خانهاخبار
تلگرام با اندرویدهای قدیمی خداحافظی می‌کند

تلگرام با اندرویدهای قدیمی خداحافظی می‌کند

تلگرام در آخرین به‌روزرسانی خود حداقل نیاز به اندروید ۴ دارد و از نسخه‌های قدیمی‌تر دیگر پشتیبانی نمی‌کند.
۱۳۹۵/۱۰/۱۵

به نظر می‌رسد که صاحبان گوشی‌های قدیمی باید به فکر خرید گوشی جدید باشند. بعد از قطع پشتیبانی سرویس‌های گوگل و عدم پشتیبانی واتس‌اپ، حالا تلگرام هم خبر داده است که دیگر قصد پشتیبانی از اندروید‌های قدیمی را ندارد.

تلگرام یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان‌ در کشورمان است. تیم توسعه تلگرام به شکل مرتب و با سرعت بالا به این برنامه امکانات جدید اضافه می‌کند و آن را به‌روزرسانی می‌کند. اما تلگرام می‌گوید دیگر قصد ندارد از اندروید‌های 2.2 یا 3 پشتیبانی کند. به‌روزرسانی بعدی تلگرام تنها مخصوص کاربرانی خواهد بود که حداقل از اندروید 4 استفاده می‌کنند.

image

سال‌های زیادی از عرضه اولین نسخه‌های اندروید گذشته است و گوگل سعی کرده در هر نسخه پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای کسب کند. اما در این بین هنوز هم کاربرانی وجود دارند که از دستگاه‌های قدیمی استفاده می‌کنند. همین طیف از کاربران توسعه‌دهندگان را مجبور می‌کنند که برای پشتیبانی از اندرویدهای قدیمی، سختی‌های بسیاری را تحمل کنند و از توسعه امکانات زیادی براساس نسخه‌های جدید اندروید صرف نظر کنند.

در حال حاضر ۱.۴٪ کاربران اندرویدی دارای دستگاهی با نسخه اندروید پایین‌تر از ۴ هستند که این رقم درمجموع شامل ۲۰ میلیون کاربر می‌شود. تیم توسعه تلگرام به این کاربران پیشنهاد کرده است که در صورتی که قصد خرید دستگاه جدیدی ندارند می‌توانند از نسخه تحت وب تلگرام استفاده کنند.

نظر شما درباره این موج و عدم پشتیبانی برنامه‌ها از کاربران قدیمی چیست؟ توسعه و ارائه خدمات بهتر به اکثریت می‌تواند توجیهی برای قطع خدمات به اقلیت باشد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

احسان

۱۳۹۵/۱۰/۱۵
باوجود تلگرامهای ایرانی نیازی به اندروید بالا نیست.. تلگرام نارنجی و... همشون روی اندروید 2هم جواب میدن

فرشاد

۱۳۹۵/۱۰/۱۵
ولی خیلی وقته که رو اندروید ۴ به پایین نصب نمیشه چون من یبار خواستم رو گوشی قدیمیم که ماله خیلی وقت پیشه و اندرویدش 2.3 هست نصب کنم نشد چیز جدیدی نیست

h4m1d

۱۳۹۵/۱۰/۱۵
دیگه هر گوشی یه عمر مفیدی داره خداییش گوشی هایی که اندروید 2 یا 3 دارن خیلی قدیمی هستن حتی وسایل جانبی براشون نیست یا خیلی کم هست

حمید

۱۳۹۵/۱۰/۱۵
دقیقا از چه تاریخی پشتیبانی نمیشه و منظور از نسخه تحت وب چیه؟

حمید

۱۳۹۵/۱۰/۱۵
واتس آپ هم گفته بود بعد از سی و یکم دسامبر از آندرویدهای قدیمی پشتیبانی نمیکنه اما هنوز غیر فعال نشده.من خودم آندروید قدیمی دارم و با دیدن این خبر ناراحت شدم.اما از طرفی هم خیلی خوبه که امکاناتش بالاتر میره.خواهش میکنم اگه برنامه های مشابهی هستن که بعد از قطع شدن پشتیبانی بازم میتونیم به تلگرام دسترسی داشته باشم رو معرفی کنید