، عصای هوشمند است. این محصول را شرکت فرانسوی Nov’in با نام Dring Smartcane معرفی کرده است و قصد دارد با آن ابزار ساده حرکت سالمندان را به یک محصول پیشرفته امروزی تبدیل کند. این عصای هوشمند به حسگرهای شتاب‌سنج و ژیروسکوپ مجهز شده است تا حرکت کاربرش را دنبال و ثبت کند.

علاوه بر این حسگرهای حرکتی، این عصا به یک سیستم هشدار مجهز شده که مستقیما به شبکه GSM متصل است. اگر کاربر عصا زمین بخورد یا مورد اورژانسی برایش پیش بیاید، عصا به خانواده یا کسی که مراقب کاربر عصاست یک هشدار ارسال می‌کند. هنگامی که هشدار به دست مراقب رسید، او می‌تواند با یک سیگنال به هشدار پاسخ دهد و کاربر را مطلع کند که کمک در راه است.

image

اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط عصا به یک سرور امن ارسال می‌شود و با پردازش این اطلاعات به کمک هوش مصنوعی، عصا عادات و حرکات کاربر را تشخیص می‌دهد. به کمک این اطلاعات عصا قادر است هنگامی که فعالیت بدنی کاربر با عادات همیشگی‌اش فرق کرد، متوجه این تغییر شود و مراتب را به مراقب اطلاع دهد. مثلا از روی الگوی راه رفتن کاربر می‌تواند تشخیص دهد که قوای بدنی او تحلیل رفته و خسته شده است.

یک چالش پیش روی شرکت فرانسوی سازنده این عصا آن بوده که بتواند تمامی این تجهیزات را به گونه‌ای در عصا تعبیه کند که هم ارگونومیک باشد و هم وزن زیادی نداشته باشد. به همین دلیل به سراغ شرکت Maison Fayet رفته که شرکتی باسابقه و بین‌المللی در زمینه ساخت عصاست. نتیجه همکاری این دو شرکت عصای هوشمندی است که تمامی تجهیزاتش در دسته جای گرفته و سالمندان یا کسانی که نیاز به استفاده از عصا دارند، می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به تغییر در عاداتشان از آن استفاده کنند. این محصول تا پایان امسال به بازار عرضه می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۵/۱۰/۱۹
آنقدر به فرزندم بها میدم که در کهنسالی اون بشه عصای دستم نه یک تکه فلز

مري

۱۳۹۵/۱۰/۱۹
سلام خسته نباشيد
نوكيا 6 معرفي شد لطفا پوشش بدين