خانهاخبار
اینتل اولین مودم 5G را برای موبایل‌ها معرفی کرد

اینتل اولین مودم 5G را برای موبایل‌ها معرفی کرد

هنوز شبکه LTE در تمام کشورها و مناطق دنیا گسترده نشده و خبرهایی از ورود شبکه 5G به‌گوش می‌رسد. اینتل در CES 2017 از یک مودم 5G‌ رونمایی کرده که از نیمه دوم سال جاری می‌تواند در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.
۱۳۹۵/۱۰/۱۸

شبکه LTE هم‌اکنون در بسیاری از کشورها گسترده شده و اپراتورهای زیادی این سرویس را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. اما همه می‌دانیم که سرانجام دیر یا زود شبکه 5G با ظرفیتی بسیار بالاتر جایگزین آن خواهد شد.

image

کمپانی اینتل در نمایشگاه CES 2017 از اولین مودم 5G برای استفاده در گوشی‌های هوشمند رونمایی کرده است. اینتل اعلام کرده که این مودم در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ آماده استفاده در گوشی‌ها خواهد بود.

پهنای باند شبکه 5G روی کاغذ تا ۵ گیگابیت بر ثانیه ظرفیت دارد. برای اینکه بهتر متوجه این عدد شوید جالب است بدانید که با این سرعت می‌توان یک فایل ۵۰ گیگابایتی را تنها در ۸۰ ثانیه دانلود کرد. سرعتی که هم‌اکنون حتی در اینترنت‌های کابلی نیز در دسترس کاربران قرار ندارد.

این مودم از یک مدار مجتمع ۲۸ گیگاهرتزی برای دسترسی به شبکه‌های 5G بهره می‌برد و همچنین در کنار آن مودم 4G XMM 7360 نیز برای دسترسی به شبکه‌های LTE قرار گرفته است. بدین معنا که مودم 5G اینتل روی هر دو شبکه 5G و 4G کار می‌کند. این مودم برپایه فناوری ۱۴ نانومتری اینتل ساخته شده و اولین مودم سلولار اینتل است که از هر دو شبکه 5G/4G پشتیبانی می‌کند. 

برای آشنایی بیشتر با شبکه 5G ویدیوی زیر را از دست ندهید.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۱۰/۱۹
اینتل واقعا با این حرکتش قدرتش و به نمایش گذاشت. درود. ای کاش میشد این درود رو بفرستیم به یک شرکت داخلی اما ایراد نداره باید به کار افرین احترام گذاشت مخصوصا با این ابعاد از قدرت. با این حساب احتمال این وجود داره که سرفیس موبایل و ایفون 7 اس یا 8 اولین هایی باشن که این فناوری روشون قرار داره.

B

۱۳۹۵/۱۰/۱۸
هنوز 4g تو ایران خشک نشده اونا 5g زدن|:

rs76

۱۳۹۵/۱۰/۱۸
زد رو دست کوالکام یعنی

Alireza

۱۳۹۵/۱۰/۱۸
سلام،ممنون میشم اگه اطلاع بدید این به صورت سیم کارت تو ایران میاد و نثلا گوشی من ک s7از ۴جی ساپورت میشه میتونه ۵جی هم ساپورت کنه؟

earl

۱۳۹۵/۱۰/۱۸
جی اس ام
نميشه یه خبر هایی رو انتشار بدین که ماهم بتونیم ازش استفاده کنیم ؟
.
.
یه بار هدفون 400 میلیونی
یه بار ماشین هوشمند تویوتا
یه بار تلويزيون های LG به نازکی کاغذ
یه بار لپ تاپ Dell XPS
اینا به کنار
راست اومدین دست گذاشتین رو نقطه ضعفمون ؟
حالا ما اینترنت درست حسابی 4G مون کجا بود که دیگه مفهوم 5G برو بتونیم هضم کنیم ؟
.
.
.
.
یعنی خدا رو خوش میاد اینجوری حال ما رو ميگيرین؟