خانهاخبار
پردازنده‌های سال آینده کوالکام با پشتیبانی از ویندوز 10!

پردازنده‌های سال آینده کوالکام با پشتیبانی از ویندوز 10!

کوالکام با همکاری مایکروسافت قصد تولید پردازنده‌هایی با معماری ARM دارد که قادرند برنامه‌هایی که برای معماری x86 نوشته شده‌اند را به راحتی اجرا کنند.
۱۳۹۵/۹/۱۸
image

کوالکام طی همکاری با تیم ویندوز قصد دارد راهی پیدا کند تا بتواند ویندوز 10 32 بیتی را بر روی پردازنده‌هایش که بر اساس معماری ARM تولید شده‌اند، اجرا کند. نسل بعدی پردازنده‌های این شرکت که طی سال‌های اخیر بازار گوشی‌های هوشمند را تسخیر کرده‌اند با همان معماری قبلی قادر است ویندوز را با تمامی قابلیت‌ها و برنامه‌های Win32 آن اجرا کند.

در کنفرانس اخیر WinHEC، دو شرکت مایکروسافت و کوالکام نسخه‌ی دسکتاپ نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ را بر روی ویندوز 10 64 بیتی به صورت آزمایشی اجرا کردند که پردازنده‌ی اسنپدراگون آن ویندوز را بالا آورده بود.

این اولین بار نیست که ویندوز بر روی دستگاه‌هایی با پردازنده ARM اجرا می‌شود؛ هرچند که اولین تلاش‌ مایکروسافت در این زمینه نیست، اما باید به خاطر داشته باشیم که آن تلاش با شکست مواجه شد. نرم‌افزارهای ویندوزی که بر روی پردازنده‌های ARM اجرا می‌شود از نظر کدهای برنامه‌نویسی تفاوت‌هایی با نسخه‌های سنتی 32 بیتی (Win32) دارند و این بدان معناست که توسعه‌دهندگان باید نرم‌افزارهایشان را برای این نسخه مخصوص از ویندوز که در حال حاضر با نام Windows RT شناخته می‌شود، بازنویسی کنند.

image

اینکه ویندوز را بتوان بر روی پردازنده‌های ARM اجرا کرد، ایده‌ای جذاب است، زیرا این پردازنده‌ها نسبت به پردازنده‌های x86 مصرف باتری بسیار کمتری دارند. از طرف دیگر عملی شدن این کار باعث می‌شود مایکروسافت قدمی دیگر به یکپارچگی کامل ویندوز در انواع دستگاه‌های هوشمند نزدیک شود. بای این حال باید منتظر ماند تا کوالکام پردازنده‌های مخصوصش برای این منظور را تولید کند. اگر کوالکام بتواند در این زمینه موفق شود، احتمالا یکی از بزرگترین مشتریانش خود مایکروسافت و گوشی هوشمند سرفیس فون است که مدت‌ها صحبت آن بر سر زبان‌هاست.

نظر شما در این زمینه چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

م.ع.ص

۱۳۹۵/۹/۲۰
داریوش جان فرق این اجرا با اجرای ویندوز RT در اینه که مایکوسافت تونسته با اوملاتور مخصوص خودش برنامه های x86 رو روی اسنپدراگون اجرا کنه
بنابراین دیگه نیازی به برنامه نویسی و این حرفا نیست. نمیدونم چرا تو خبر ذکر نشده این. چیزی که باعث شکست ویندوز RT شد نبود استور قوی بود که با این امولاتوری که مایکروسافت طراحی کرده، مشکل کمبود برنامه برطرف شده که هیچ الان به نقطه قوتش هم تبدیل شده.

akbar

۱۳۹۵/۹/۲۰
دوست عزیزم !windows RT یه شکست بود چون نمیتونست برنامه های x86 ویندوز دسکتاپ رو اجرا کنه؛برای همین شکست خورد
الان این ضعف برطرف شده...
الان کاملا تجربه ویندوز دسکتاپ رو خواهید داشت،
لطفا یه مقداری بیشتر مطالعه و سرچ کنین تا حداقل آدم بفهمه صحبت شما حاصل یه تکرار ساده از یه آدم دیگه نیست و اون حرف حاصل اندیشه و بینش خودتونه
متشکرم

h4m1d

۱۳۹۵/۹/۲۰
کروم بوک که کلا یه چیز مسخره هست از سر بیکاری طراحیش کردن

alireza

۱۳۹۵/۹/۲۰
کروم بوک میدونی چیه؟؟؟
این کار باعث میشه دستگاهای ویندوز ارزان تولید بشه و برای مدارس استفاده بشه.و این طوری کروم بوک همون ۱ درصدی هم که داره رو از دست میده.
تحقیق?

محمد حسین

۱۳۹۵/۹/۱۹
خوب یعنی اگه این اتفاق بیفته میشه برنامه های کامپیوتری رو
بر روی گوشی ها با همون قوت اورد