خانهاخبار
جمع‌آوری 90 درصد دستگاه‌های گلکسی نوت 7 فروخته‌شده توسط سامسونگ

جمع‌آوری 90 درصد دستگاه‌های گلکسی نوت 7 فروخته‌شده توسط سامسونگ

سامسونگ حدود سه ماه پس از آغاز طرح جمع‌آوری Galaxy Note 7 موفق شده است 90 درصد دستگاه‌های فروخته‌شده را جمع‌آوری کند. این در حالی است که برخی مشتریان هنوز علاقه‌ای به تعویض گوشی خود ندارند و سامسونگ برای ترغیب و مجبور کردن آن‌ها به تعویض گوشی‌شان از روش‌های دیگری استفاده می‌کند.
۱۳۹۵/۹/۲۴

گلکسی نوت7 گرچه برای سامسونگ هیچ نقطه مثبتی نداشت و تبدیل به نقطه سیاهی در کارنامه این غول کره‌ای شد، این شرکت با سیاست‌های تشویقی و تنبیهی‌اش توانسته کاربران را به تعویض گوشی‌شان ترغیب کند و بخش عمده‌ای از گوشی‌های معیوب را از سطح جهان جمع کند تا امکان رخ دادن حوادث ناگوار بعدی و سیاه‌تر شدن کارنامه سامسونگ به حداقل برسد.

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، از 3.06 میلیون دستگاه گلکسی نوت7 که تحویل مشتریان شده بود 2.7 میلیون دستگاه به سامسونگ بازگردانده شده که معادل 90 درصد گوشی‌های به‌فروش‌رفته است. این بدان معنی است که اکنون فقط 10 درصد یا حدود 300 هزار دستگاه گلکسی نوت7 در سراسر جهان در دست کاربران قرار دارد. این آمار در حالی به دست آمده که تنها 3 ماه از آغاز طرح جمع‌آوری گلکسی نوت7 گذشته است.

image

نرخ بازگشت نوت7 در کشورهای غربی بسیار بالاست، زیرا سامسونگ سیاست‌های بسیار سخت‌گیرانه‌ای اعمال کرده تا از سلامت مشتریانش اطمینان حاصل کند. در ایالات متحده به زودی و تا پایان سال میلادی به‌روزرسانی‌ای برای نوت7 منتشر می‌شود که جلو شارژ شدن این دستگاه را می‌گیرد و ارتباطش را با تمام شبکه‌های مخابراتی قطع می‌کند و عملا پایان سال 2016 پایان عمر کوتاه نوت7 در آمریکا خواهد بود. به‌روزرسانی مشابهی برای کشورهای غرب اروپا نیز به زودی منتشر می‌شود که میزان قابل شارژ شدن نوت7 را به 30 درصد محدود می‌کند.

اما وضعیت در خانه سامسونگ متفاوت است. حدود 20 درصد خریداران این فبلت در کره‌جنوبی هنوز به گوشی خود علاقه دارند و با وجود پیشنهادهای وسوسه‌کننده سامسونگ مبنی بر بازپرداخت کامل هزینه خرید یا تعویض گوشی با هر مدل دلخواه، همچنان تمایل دارند نوت7 خود را نگه دارند. در حال حاضر سامسونگ تصمیمی به محدود کردن درصد شارژ نوت7 در کشورهای جنوب شرق آسیا ندارد، اما اگر تعداد گوشی‌های بازگردانده‌شده در این مناطق بیشتر نشود، احتمال دارد محدودیت‌ها برای این کشورها نیز اعمال شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (29 نظر)

سینا

۱۳۹۵/۹/۲۶
خوبه ۱۰ درصده .طرفدارای هنگ تی سی که همه شون رو هم یک هزارم سامسونگ هم نیستم گوشی هاشون رو به مناطق سردسیر جهت گرم کردن به عنوان بخاری فرستادن خخخ

سینا

۱۳۹۵/۹/۲۶
آرزو بر کودکان عیب نیست ولی احتمالا تا اون موقع موهات رنگ دندون هات میشه و بازم سامسونگ با اقتدار اوله.ولی هنگ تی سی تا سال دیگه محو میشه

پشیمون از خرید نوت7

۱۳۹۵/۹/۲۵
سلام به بمبی ها

محمد

۱۳۹۵/۹/۲۵
خخخخ اره پلاستیکه
بعد میان میگن شیشه

مصطفی

۱۳۹۵/۹/۲۴
اتفاقا تعداد نوت ۷ در ایران کم بود و همون اول همه رفتن پس دادن پولشون را کامل گرفتن.انگار عادت مردم شده که بدون اطلاعات حرف بزنن :)))))