خانهاخبار
ال جی جی 6 ماژولار نیست، اما زیباست

ال جی جی 6 ماژولار نیست، اما زیباست

هرچه به 2017 و کنفرانس‌های هیجان‌انگیزش نزدیک می‌شویم اخبار و شایعات بیشتری درباره گوشی‌های پرچمدار منتشر می‌شود. LG G6 اخیرا پایه ثابت خبرگزاری‌ها بوده است و تاکنون وضعیت ماژولار بودن آن در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. حالا اکانت OnLeaks رندرهایی از گوشی افشا کرده و ادعا می‌کند که G6 ماژولار نیست.
۱۳۹۵/۱۰/۱۲

ال‌جی دو قدم بزرگ در دنیای اسمارت‌فون‌ها برداشت که تحولاتی انقلابی به وجود آورد. مسلما اولین قدم استفاده از نمایشگر QHD‌ در جی‌3 برای اولین‌بار بود. این اقدام باعث شد بلافاصله بقیه کمپانی‌ها هم به این رزولوشن رو بیاورند و امروزه یکی از پایه‌ای‌‌ترین مشخصه‌های پرچمداران محسوب شود. قدم دوم تولید گوشی ماژولاری به نام جی5 بود که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت می‌کنیم. برای اطلاع از آینده گوشی‌های ماژولار با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

 

جی5 اولین تجربه ال‌جی در ساخت گوشی ماژولار بود که نتیجه خوبی در کارنامه کره‌ای‌ها ثبت نکرد. استقبال کاربران از این پرچمدار بسیار پایین‌تر از انتظار بود، تا جایی که احتمال می‌رود کره‌ای‌ها عطای گوشی‌های ماژولار را به لقایش ببخشند! اکانت توییتری OnLeaks تعدادی از تصاویر جی6، پرچمدار 2017 ال‌جی، را منتشر کرده که اثری از قطعات ماژولار در آن به چشم نمی‌خورد. شاید ال‌جی به این نتیجه رسیده که باید تکنولوژی ماژولار را به موتورولا موتو زد واگذار کند!

image

 

به جرئت می‌توان گفت که رندرهای افشاشده از جی‌6 دقیق‌ترین نمونه‌هایی هستند که تاکنون دیده‌ایم. تفاوت آن‌ها با نمونه‌های قبلی در این است که بر اساس طراحی‌های واقعی ال‌جی تولید شده‌اند و احتمالا شبیه‌ترین به جی‌6 واقعی هستند. در حالی که دیگر امکانات گوشی ماژولار را در بر نمی‌گیرد، اگر منصفانه قضاوت کنیم، طراحی زیبایی دارد و شبیه گوشی‌های لوکس چند هزار دلاری است.

image

 

در شایعاتی که پیش از این خوانده‌ایم ادعا شده این گوشی نمایشگر 5.3 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل دارد که کاملا تخت است و هیچ انحنایی در لبه‌های آن دیده نمی‌شود. پردازنده گجت، همان‌طور که از همه پرچمداران 2017 انتظار می‌رود، اسنپدراگون 835 است و دوربین اصلی دستگاه نیز، همان‌طور که در تصاویر واضح است، به سنسور و فلاش دوگانه مجهز شده است.

image

 

نکته جالبی که در تصاویر به چشم می‌خورد غیبت دکمه پاور است! بله درست متوجه شده‌اید، ال‌جی جی6 دکمه خاموش و روشن ندارد و احتمالا این وظیفه به سنسور تشخیص اثر انگشت محول می‌شود. این سنسور در قاب پشتی گوشی زیر لنز دوربین جا خوش کرده است که احتمالا برای روشن‌کردن دستگاه باید چند میلیمتری آن‌ را به سمت داخل فشار داد. خروجی دستگاه یک پورت USB Type-C است و جک 3.5 میلیمتری هدفون نیز بالای گوشی به چشم می‌خورد. خوشبختانه ال‌جی پا جای پای اپل، موتورولا و احتمالا سامسونگ نمی‌گذارد و درگاه هدفون را از گوشی‌هایش حذف نمی‌کند.

image

 

شایعات درباره تاریخ عرضه گوشی حاکی از آن است که احتمالا مراسم معرفی رسمی در ماه مارس و پیش از پرچمدار سامسونگ، گلکسی اس8، برگزار می‌شود. نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا انتظارات شما را برآورده می‌کند؟ به نظر شما علت فروش پایین جی‌5 چه بود؟ آیا آینده روشنی برای گوشی‌های ماژولار متصور می‌شوید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (32 نظر)

سعید

۱۳۹۵/۱۰/۱۶
حالا کی میگه ماژولار نیست چرا الکی شایعه می کنین

پیام

۱۳۹۵/۱۰/۱۴
فکر نکنم چون اگه داشتی همچین حرفی نمیزدی

محمدعلي بهراميان

۱۳۹۵/۱۰/۱۴
ميدوني دنبال بهترين نباش چون اينطوري بايد هر روز گوشي عوض كني :)

Milad

۱۳۹۵/۱۰/۱۴
اگه جی 5 داشتم چیکار میکنی؟؟!!

یاشار

۱۳۹۵/۱۰/۱۴
بعدشم محل ساخت چه ربطی به بالا پایین بودن کیفیت داره؟
اینا یه سیاستی دارن که عمرا فکرت به اونجاها نمیرسه اینو یقین بدون.