خانهاخبار
لنوو میکس 720 برای جنگ با سرفیس پرو مایکروسافت شمشیر می‌کشد

لنوو میکس 720 برای جنگ با سرفیس پرو مایکروسافت شمشیر می‌کشد

لنوو از تبلت جدید ویندوزی خود با نام MIIX 720 با پردازنده و صفحه نمایش به‌روزشده رونمایی کرد.
۱۳۹۵/۱۰/۱۵

لنوو از تبلت جدید ویندوزی خود با نام MIIX 720 رونمایی کرد. این دستگاه نسخه ارتقایافته‌ای از MIIX 700 است که سال گذشته برای رقابت با سرفیس پرو 4 عرضه شده بود. حالا بار دیگر لنوو قصد دارد شانس خود را برای رقابت در این بازار امتحان کند؛ هرچند این احتمال هم وجود دارد که مایکروسافت این بار هم با عرضه سرفیس پرو 5 تمام رقیبان خود را از میدان به در کند.

لنوو برای اینکه بتواند در این میدان باقی بماند در قدم اول تبلت خود را به پردازنده‌های جدید اینتل با معماری Kaby Lake مجهز کرده است. نمایشگر شفاف و باکیفیت این محصول ۱۲ اینچی با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ و با میزان ۲۸۸ پیکسل بر اینچ است که نسبت به مدل MIIX 700 پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. همچنین میزان روشنایی این صفحه نمایش می‌تواند به ۴۰۰ نیت برسد که خوانایی مناسبی در محیط آزاد داشته باشد. علاوه بر اینها این صفحه با محافظ گوریلا گلس در مقابل خط و خش محافظت می‌شود.

image

این تبلت قرار است با حافظه‌های متفاوتی به بازار عرضه شود. بالاترین تنظیمات در نظر گرفته‌شده برای دستگاه ۱۶ گیگابایت حافظه موقت DDR4 و ۱ ترابایت حافظه SSD دارد.

وزن و اندازه لنوو MIIX 720 تفاوتی با نسل گذشته ندارد: 292 در 210 در 8.9 میلی‌متر، با وزن ۷۸۰ گرم. از لحاظ ارتباطی نیز این تبلت از یک درگاه یو‌اس‌بی تایپ سی، یک درگاه یواس‌بی ۳، یک درگاه یواس‌بی ۲ و یک درگاه تاندربولت ۳ (که توانایی تغذیه دو نمایشگر 4K را دارد) بهره می‌برد. در مورد عمر باتری دستگاه نیز لنوو اعلام کرده که با یک بار شارژ می‌توانید به مدت 8 ساعت مداوم از آن استفاده کنید.

از لحاظ امنیتی هم این تبلت از تکنولوژی Windows Hello مایکروسافت برای باز کردن قفل دستگاه استفاده می‌کند؛ هرچند نبودن سنسور محبوب این روزها، یعنی اثر انگشت، در این تبلت ممکن است خوشایند نباشد.

image

MIIX 720 از استایلوس Active Pen 2 هم پشتیبانی می‌کند که از طریق دکمه میان‌بر تعبیه‌شده روی آن می‌توان به بخش Windows Ink دسترسی داشت. گفته شده که نمایشگر دستگاه به 4096 سطح از فشار توسط این استایلوس حساس است که نشان از دقت بسیار بالای آن دارد.

رقیب اصلی این تبلت، یعنی سرفیس پرو 5 مایکروسافت، در ماه مارس 2017 به میدان می‌آید و لنوو برای پیشگیری از شکست باید برای عرضه این تبلت بیشتر عجله کند. تبلت لنوو MIIX 720 قرار است در ماه آوریل با قیمت پایه 999.99 دلار در دو رنگ خاکستری و طلایی عرضه شود.

آینده تبلت‌های ویندوزی را، با توجه به حضور سرفیس‌های مایکروسافت و پررنگ شدن دیگر شرکت‌ها مانند دل، اچ‌پی و سامسونگ، چطور می‌بینید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

.........

۱۳۹۵/۱۱/۱۴
اگه تو طرفدار لنوو نیستی چرا تا ی خبر میشنوی زود نظر میدی
خواب برو‌از برند الکی خودت طرفداری کن

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۱۰/۱۷
درود آقا هادی.
منظور از اینکه میگم عام مایکروسافت این که بی نهایت از این شرکت خوشم میاد و دیوونه محصول هاشم، به خصوص ویندوز ها و خانواده سرفیسش.
در ضمن عام مایکروسافت یه معنی دیگه هم می ده: یه اصطلاح هست، وقتی یه چیزی خیلی محشره، عام اولش میگن. عام مخفف عامو هست.
آقا هادی شرمنده سبب شدم ذهنت مشغول بشه!
زنده باد عام مایکروسافت.

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۱۰/۱۶
ما هم دنبالشیم لیکن ظاهرا معنی همون عشق است و میده

hadi

۱۳۹۵/۱۰/۱۶
یه سوال خارج از بحث این دوستانی که میگن عام ماکروسافت منظورشون از عام چیه واقعن یه معضل فکری شده برام

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۱۰/۱۵
آینده خیلی خوبی دارند، چون رقابت بین عام مایکروسافت و شرکاش روز به روز سخت تر شده و این دو چیز به ارمغان میاره:
۱. از میدان به در کردن هر چه بیشتر سامانه عامل های رقیب و بیشتر شدن سهم ویندوز عام مایکروسافت از بازار.
۲. قابلیت های پیشرفته تر، مختلف و متعدد هر چه سریع تر در این محصول ها نمایان می شوند.