خانهاخبار
مرگ به خاطر سلفی، پدیده‌ای جهانی

مرگ به خاطر سلفی، پدیده‌ای جهانی

در نگاه اول شاید عجیب به نظر برسد که سلفی گرفتن باعث از دست رفتن جان کسی شود. با این حال جالب است بدانید که تا به حال تعداد زیادی مرگ به خاطر سلفی ثبت شده است.
۱۳۹۵/۹/۱۰

چند سالی است که سلفی گرفتن همه‌گیر شده است. کمتر صفحه اینستاگرامی را خواهید یافت که صاحب آن از خود و دوستانش سلفی به اشتراک نگذاشته باشد. با این حال شاید برایتان جالب باشد که بدانید همین سلفی گرفتن باعث از دست رفتن جان افراد زیادی شده است.

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، طی 29 ماه گذشته، که به سپتامبر امسال ختم می‌شود، 127 مرگ ناشی از سلفی ثبت شده است. 60 درصد این مرگ و میر در هند و 6.3 درصد آن در ایالات متحده اتفاق افتاده است. مرگ بر اثر سلفی به مرگی گفته می‌شود که اگر متوفی در حال سلفی گرفتن نمی‌بود، اتفاق نمی‌افتاد.

آمار مرگ و میر بر اثر سلفی به تفکیک کشور در 29 ماه گذشته

طی بررسی‌ای که دانشگاه کارنگی ملون آمریکا و چند دانشگاه هندی انجام داده‌اند، هشت عامل متداول در مرگ‌ بر اثر سلفی تشخیص داده شده‌ است. این عوامل شامل ارتفاع، آب، ارتفاع و آب، قطار، اسلحه، وسایل نقلیه، الکتریسیته و حیوانات هستند. در حالی که طبق آمار زنان سلفی‌های بیشتری می‌گیرند، 76 درصد مرگ‌های بر اثر سلفی تقصیر مردان بوده است. 70 درصد افرادی که به این خاطر مرده‌اند 24 ساله یا جوان‌تر بوده‌اند.

این نوجوانان پس از گرفتن این سلفی همگی غرق شدند

محققان طی یک تحقیق علمی و ریاضی مشخص کرده‌اند که چه سلفی‌هایی امن محسوب می‌شوند (متن کامل این مقاله را می‌توانید اینجا بخوانید) اما بی‌شک با اندکی فکر می‌توان تشخیص داد که چه سلفی‌هایی امن و چه سلفی‌هایی ناامن هستند. متاسفانه جوانان، که بیشترین طرفداران سلفی هستند، گاهی برای ثبت لحظه‌ای جالب و گرفتن لایک‌هایی بیشتر، جان خود را به خطر می‌اندازند. خطری که گاهی هزینه‌ای گزاف دارد و به قیمتش نمی‌ارزد. نظر شما در این زمینه چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

ماهان

۱۳۹۵/۹/۱۸
متاسفم برات.با مرگ دیگران شادی .

مهدی

۱۳۹۵/۹/۱۵
آقای جعفر یعنی شما بابت کشته شدن آدمی که به خاطر جنگ و کشتار تو کشورش حاضر میشه با این فلاکت بره یک کشور دیگه پناهنده بشه خوشحال میشی.

جواد

۱۳۹۵/۹/۱۲
حيف استيو جابز كه مرد با اون همه خدماتش به جهان..اينا كه عقل درست حسابى نداشتن شايد با نبودشون يه سودى به جهان برسونن

جعفر

۱۳۹۵/۹/۱۱
یک جوری باید افزایش جمعیت کنترل بشه دیگه . یکی با چهارشنبه سوری بر اثر سوختگی یکی با تصادف کردن بر اثر رانندگی بد یکی با موتور سیکلت بر اثر تک چرخ زدن یا سبقت گرفتن یکی با مهارجرت کردن به شهرهای ارپایی به صورت قاچاقی و قرق شدن و ... یکی بر اثر ..... اوه چه قدر زیاده . یکی هم بر اثر سلفی گرفتن که تازگی ها مد شده . من که خوشحالم میشم همچنین آدمهایی مضرری از روی زمین کم میشن که هیچ فایده ای برای اجتماع ندارند و فقط به فکر خوش گذرانی هستند

حسين باختر اصل

۱۳۹۵/۹/۱۰
رحم الله من يقراء فاتحه مع صلوات