خانهاخبار
ایران ایر و بوئینگ قرارداد امضا کردند؛ 80 فروند طی 10 سال

ایران ایر و بوئینگ قرارداد امضا کردند؛ 80 فروند طی 10 سال

سرانجام قرارداد خرید هواپیماهای جدید بوئینگ در تهران به امضا رسید. طبق این قرارداد شرکت آمریکایی بوئینگ موظف است طی 10 سال 80 فروند هواپیمای سفارش‌داده‌شده را به ایران ایر تحویل دهد.
۱۳۹۵/۹/۲۱

ایران ایر و بوئینگ سرانجام قرارداد خرید 80 فروند هواپیما را امضا کردند؛ این قرارداد امروز، یکشنبه 21 آذر 95، در تهران و با وزیر راه و شهرسازی و مدیران شرکت آمریکایی بوئینگ به امضا رسید.

مهر ماه امسال، پس از برداشته شدن تحریم‌ها، اعلام شد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار است 100 فروند هواپیمای جدید از شرکت بوئینگ خریداری کند، اما با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا و قدرت گرفتن جمهوری‌‌خواهان در مجلس‌ نمایندگان و سنا به سرانجام رسیدن این قرارداد در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

image

در هر صورت این قرارداد 16 میلیارد و 600 میلیون دلاری امروز نهایی شد تا بر اساس آن ایران نخستین فروند از هواپیماهای بوئینگ خریداری‌شده را سال 2018 تحویل بگیرد. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، گفت: 50 فروند از هواپیماهای سفارش‌داده‌شده مدل 737 و 30 فروند دیگر مدل 777 پهن‌پیکر است که در یک دوره 10 ساله به ایران ایر تحویل داده می‎شود.

image

ایران ایر همچنین در حال نهایی کردن قرارداد خرید 112 فروند هواپیمای جدید از شرکت ایرباس است که قرار است طی 8 سال به ایران تحویل شوند. هواپیماهای درخواستی ایران از مدل‌های A320، A330، A350 و A380 است که در فاز اول 17 فروند از آنها به ایران تحویل داده می‎شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

پیمان

۱۳۹۵/۹/۲۲
اینا که میگن طی یه دوره ده ساله میخوان بدن.ده سال دیگه باز اینا جزو هواپیماهای طراز اول محسوب میشن؟که ملت میخوان سوار شن؟

قلی

۱۳۹۵/۹/۲۲
کارمندهای سونی از بس فروش ندارند هواپیمای کاغذی میسازن تو اداره تو کله همدیگه میزنن خخخخ زیر پست هواپیما نوشته فقط سونی بهتره بگی فقط سوتی

nader

۱۳۹۵/۹/۲۲
فقط سونی

nader

۱۳۹۵/۹/۲۲
فقط سونی

رضا

۱۳۹۵/۹/۲۱
عمرا اگه بدن
زهی خیال باطل