خانهاخبار
سال 2017 نیز سال HTC نیست!

سال 2017 نیز سال HTC نیست!

اچ تی سی چند سال است که با بحران فروش دست به گریبان است. گرچه محصولات این شرکت تایوانی از نظر کیفیت نسبت به محصولات رقبایش چیزی کم ندارد، در این چند سال نتوانسته به اندازه شایستگی‌اش سهمی از بازار داشته باشد.
۱۳۹۵/۹/۱۲
image

چند روز پیش در مطلبی که منتشر کردیم، نظر برخی از کارشناسان را به اطلاعتان رساندیم که معتقد بودند HTC Bolt، گوشی جدید اچ‌تی‌سی، نیز نمی‌تواند کمک چندانی به فروش این شرکت تایوانی کند. گرچه سرعت اتصال اینترنت همراه این گوشی بر روی شبکه مخابراتی اسپرینت بسیار بالاست (قابلیتی که اچ‌تی‌سی بسیار روی آن مانور می‌دهد)، کارشناسان از تصمیم بحث‌برانگیز اچ‌تی‌سی به خاطر استفاده از اسنپدراگون 810 در این گوشی نگرانند. اچ‌تی‌سی بولت تمام مشخصات یک گوشی پرچم‌دار را دارد، تنها یکی از مهم‌ترین بخش‌هایش، تراشه آن‌، متعلق به سال 2015 است و اندکی قدیمی به نظر می‌رسد. همچنین دنبال‌کنندگان اخبار تکنولوژی، مشکلات داغ کردن‌های بیش از حد این تراشه را از یاد نبرده‌اند. چرا اچ‌تی‌سی دست به چنین انتخابی زده است؟ احتمالا برای سود بیشتر. اما ممکن است همین انتخاب به ضرر اچ‌تی‌سی تمام شود.

image

به نقل از منابع داخلی اچ‌تی‌سی، احتمالا مشکلات این شرکت در بخش فروش در سال 2017 نیز ادامه پیدا می‌کند. در گزارشی که اخیرا منتشر شده است، منابع ناشناسی گفته‌اند که در سال آینده نیز میزان فروش گوشی‌های اچ‌تی‌سی و همچنین پرچم‌دارانش مانند امسال و سال‌های گذشته کم خواهد بود. علاوه بر این اچ‌تی‌سی با مشکلی دیگر نیز روبروست: محبوبیت این برند بین خریداران در حال کاهش است. از طرفی با وجود اینکه امسال اچ‌تی‌سی گوشی‌های سری پیکسل گوگل را ساخته، اسمی از خودش در این گوشی‌ها نیست و تنها به عنوان یک شرکت سازنده قراردادی با گوگل همکاری کرده است.

image

منابع داخلی اچ‌تی‌سی پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان امسال این شرکت موفق به فروش 400 هزار دستگاه هدست واقعیت مجازی HTC Vive VR می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها فروش این دستگاه سال آینده 50 درصد رشد خواهد داشت؛ فروشی که به خاطر کمبود قطعات امکان افزایشش فعلا وجود ندارد. با وجود تخفیف 100 دلاری اچ‌تی‌سی در تعطیلات پایان امسال برای هدستش، استقبال از آن به دو دلیل چندان زیاد نیست: اول عدم ارائه برگ برنده قابل توجه نسبت به محصولات مشابه و دوم قیمت بالای سخت‌افزاری رایانه‌هایی که با این دستگاه سازگارند.

image

پرچم‌دار فعلی این شرکت، HTC 10، از هر نظر بهترین گوشی هوشمندی است که اچ‌تی‌سی تا به حال ساخته. با این حال به نظر می‌رسد مشکلات بازاریابی شرکت تایوانی همچنان پابرجاست. اگر به خاطر بیاورید سال 2013 اچ‌تی‌سی با استخدام رابرت داونی جونیور (بازیگر مشهور هالیوودی که یکی از مشهورترین نقش‌هایش Iron Man بوده است)، دست به تولید چندین تبلیغ تلویزیونی زد. تبلیغاتی که کاملا با شکست مواجه شد زیرا در بسیاری از آن‌ها کوچک‌ترین اثری از گوشی اچ‌تی‌سی دیده نمی‌شد! برای HTC One M8 رابرت داونی با گری اولدمن جایگزین شد، اما تبلیغات به دلایل مشابه با شکست مواجه شد.

image

در سال‌های گذشته شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی با ارتقای دوربین و باتری محصولاتش توانسته کیفیت گوشی‌هایش را هم‌تراز گوشی‌های سطح اول بازار جهانی کند، اما اگر این شرکت بخواهد تکانی به آمار و ارقام فروشش بدهد، بهتر است بخش بازاریابی را جدی‌تر در نظر بگیرد.

نظر شما چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (85 نظر)

mhd4218

۱۳۹۵/۱۰/۴
اچ تی سی اصلا ب پای سامسونگ نمیرسه از لحاظ باتری صفحه نمایش دوربین سرعت همه چی سامسونگ سرتره من خودم قبل اچ تی سی m8 داشتم اصلن خوب نبود باتریش چهار ساعت طول میکشید شارژ شه اچ تی سی فقط مقاومت اون تم سنسش عالیه عاشق تمشم

Hmk

۱۳۹۵/۹/۱۶
دوست عزیز من نظرتون رو متوجه نشدم دارم کلی میگم چ میان رده چه پایین زده چه بالارده چ پرچم دار هیچی شرکتی دیگه الان پردازنده 32 بیت نمیزنه الان گوشی هایی مثل دیزایر 530 رو نگاه کنید اسنپ دراگون 210 با پردازنده 32 بیت! دیزایر 630 بازم 32 بیت!دیزایر 825 بازم 32 بیت اونم با اسنپ 400 ماله چندین سال پیش هست! و یا یکی از جدیدترین گوشی های اچ تی سی Desire 10 Lifestyle اسنپ 400 و ادرنو305!

earl

۱۳۹۵/۹/۱۵
اکثر کاربران چیزی از تكنولوژي نمیدونن وگرنه خیلی وقت پیش متوجه می شدن داغ کردن m9 با اپدیت نرم افزاری رفع شد
و این پردارنده 810 نسخه اصلاح شده قبلیه

cadillac

۱۳۹۵/۹/۱۵
از gsm بیا بیرون برو سایتهای خارجی ببین چخبره!
البته بعید میدونم انگلیسی بلد باشی .

Keyhan

۱۳۹۵/۹/۱۴
خیلی جالبه! اچ تی سی میان زدشم پرچمدار حساب میشه و فروشو مشخصاتشم با پرچمدارا مقایسه میکنن. اقا چرا شایعه پخش میکنید این شرکت به خاطر پرچمدار عالیش همکاری با گوگل و هدست واقعیت مجازیش وضعیت مالی عالی داره. شاید چون پول تبلیغ نداده می خواین با شایعه از دور خارجش کنید. من با پرچمدارش دارم زندگی میکنم و بی صبرانه منتظر پرچمدار بعدیشم. ندید خریدارم. این یعنی اعتماد کاربر! صبر نمیکنم ببینم میترکه یا نه