خانهاخبار
اطلاعات اولین پردازنده 10 نانومتری هوآوی افشا شد

اطلاعات اولین پردازنده 10 نانومتری هوآوی افشا شد

هوآوی که با تولید پردازنده کایرین 960 توانسته تحسین منتقدان را برانگیزد، از هم اکنون در حال کار بر روی پردازنده پرچم‌دار بعدی‌اش است.
۱۳۹۵/۱۰/۹
image

هوآوی ماه گذشته میلادی از پرچم‌دار جدیدش، Mate 9، رونمایی کرد. این گوشی اولین محصول غول چینی بود که از پردازنده Kirin 960 در آن استفاده شده بود. بنچمارک‌هایی که از این پردازنده منتشر شده است از قدرت بالای این پردازنده نسبت به پردازنده‌های حال حاضر بازار حکایت دارد. با این وجود در حالی که هنوز Kirin 960 به صورت گسترده در خط تولید گوشی‌های هوآوی مورد استفاده قرار نگرفته است، شایعاتی منتشر شده است که این شرکت چینی در حال کار بر روی پردازنده قدرتمند بعدی خود به نام Kirin 970 است.

یکی از کاربران وب‌سایت Weibo که شهرت خاصی از جهت رابطه نزدیک با صنعت موبایل تایوان دارد، اخیرا اطلاعاتی را راجع به Kirin 970 فاش کرده است. طبق این اطلاعات پردازنده پرچم‌دار بعدی هوآوی را شرکت تایوانی TSMC می‌سازد و جای تعجب ندارد که اطلاعات این پردازنده به جای چین از تایوان افشا شده است.

image

طبق اطلاعات منتشر شده کایرین 970 پردازنده‌ای هشت هسته‌ای است که از چهار هسته Cortex-A73 و چهار هسته Cortex-A53 در آن استفاده شده است که تمامی آن‌ها بر پایه معماری ARM طراحی شده‌اند. بیشترین فرکانس این پردازنده بین 2.8 تا 3.0 گیگاهرتز تخمین زده شده است. علاوه بر این این پردازنده به مودم LTE Cat 12 مجهز شده است. کایرین 970 اولین پردازنده هوآوی خواهد بود که با فرآیند تولید 10 نانومتری تولید می‌شود.

بر اساس شایعات این پردازنده در سه ماهه اول سال آینده میلادی معرفی می‌شود و پیش‌بینی می‌شود به تولید انبوه خوبی برسد. پرچم‌دار بعدی هوآوی، Huawei P10، احتمالا در همین بازه زمانی معرفی می‌شود اما بعید است که به کایرین 970 مجهز شده باشد. احتمالا پی 10 مانند میت 9 از کایرین 960 بهره می‌برد. به احتمال فراوان Mate 10 که نیمه دوم سال آینده میلادی معرفی می‌شود اولین گوشی هوآوی خواهد بود که به این پردازنده مجهز می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)