خانهاخبار
با سرویس Geforce Now انویدیا همیشه و در همه حال بازی کنید

با سرویس Geforce Now انویدیا همیشه و در همه حال بازی کنید

در کنفرانس انویدیا این شرکت اعلام کرد که سرویس استریم بازی این شرکت، GeForce Now، به سیستم‌های پی‌سی و مک می آید.
۱۳۹۵/۱۰/۱۷

در کنفرانس مطبوعاتی شرکت انویدیا در نمایشگاه CES 2017 این شرکت از سرویس استریم بازی‌های رایانه‌ای برای سیستم‌های ویندوزی و مک پرده برداشت.

تا پیش از این شرکت انویدیا تنها به کاربران دستگاه اندرویدی Shield برای استریم کردن محتوا دسترسی می‌داد، اما حالا با توسعه این سرویس و رونمایی از Geforce Now این امکان در اختیار کاربران ویندوز و مک نیز قرار می‌گیرد تا بتوانند سنگین‌ترین بازی‌ها را فقط با داشتن اینترنت پرسرعت انجام بدهند. این خبر مخصوصا برای کاربران مک خوشایند است، زیرا بازی‌های حرفه‌ای و سطح بالا برای این سیستم عامل کمتر منتشر می‌شود.

سرویس Geforce Now کاربران را به دیتاسنتر قدرتمندی متصل می‌کند که توسط کارت گرافیک‌های مخصوص بازی انویدیا تغذیه می‌شود. این کارت گرافیک‌ها به شکل مجتمع وظیفه پردازش تصویر را با کیفیت HD و جزئیات بالا و با استفاده از تکنولوژی GameWorks انویدیا بر عهده می‌گیرند و نتیجه را برای استفاده کاربران منتشر می‌کنند. کاربران ویندوز و مک تا زمانی که از این سرویس استفاده می‌کنند دیگر نیازی به داشتن کارت گرافیک جداگانه یا پردازنده قدرتمند برای رندر کردن بازی‌هایی با کیفیت بالا ندارند. سرویس Geforce Now انویدیا می‌تواند بازی‌های سرویس‌های محبوب Steam ،Origin یا UPlay‌ را پشتیبانی کند و نتیجه را با بالاترین کیفیت و سریع‌ترین زمان ممکن به دستگاه کاربران انتقال دهد.

image

کافی است کاربران برنامه GeForce NOW را روی دستگاه خود نصب کنند و با چند کلیک ساده به کامپیوتر مجازی خود در مرکز کامپیوترهای انویدیا متصل شوند. سپس به راحتی از میان فروشگاه‌های معتبر بازی، هر بازی‌ای را که تمایل داشتند در کامپیوتر مجازی خود نصب کنند و از بازی کردن آن لذت ببرند.

انویدیا می‌گوید که بیش از ۵ سال است که به توسعه این سرویس مشغول است و منتظر بود تا این خدمات برای عرضه عمومی به پختگی کامل برسد. قبل از عرضه، این شرکت قصد داشت از اجرای روان و ساده بازی‌ها برای کاربران نهایی اطمینان حاصل کند و حالا نتیجه این زحمات آماده عرضه است.

سرویس Geforce Now تا بهار 2017 تنها برای کاربران خاص در آمریکا قابل استفاده خواهد بود و سپس تا انتهای بهار عرضه آن کاملا عمومی خواهد شد.

شیوه پرداخت در این سرویس به بازی‌ای که انجام می‌دهید و گرافیک آن بستگی دارد. ثبت نام در این سرویس در حال حاضر رایگان است و کاربران اولیه می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای تا ۸ ساعت با کامپیوترهای مجازی دارای کارت گرافیک GTX 1060 و تا ۴ ساعت با GTX 1080 بازی کنند.

هزینه عمومی اعلام‌شده هم ۲۵ دلار برای ۱۰ ساعت بازی با GTX 1080 و ۲۰ ساعت بازی با GTX 1060 است که شاید برای عده زیادی مبلغ بالایی باشد؛ هرچند برای کاربران مک یا کاربرانی که فقط قصد دارند گاهی بازی‌های جدید را تجربه کنند می‌تواند نسبت به خرید کنسول یا بازی‌های اصلی به‌صرفه باشد.

نظر شما درباره چرخش صنعت بازی‌سازی به سمت پردازش ابری و استفاده از اینترنت به جای سخت‌افزارهای شخصی چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

sink

۱۳۹۵/۱۰/۱۷
ما‌ اگر بخوایم ازش استفاده کنیم باید شب رو توی مخابرات بخوابیم و با کابل وصل بشیم به سیستم هاشون :(
هنوز تو اجرای ویدئو از یوتیوب با رزلوشن ۷۲۰ مشکل دارم
بعد بازی؟ :((
ایده خوبیه . مثل نت فلیکس هست! منم قبلا بهش فکر کرده بودم . تو ایران ..... امکانپذیر هست ولی با هزینه اینترنت و هزینه ای که به انودیا پرداخت‌میکنیم ،‌میشه یه سیستم گیمینگ بست چهاردیواری اختیاری :/

The user

۱۳۹۵/۱۰/۱۷
پسر خوب این تکنولوژی حداقل 6 سال پیش توسط onlive معرفی شده و اصلا چیز جدیدی نیست ولی شما بهتره خیال بازی کردن از طریق اینترنت رو با این سرعت اینترنت ایران از سرت بیرون بکنی

mohammad

۱۳۹۵/۱۰/۱۷
وای چقدر خوشحال شدم و به مغزم بالیدم باورتون شاید نشه ولی من سه ماه پیش داشتم با پی اس فورم بازی میکردم و یهواین ایده به زهنم زد که چقدر باحال میشه اگه اینترنت جهان انقدر قوی بشه که پی اس فایو اصلا مفت باشه و ما دستگاه وصل کنیم به اینترنت و بازی مورد علاقمونو با قدرت بالا کامپیوتر های شرکت سونی بازی کنیم و پردازش اونا انجام بدن که این ایده انگار یکی جلو تر از من داده و ساعتی دو نیم دلار از هر گیمر داره درمیاره باور کنید اگه اینترنت خوب بشه عالی شما کافی فقط اپ اون شرکت رو گوشی یا کامپیوتر یا هرنمایشگر دیگه ای وصل کنین و با واقعی ترین گرافیک ممکن بازی کنید فقط کافی ای دی تونو بزنید وارد اپ بشید و بازی موردعلاقتونو از ادامه سیوتون بازی کنید با هر کنترلری که دوست دارید میخواد دسته ایکس باکس یا پی اس فورباشه یمخواد وموس کیبرد باشه یا حتی شایدم صفحه تاچ گوشیتون اونم بازی ها بدون لگ و باگ عالی عالی اینده زیباست و پولدار بودن زیباست

منم

۱۳۹۵/۱۰/۱۷
دارم میبینم روزی رو که گوشی و کامپیوتر میشن یه ویدئو پروژکتور خیلی کوچیک و یک فرستنده و گیرنده وایفای . (همین)

علیرضا

۱۳۹۵/۱۰/۱۷
برای ایرانیا که اصلا بدرد نمی خوره هم از نظر سرعت اینترنت هم هزینه.
تازه فک کنم اینجا هزینه اینترنت بیشتر از کرایه سرور بازی بشه(-: