خانهاخبار
غوغای لنوو در CES 2017 با محصولات جدید سری ThinkPad

غوغای لنوو در CES 2017 با محصولات جدید سری ThinkPad

لنوو با ارتقای سه محصول سری X1 تینک پد در نمایشگاه CES امسال، 25 سالگی این برند معروف را جشن گرفته است.
۱۳۹۵/۱۰/۱۶
image

برند ThinkPad امسال 25 ساله می‌شود و لنوو در CES 2017 با معرفی سه محصول تولد این برند را جشن گرفته است. تینک‌پد‌های معرفی‌شده درواقع دستگا‌ه‌های ارتقایافته سری X1 هستند که طراحی جذاب‌تر، حاشیه صفحه نمایش کمتر و قدرت پردازش بالاتری دارند.

بسیاری از پیشرفت‌های این سری نسبت به نسل قبل مدیون نسل هفتم پردازنده‌های Core اینتل یعنی Kaby Lake است. پردازنده گرافیکی داخلی این سری سریع‌تر است و این قابلیت را به دستگاه‌های سری X1 داده که بتوانند محتوای 4K را نیز به تصویر بکشند. علاوه بر این سه دستگاه جدید لنوو از مودم‌های پیشرفته LTE کوالکام بهره می‌برند. لنوو معتقد است که قابلیت اتصال از طریق داده همراه دیگر نیازی انکارنشدنی است. بیایید نگاهی بیندازیم به این سه محصول جدید لنوو.

image

اولین محصولی که به بررسی ویژگی‌هایش می‌پردازیم نسل جدید لپ‌تاپ ThinkPad X1 Carbon است. صفحه نمایش 14 اینچی این محصول اکنون از نظر ابعادی اندازه‌ای برابر با صفحه نمایش‌های 13.3 اینچی دارد و این را مدیون حاشیه‌هایش است که بسیار کم شده. وزن این نسخه نسبت به نسل قبل 1.14 کیلوگرم کمتر شده و عمر باتری آن نیز به 15 ساعت افزایش یافته است.

این محصول در نسخه‌های مختلف تا حداکثر حافظه سخت 1 ترابایت از نوع SSD و رم تا 16 گیگابایت از نوع DDR3 DRAM  به فروش می‌رسد. در مورد رزولوشن صفحه نمایش نسخه‌های مختلف این لپ‌تاپ نیز تنوع در انتخاب وجود دارد و می‌توانید از بین رزولوشن فول اچ‌دی یا 2560 در 1440 پیکسل، یکی را انتخاب کنید. این لپ‌تاپ به درگاه‌های ارتباطی USB 2.0 و USB 3.0 مجهز شده است و خبری از USB Type-C نیست. ایکس‌ وان کربن از فوریه و با قیمت پایه 1349 دلار به فروش می‌رسد.

image

دومین محصول معرفی‌شده لنوو یک لپ‌تاپ هیبریدی است. از سال گذشته که ThinkPad X1 Yoga معرفی شده، محبوبیت خاصی در بازار پیدا کرده و حالا لنوو ارتقای قدرتمندی برای آن آماده کرده است. نسخه جدید، که از ماه مارس فروشش آغاز می‌شود، به صفحه نمایش 14 اینچی مجهز است و حافظه داخلی‌اش نسبت به نسل قبل دو برابر، یعنی یک ترابایت، شده است. عمر باتری نیز از 11 ساعت به 16 ساعت بهبود پیدا کرده است. وزن دستگاه سبک‌تر از نسخه قبلی است و تنها 1.42 کیلوگرم وزن دارد.

بعضی نسخه‌های این محصول با پردازنده گرافیکی Intel Iris Plus Graphics 640 عرضه می‌شود که از پخش محتوای 4K پشتیبانی می‌کند. گرچه صفحه نمایش این محصول رزولوشن 2550 در 1440 پیکسل را به تصویر می‌کشد، می‌توانید از طریق درگاه HDMI آن را به صفحه نمایش 4K متصل کنید و به تماشای محتوای تصویری با این رزولوشن بنشینید. این لپ‌تاپ هیبریدی یک قلم نیز دارد که از قابلیت‌های جدید ویندوز در زمینه قلم‌ها پشتیبانی می‌کند. همچنین نسخه‌ای از این محصول با صفحه نمایش OLED نیز به بازار خواهد آمد. قیمت نسخه پایه این لپ‌تاپ هیبریدی 1499 دلار است.

image

سومین محصول لنوو نسل جدید تبلت ThinkPad X1 است. می‌توانید به این دستگاه یک ماژول صفحه کلید متصل کنید و آن را تبدیل به لپ‌تاپ کنید یا با استفاده از ماژول پروژکتور، به تصاویر پروژکتوری 60 اینچی برسید. صفحه نمایش این تبلت 12 اینچی است و رزولوشن 2160 در 1440 پیکسل را به تصویر می‌کشد. حداکثر حافظه داخلی آن یک ترابایت و حداکثر رم آن نیز 16 گیگابایت عنوان شده است.

وزن این محصول تنها 767 گرم است و باتری آن عمری 10 ساعته دارد. البته عمر باتری به کمک یک ماژول اضافی می‌تواند به 15 ساعت برسد. تبلت ایکس وان به درگاه‌های USB-C، USB 3.0 و Mini-DisplayPort مجهز شده است و سیم‌کارت نانو می‌خورد. همچنین قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی microSD نیز برای آن در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی این تبلت 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسلی است. فروش تبلت ایکس وان از ماه مارس و با قیمت پایه 949 دلار آغاز می‌شود.

نظر شما در مورد این سه محصول چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

.........

۱۳۹۵/۱۱/۱۴
تو که نمی دونی لنوو اصلش آمریکایی هست نیا بگو که چینی هست لنوو برای این که محصولاتش را ارزان تر بسازه دست چین هم داده که پول کار گری که به کار گر چینی میده کمتر باشه
اگر اینطوری باشه فورد هم ماشین هایش را در مکزیک هم می سازه که ارزانتر باشد پس باید بگیم که مکزیکی است

عیسی

۱۳۹۵/۱۰/۱۷
دوست عزیز کدوم یکی از محصولات بالا علف هرزه؟ به نظرت میشه نصف یکی از علفهای هرز بالا رو توی کشور خودمون تولید کنن؟ نه 10 درصد علفهای هرز بالا میشه؟

parsa

۱۳۹۵/۱۰/۱۷
خب وقتی همه محصولاتشون رو توی چین تولید میکنن تو دیگه چی میگی

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۵/۱۰/۱۷
محصولات چینی مثل علف هرز دارن رشد میکنن بیخود نیست که چین شده یکی از پنج چالش کاخ سفید

ناشناس

۱۳۹۵/۱۰/۱۷
بهترین هست این سه محصول لنوو