خانهاخبار
چه تغییراتی در انتظار پرچمداران 2017 است؟

چه تغییراتی در انتظار پرچمداران 2017 است؟

فناوری‌های استفاده شده در گوشی‌های هوشمند به سرعت پیشرفت می‌کنند هر کدام می‌تواند انقلابی در این صنعت ایجاد کند. اگر میخو‌اهید بدانید سال آینده چه تغییراتی در انتظار پرچمداران است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
۱۳۹۵/۱۰/۳

در سال 2016 شاهد ورود پرچمداران قدرتمندی به بازار بودیم که هر کدام پیشرفت‌هایی با خود به همراه داشتند. بعضی از شرکت‌ها محتاطانه عمل کردند و تغییرات بزرگی در گوشی‌های خود به وجود نیاوردند اما بعضی دیگر به سراغ تحولات انقلابی رفتند که می‌تواند در تکامل گوشی‌های هوشمند آینده تاثیرگذار باشد.

استفاده از پردازنده‌های قدرتمندتر، گسترش استفاده از اسکنر اثر انگشت، به کار گرفتن دو لنز در دوربین گوشی‌ها، اهمیت دادن به واقعیت مجازی و بیشتر شدن طول عمر باتری از جمله ویژگی‌های بارز پرچمداران 2016 بود.

با رسیدن سال جدید چه تحولی در گوشی‌های هوشمند به وجود خواهد آمد؟ این سوالی است که ممکن است ذهن خیلی‌ها را به خود مشغول کرده باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بفهمید چه تغییراتی در انتظار گوشی‌های هوشمند سال 2017 است.

حاشیه باریک‌تر نمایشگر

image

در سال پیش رو باریک‌تر کردن حاشیه نمایشگر گوشی‌ها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و شرکت‌ها سعی می‌کنند پرچمدارانی به بازار بفرستند که صفحه نمایش آنها درصد بیشتری از جلو دستگاه را اشغال کند. کم کردن حاشیه‌ نمایشگر به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد بدون افزایش دادن ابعاد گوشی از صفحه نمایش بزرگ‌تری استفاده کنند ضمن اینکه به زیبایی دستگاه نیز افزوده می‌‎شود.

البته این کار مشکلاتی با خود به همراه دارد. مثلا جای زیادی برای قرار دادن دوربین و اسپیکر در جلو گوشی باقی نمی‌ماند. در نتیجه استفاده از نمایشگرهای خمیده می‌تواند راه حل خوبی برای حل این مشکل باشد تا علاوه بر افزایش نسبت نمایشگر به بدنه فضای کافی برای تعبیه سایر قطعات از بین نرود.

ادامه سلطنت پردازنده‌های اسنپ‌دراگون

image

اسنپ‌دراگون 835 نامی است که سال آینده بسیار آن را خواهید شنید؛ جدیدترین و قدرتمند‌ترین پردازنده کوالکام که تا کنون ساخته شده است. این تراشه 10 نانومتری قلب تپنده پرچمداران اصلی 2017 خواهد بود که ضمن افزایش عملکرد باتری کمتری نسبت به قبل مصرف می‌کند.

هرچقدر هم که پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ یا حتی مدیاتک بتوانند از نظر عملکرد بالاتر از اسنپ‌دراگون 835 قرار بگیرند، اگر واقع بین باشید به ادامه پیش‌تازی این پردازنده در سال 2017 اعتراف می‌‌کنید.

امنیت بیشتر با اسکنر عنبیه

image

در سالی که گذشت استفاده از اسکنرهای اثر انگشت، نه تنها در پرچمداران، بلکه در میان‌رده‌ها نیز فراگیر شد اما شرکت‌ها به دنبال امن‌تر کردن هرچه بیشتر محصولات خود هستند. بعضی از شرکت‌ها مثل مایکروسافت و سامسونگ در همین سال اسکنر عنبیه چشم را به پرچمدران خود اضافه کردند و پیش‌بینی می‎شود در سال 2017 شرکت‌های بیشتری راه آنها را ادامه دهند.

در تئوری اسکنرهای عنبیه امنیت بیشتری نسبت به اسکنرهای اثر انگشت دارند در نتیجه کاربران عادی و تجاری می‌توانند بیشتر از قبل به گوشی خود برای نگه‌داری اطلاعات و پرداخت‌های مالی اطمینان کنند.

استقبال از دوربین‌های دوگانه

image

HTC One M8 اولین گوشی اندرویدی بود که از دو لنز دوربین استفاده کرد ولی نتوانست آنطور که باید انتظارها را برآورده سازد. در سال 2016 بار دیگر شاهد استفاده از چنین ویژگی در پرچمداران ال‌جی، اپل و هوآوی بودیم، که برخلاف گذشته، نتیجه‌اش بی‌نقص بود.

انتظار داریم سال 2017 محصولات بیشتری با دوربین‌های دوگانه در بازار مشاهده کنیم و شرکت‌ها در هرچه بهتر کردن کیفیت تصویر دوربین گوشی‌های خود روش‌ها و فناوری‌های جدیدتری به کار گیرند.

توجه به واقعیت مجازی

image

واقعیت مجازی یا VR یکی از ترندهای صنعت موبایل در سال 2016 بود. بسیاری از شرکت‌ها بر این باورند که واقعیت مجازی می‌تواند در چند سال آینده نقش سرنوشت سازی در آینده صنعت موبایل و محتوای دیجیتال ایفا کند. سال آینده به VR اهمیت بیشتری داده می‏‌شود و قطعا دستگاه‌های بیشتری به بازار عرضه می‏‌شود که برای نمایش بازی و محتوای VR کاملا سازگاری دارند.

حرکت کردن به سمت استفاده از نمایشگرهای بزرگ 4K که می‌توانند محتوای VR را به شکل بهتر و طبیعی‌تری به نمایش بگذارند یکی از ملزومات این کار است.

پایان دوران miniUSB و پورت هدفون

image

اگر به حذف شدن جک هدفون گوشی‌های هوشمند اعتراض دارید سال 2017 سال خوبی برای شما نخواهد بود چون شرکت‌های بیشتری جک 3.5 میلی‌متری هدفون را از محصولات خود حذف می‌کنند. علاوه بر این جایگزین شدن پورت USB Type-C  با miniUSB سرعت بیشتری به خود می‌گیرد و گوشی‌های بیشتری با این پورت به بازار می‌آیند.

2017 هیجان‌انگیز

سال 2017 سال هیجان‌انگیزی برای صنعت گوشی‌های هوشمند خواهد بود و فناوری‌های انقلابی بیشتری در این دستگاه‌های الکترونیکی خواهیم دید. شرکت اپل می‌آید تا 10 سالگی آیفون را جشن بگیرد. سامسونگ در صدد اثبات دوباره است. هوآوی به فروش بیشتر می‌اندیشد. شیائومی سعی دارد نامش در جهان بدرخشد و سایر شرکت‌ها در تلاش هستند تا یک سال دیگر در میدان رقابت باقی بمانند. همه اینها دست به دست هم می‌دهند تا شاهد خلاقیت و نوآوری در پرچمداران 2017 باشیم و بتوانیم از گوشی‌های بهتر، هوشمندتر و باکیفیت‌تری استفاده کنیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (25 نظر)

Amin

۱۳۹۵/۱۰/۱۵
داداش مایکروسافت اصلا امسال گوشی نداد اون موقع رقیب اپل میدونی مایکروسافت رو؟ مایکروسافت اصلا تخصصش توی گوشی نیست فقط چندتا گوشی داده بیرون که بگه منم بلدم گوشی بسازم .

Amin

۱۳۹۵/۱۰/۱۵
داداش محمد حیدری ی شماره آی دی چیزی بده یه عکس برات بفرستم که چجوری گوشی های اندروید از آیفون پایین ترن :)) معروف ترین بنچمارک که آنتوتو باشه آیفون ۷ پلاس رتبه اولشه دیگه چی میخوای؟

محمد

۱۳۹۵/۱۰/۱۲
لایک

Mahdi

۱۳۹۵/۱۰/۱۲
داداشم nima4game حالا چرا اینقد پا فشاری میکنی اخه برو تاریخ معرفیشونو ببین دیگه پسرم

Shayan

۱۳۹۵/۱۰/۱۲
نقد پرچمدارای سامسونگ تو سال 2016
Galaxy s7/s7 edge: ترک برداشتن و شکستگی لنز دوربین بدون ضربه و دلیل خارجی بعد از مدتی استفاده
Galaxy note 7: انفجار!
این همون شرکتیه که تا پارسال گوشی هاش پلاستیکی بودن حالا شیشه ای شدن و به سایتا پول میده که بگن گوشی هاش با کیفیته
سال 2017 احتمالا واسه گروه تروریستی داعش گوشی بزنه!