خانهاخبار
معرفی گوشی واقعیت افزوده ایسوس با نام ZenFone AR در CES 2017

معرفی گوشی واقعیت افزوده ایسوس با نام ZenFone AR در CES 2017

گوشی‌های واقعیت افزوده محصولات ناآشنا و جدیدی هستند که هنوز نمونه‌های زیادی از آنها در بازار وجود ندارد. ایسوس در نمایشگاه CES 2017 یکی از اولین گوشی‌های واقعیت افزوده را ب نام زن فون AR معرفی کرده که مشخصات سخت‌افزاری جالب و جذابی دارد.
۱۳۹۵/۱۰/۱۵

تصویرسازی مجازی کمک می‌کند تا ببینید چگونه مبلمان دلخواه شما در فضای خانه‌تان جای می‌گیرد یا چگونه لباسی که هنوز آن را نخریده‌اید روی تنتان می‌نشیند. تکنولوژی واقعیت افزوده یا AR در سال‌های اخیر رشد زیادی کرده و همچنان با سرعت در این مسیر پیش می‌رود.

ایسوس در نمایشگاه CES 2017 از گوشی هوشمند جدیدی رونمایی کرده که به‌صورت همه‌جانبه در اختیار تکنولوژی واقعیت افزوده قرار دارد. این گوشی ZenFone AR نام گرفته و جز اولین گوشی‌هایی است که تلاش می‌کند تمام امکانات لازم برای تجربه واقعیت افزوده را در اختیار شما قرار دهد. صفحه نمایش سوپر امولد ۵.۷ اینچی با رزولوشن QHD، سنسور اثر انگشت و پردازنده قدرتمند اسنپدراگون بخشی از سخت‌افزار قابل توجه گوشی جدید ایسوس هستند.

image

زن‌فون AR جز اولین تلفن‌هایی است که از پروژه Google Tango پشتیبانی می‌کند. پروژه گوگل تانگو تلاش می‌کند تا زمینه ساخت نقشه‌های سه‌بعدی از فضاهای داخلی را با کمک سه دوربین فراهم کند. 

دوربین اصلی ZenFone AR از جدیدترین سنسور ساخت سونی یعنی IMX 318 بهره می‌برد که رزولوشن ۲۳ مگاپیکسلی دارد. در کنار آن یک دوربین برای تشخیص حرکت و یک دوربین نیز برای تشخیص عمق میدان قرار گرفته است. با این سیستم ZenFone AR نه‌تنها می‌تواند حرکت سوژه را تشخیص دهد بلکه می‌تواند درک کاملی از محیط اطراف آن نیز بدست آورد. بدین ترتیب با احتساب دوربین سلفی، درمجموع ۴ دوربین روی زن‌فون AR قرار گرفته است. 

در حال حاضر بیش از ۳۵ اپلیکیشن واقعیت افزوده وجود دارد که البته تعداد زیادی نیست اما قطعا شروع یک راه هیجان‌انگیز را نوید می‌دهد. بطور حتم در سال ۲۰۱۷ شاهد ظهور اپلیکیشن‌های بیشتری در زمینه واقعیت افزوده خواهیم بود.

image

نزدیک به ۷۹ درصد پنل جلویی ZenFone AR با صفحه نمایش پوشانده شده است. همچنین به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ مجهز است و ۸ گیگابایت رم در کنار پردازنده آن انجام وظیفه می‌کند. بدین ترتیب زن‌فون AR اولین گوشی هوشمندی است که ۸ گیگابایت رم را به‌صورت on board به‌همراه دارد. 

پیش‌بینی شده که زن‌فون AR در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ وارد بازار شود اما هنوز مشخص نیست دقیقا چه کشورهایی مقصد گوشی هیجان‌انگیز ایسوس باشند. همچنین ایسوس هنوز رسما قیمت آن را اعلام نکرده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

ارسی

۱۳۹۵/۱۰/۲۸
این اس۲ بخاطر شباهت و یه سری کپی از آیفون۴ جریمه شد بعد این شبیه اس۲هستش؟؟؟؟اس۲که خودش شبیه و فیک بود برادر

امیررضا

۱۳۹۵/۱۰/۱۶
هنوز خوش دست بودن و جمع وجور بودن معیار شرکتا نشده.بیشتر باید به کیفیت بپردازند تا بالا بردن رم و کمیت.بهترین سایز همون 4.3 تا 4.7 اینچه.

سعید

۱۳۹۵/۱۰/۱۶
کمپانی اصیل و دوست داشتنی

خلیج فارس persian gulf

۱۳۹۵/۱۰/۱۶
نمای روبروش شبیه گلکسی اس 2 سامسونگه که خیلی گوشی زیبایی بود
نمای پشتش هم گوشی nokia n8 هستش!
گوشی خوبیه عاشقش شدم!
ایکاش گوشیها کمی زودتر وارد ایران میشدند.
دیر وارد میشن؛ تازه کلی هم گرون میفروشند

سینا

۱۳۹۵/۱۰/۱۶
همین ایسوس با کیفیت ترین گوشی های تایوانی رو تولید میکنه و سال ۲۰۱۶ دو برابر اچ تی سی فروش داشت.