خانهاخبار
هشدار: کاربران آیفون مراقب عامل جدید قبض‌های نجومی باشند!

هشدار: کاربران آیفون مراقب عامل جدید قبض‌های نجومی باشند!

بسیاری از کاربران آیفون در ایران به تازگی‌ با یک ارور جدید مواجه شدند که در صورت نادیده گرفتن آن و زدن دکمه Ok هر دفعه مبلغ ۱۵۰ تومان از حسابشان کسر می شود. در ادامه با ما همراه باشید
۱۳۹۵/۱۰/۱۵

اپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ همزمان با معرفی iOS ۵ و OS X Mountain Lion از سرویس پیام‌رسان خود با نام iMessage رونمایی کرد. این سرویس در سایت اپل با نام ساده‌تر Message معرفی شده است. آی‌مسج به کاربران آی‌او‌اس و مک این را امکان می‌دهد تا با دستگاه‌هایشان بتوانند به صورت مجانی متن، عکس، ویدیو، استکیر و.. رد و بدل کنند و علاوه‌ بر آن امکان دیدن Deliver شدن پیامشان را داشته باشند. آی‌مسج برنامه‌ای جدا نیست و نیازی به دانلود ندارد اما برای استفاده از آن، همانند فیس‌تایم (تماس صوتی / ویدیویی بین کاربران اپل) باید اپل آی‌دی‌تان را روی دستگاه تنظیم کنید. اگر این کار را انجام نداده یا اصلا اپل‌آیدی نداشته باشید آیفونتان تلاش می‌کند به وسیله شناسایی شماره خط گوشیتان این سرویس را فعال کند تا زمانی که به دیگران پیغام می دهید یا زنگ می‌زنید دیگران بتوانند شمارا شناسایی کنند و از سواستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

image

این سرویس پس از در دسترس قرار گرفتن نزد کاربران در ایران طی سال‌های اخیر مدتی را بدون مشکل  کار می کرد. تا اینکه امروزه نه تنها نمی‌توانید با استفاده از شماره موبایل‌تان این سرویس‌ را فعال کنید بلکه برای خلاص شدن از شر نمایان شدن ارور در دفعات متعدد احتمالا تصمیم خواهید گرفت از آن استفاده نکنید و از سرویس‌های مشابه همانند تلگرام بهره‌مند شوید. اما دلیل نمایان شدن این ارور چیست؟

image

برای شناسایی خط سیم‌کارت‌تان و فعال شدن سرویس FaceTime یا iMessage هشداری نمایش داده می‌شود که در آن به کاربر اعلام می‌کند: "جهت فعال‌سازی iMeesage / FaceTime  یک اس‌ام‌اس ارسال می‌شود که ممکن است اپراتورتان بابت آن از شما هزینه دریافت کند و از اعتبار سیم کارتتان کاسته شود. 


این محدودیت از سوی اپراتورهای کشور برای کاربران اعمال شده و باعث می‌شود که شما نتوانید با شماره سیم کارت خود، سرویس آی‌مسج را فعال کنید و بدین ترتیب سیستم عامل iOS سعی می کند تا با تلاش های ‍متعدد این سرویس را روی سیم کارت شما فعال ساخته و در نهایت نیز به دلیل محدودیت های ایجاد شده موفق به این کار نمی‌شود. بدین ترتیب با هر بار تلاش برای فعال سازی این سرویس شما ۱۵۰ تومان هزینه ارسال پیامک به خارج از کشور پرداخت می کنید که بسیاری از کاربران از آن بی اطلاع هستند و در طی روز بارها و بارها با تایید ارسال پیامک فعالسازی، مبلغ زیادی را در این جهت پرداخت می کنند.


راه جلوگیری از پرداخت های متعدد فعال سازی آی‌مسج چیست؟

  • برای جلوگیری از این اتفاق کافیست به مسیر Setting>Messages بروید و گزینه iMessage را غیرفعال کنید. 
  • اما اگر قصد دارید از آی‌مسج روی اپل آی‌دی‌تان استفاده کنید باید هربار که با پیغام بالا مواجه می‌شود گزینه Cancel‌ را انتخاب کنید.

image

 

آیا شما هم از سرویس iMessage استفاده می‌کنید؟ نظر خود را با ما و دیگر جی‌اس‌امی‌ها به اشتراک بگذارید

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (42 نظر)

سهراب

۱۳۹۵/۱۰/۲۴
بد دردیه خود را کوچک شمردن،
"مرگ بر آمریکا" حالا اپل خوشش بیاد یا نیاد، مغز فندقی های عاشق و خودباخته به آیفون و سیب گندیده چه میدونن الان نزدیک به چهل ساله بیجهت تحریم شده ایم ، توی جنگ تحمیلی از طرف اربابان اپل، خون صدها هزار کودک و پیر و جوان وطنم با اسلحه و مهمات آمریکایی (مهد اپل و ios) ریخته شده و میلیونها هموطنم آواره شدند و شیمیایی شدند.
"مرگ بر آمریکا" بخاطر اون تحریمهای ظالمانه و دفاع مظلوم از خود میباشد... حالا اپل خوشش بیاد یا نیاد.
آیا واقعا اپل نباشد زندگی من نمی چرخد... هزاران برند و مارک و شرکت دیگر حالا نمیگم خارجی یا وطنی( البته اگر باشد ).
مهم اینست خودباخته نباشیم، تازه اونهم ارزش و درک و شعور خود را به یک سیب گندیده فرختن بد دردیه البته اگر بفهمی!

امیر

۱۳۹۵/۱۰/۲۴
hala عزیز
کجای دنیا 80 درصد اندرویده؟
شما بهتره اطلاعاتتو ببری بالا لاقل نمیتونید تحقیق کنید 4 تا فیلم هالیوودی ببین میفهمی دست هنر پیشه ها ایفون 6 و 7 یا سامسونگ اس 6 و 7 والا نه حاضری سایت خارجی بخونی حالا علتش معلوم نیست لاقل فیلم ببین بازیگرای معروفو ببین اینستاشونو که دیگه میتونی بری کدوم هالیوودیا اندروید دارن؟ لابد 80 درصدشون هو ا وی و سامسونگ دارن لطفا مارو اینقدر نخندونید تعصبی

Elnaz

۱۳۹۵/۱۰/۲۳
دوست عزیز من اپل ایدیمو خودم ساختم ولی همچنان با این مشکل مواجهم !!!!!!!!! انوقت معلوماتم پایینه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

amir

۱۳۹۵/۱۰/۲۳
طرف میگه كلی شارژ ازم رفته
ب نظرت این یعنی تازه خریده؟
اینا همش بهانس...

Elnaz

۱۳۹۵/۱۰/۲۳
ما نه بیسوادیم نه نادون !!!!
ولی من به شما توصیه میکنم که اطلاعاتتون رو ببرید بالا چون خیلی وقته که گوگل این مشکل رو حل کرد و دیگه همچین اخطاری دیده نمیشه و میشه به راحتی از برنامه هاش استفاده کرد .
من اصلا نمیگم سامسونگ خوبه یا اپل بده یا بر عکس چون توی خانواده ی خودم از هر دو برند استفاده میشه
ولی بر اساس دیده های خودم نظر میدم
مثلا ما توی status bar اندروید کلی گزینه داریم که به راحتی میشه فعالش کرد هات اسپات ، power saving ، اینترنت موبایل و خیلی چیز های دیگه که اپلی ها باید برای هر کدوم وارد قسمت تنظیمات بشن !! و خیلی امکانات دیگه که میشه ازشون فهمید رابط کاربری سامسونگ راحتر و بهتره و میشه گفت خدای دسترسیه آسونه .
سر محبوبیت هم بحثی نیست اپل و سامسونگ دو تا از غول های جهانند ، پس هر کس بنا بر سلیقش انتخاب میکنه .