خانهاخبار
با بازی «جانوران شگفت‌‌انگیز» به دنیای جادویی رولینگ قدم بگذارید

با بازی «جانوران شگفت‌‌انگیز» به دنیای جادویی رولینگ قدم بگذارید

رولینگ و دنیای جادویی‌اش برای کمتر کسی ناآشناست. این نویسنده اکنون قصد کرده از طریق پرده جادویی سینما و با مجموعه پنج قسمتی «جانوران شگفت‌انگیز» دنیای جادویی خود را گسترش دهد. شرکت برادران وارنر هم با تولید یک بازی موبایلی زیبا او را در این امر یاری کرده است.
۱۳۹۵/۹/۱۰
image

شرکت‌های فیلم‌ساز برای فیلم‌هایی که احتمالا با اقبال مخاطبان روبرو می‌شوند، با همکاری شرکت‌های بازی‌سازی، بازی خاصی منتشر می‌کنند. در سال‌های گذشته، به علت محدودیت‌هایی که در سیستم‌عامل گوشی‌های همراه وجود داشت، معمولا بازی‌های ساخته‌شده کیفیت چندانی نداشتند و بیشتر شبیه این بودند که سازنده فقط قصد رفع مسئولیت داشته است. اما اکنون که سیستم‌عامل‌های تلفن‌های هوشمند به تکامل خاصی رسیده‌اند، دست سازندگان نیز در تولید و ارائه بازی‌های باکیفیت بازتر شده است.

اگر از طرفداران مجموعه هری‌پاتر و دنیای جادویی جی کی رولینگ نباشید هم به احتمال زیاد نام آن‌ها را شنیده‌اید: مجموعه‌ای که در دهه گذشته افراد زیادی را پای خود میخ‌کوب کرد، فیلم‌هایش ساخته شد و فروش خوبی داشت و در کل می‌توان به عنوان پدیده‌ای در دنیای ادبیات به آن اشاره کرد. حال رولینگ پس از چند سال قصد زنده کردن دنیای جادویی خود را دارد و این بار می‌خواهد از طریق پرده جادویی سینما وارد خانه‌های مردم شود. قسمت اول از پنج‌گانه سینمایی «جانوران شگفت‌انگیز» با عنوان «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه‌ آن‌ها» هفته گذشته روی پرده سینماها رفت که با اقبال منتقدان و تماشاچیان نیز روبرو شد. در این مطلب می‌خواهیم بازی مربوط به این فیلم را برایتان معرفی کنیم که احتمالا از آن لذت خواهید برد.

اولین نکته در مورد این بازی آن است که «جانوران شگفت‌انگیز: پرونده‌هایی از دنیای جادوگری» در سبک Hidden Object یا اشیای پنهان است. در این بازی شما به عنوان یکی از کارآگاهان سازمان ساماندهی و نظارت بر موجودات جادویی استخدام می‌شوید و باید به کمک همکارتان، ماتیلدا، پاسخ مشکلاتی را پیدا کنید که عامل اصلی آن‌ها موجودات جادویی هستند. شما در این بازی به جست‌وجوی صحنه‌های مختلف برای پیدا کردن سر نخ می‌پردازید، به کمک همکارانتان در وزارت سحر و جادو آن‌ها را بررسی می‌کنید، با قربانیان حادثه از نزدیک صحبت می‌کنید و در نهایت سعی می‌کنید جانوری را که باعث همه مشکلات شده شناسایی کنید و دستگیر کنید.

image

چند نکته وجود دارد که این بازی را از سایر بازی‌های سبک اشیای پنهان متمایز می‌کند. از یک طرف اگر از طرفداران هری‌پاتر و دنیای جادویی‌اش باشید، بی شک از گشت‌وگذار در این دنیا، آشنایی با موجودات مختلف و کار در وزارت سحر و جادو لذت خواهید برد. از طرف دیگر گرافیک بازی و شیوه طراحی‌اش آن‌قدر خوب است که حتی اگر به این سبک بازی علاقه نداشته باشید، می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم خود کند.

در حال حاضر 9 پرونده مختلف در بازی وجود دارد که برای باز کردن هر یک باید پرونده قبلی را حل کنید. شما با جمع کردن ستاره‌های کلانتر، که با کسب امتیاز در صحنه‌های مختلف به دست می‌آید، می‌توانید پرونده‌ها را پیش ببرید. برای جستجو در هر صحنه به 20 انرژی نیاز دارید. البته شایان ذکر است که بازی هر 2 دقیقه به شما یک واحد انرژی می‌دهد. با این حال اگر عجله داشته باشید می‌توانید از فروشگاه بازی انرژی بیشتری بخرید.

image

برای هر پرونده، صحنه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها جستجو کنید. در تعداد دفعاتی که می‌توانید یک صحنه را جستجو کنید هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما باید بدانید تنها 5 ستاره کلانتر می‌توان از هر صحنه به دست آورد؛ 5 ستاره‌ای که هر کدام نسبت به قبلی به امتیاز بیشتری برای به‌ دست آوردنشان نیاز است. همچنین در جستجوی یک صحنه می‌توانید از کمک همکارانتان در وزارت سحر و جادو و راهنمایی‌هایشان استفاده کنید. به جز ماتیلدا که می‌تواند در همه صحنه‌ها به کمک شما بیاید، برای کمک گرفتن از سایر همکارانتان در وزارتخانه، با محدودیت زمانی روبرویید.

علاوه بر این سازندگان خلاق بازی صحنه‌های بازی را به یافتن معمولی وسایل و اشیای گمشده محدود نکرده‌اند. در هر پرونده سه مدل جستجوی دیگر نیز وجود دارد. مثلا در یکی از این جستجوها اسامی اشیای پنهان به صورت برعکس نوشته شده است و باید آن‌ها پیدا کنید. یا در مدلی دیگر دو تصویر از صحنه موردنظرتان جلو شما قرار می‌گیرد و باید اختلاف بین تصاویر را پیدا کنید.

هر چه سطح شما در این بازی بالا رود، قابلیت‌های بیشتری برایتان باز می‌شود. مثلا می‌توانید معجون‌هایی بسازید که هنگام جستجوی یک صحنه، زمان را برایتان متوقف کند و در نتیجه در زمان کمتری یک صحنه را جستجو کنید و امتیاز بیشتری کسب کنید.

image

یکی دیگر از ویژگی‌های بازی آن است که در مواردی انتخاب و نظر شما تاثیرگذار است. مثلا زمانی که شواهد کافی از ویژگی‌های موجود موردنظرتان به دست آورده‌اید، چند موجود با لیستی از ویژگی‌هایشان جلو شما قرار داده می‌شود و این شمایید که باید تشخیص دهید موجود مشکل‌سازتان کدام است. یا هنگامی که مرحله تمرینی ابتدای بازی را می‌گذرانید، لیستی از اسم و فامیل‌های جادویی در دسترس شما قرار می‌گیرد و می‌توانید از بین آن‌ها برای خود نام و نام خانوادگی جادویی انتخاب کنید. در ادامه بازی نیز تمامی اعضای وزارتخانه شما را با آن نام صدا می‌زنند که حس تعاملی بودن بازی را برای کاربر بیشتر می‌کند.

در برخی موارد باید وسایل شکسته را تعمیر کنید، چیزی را تمیز کنید تا ببینید واقعا چه چیزی زیر آن پنهان است، قفل صندوقچه‌ای را باز کنید تا به محتوای داخل آن دسترسی پیدا کنید و همین موارد به ظاهر کم‌اهمیت، به جذابیت بازی افزوده است. برای انجام چنین فعالیت‌هایی باید ورد مخصوص به آن را اجرا کنید. اجرای ورد از طریق حرکت چوب‌دستی‌تان در مسیری خاص انجام می‌شود.

image

گرافیک بازی نیز فوق‌العاده است. جزئیات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به تنهایی می‌توانند شما را محو خود کنند. با این حال اگر بخواهید به اندازه کافی از بازی لذت ببرید، بهتر است اندک تسلطی بر زبان انگلیسی داشته باشید تا کاملا در جریان داستان پرونده‌ها قرار بگیرید.

بازی «جانوران شگفت‌انگیز: پرونده‌هایی از دنیای جادوگری» برای دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس به‌رایگان عرضه شده است. البته همان‌طور که پیش از این اشاره شد، مانند بسیاری از بازی‌های دیگر، اگر می‌خواهید سرعت پیشرفتتان بیشتر شود، می‌توانید از فروشگاه داخلی بازی خرید کنید. امتیاز 4.4 در گوگل‌پلی و 4 در اپ‌استور نشان از اقبال کاربران به این بازی دارد. خط داستانی بازی، گرافیک آن، موسیقی و خلاقیت سازندگان این بازی را تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های هری‌پاتری تا به امروز کرده است. بنابراین اگر از طرفداران دنیای جادویی رولینگ یا از علاقه‌مندان سبک اشیای پنهان هستید، این بازی را از دست ندهید. حتی اگر به این سبک علاقه ندارید، شاید این بازی بتواند نظر شما را تغییر دهد.

image
 
image

اگر این بازی را تجربه کرده‌اید، نظرتان را با سایر کاربران جی‌اس‌ام در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

امیررضا

۱۳۹۵/۹/۱۴
منم همین حدسو زدم و متأسفانه درسته :/

ابوالفضل

۱۳۹۵/۹/۱۱
قبله اینکه برم دانش کنم ۱۰۰% میگم میگه تو کشور ما در دسترس نیست..جس

ای بابا

۱۳۹۵/۹/۱۱
بسیار بازی بی مفهوم چرندی بود حیف حجم که صرف دانلودش کردم

Fardin

۱۳۹۵/۹/۱۱
این که از طریق گوگل پلی دانلود نمیشه, مینویسه این برنامه در کشور شما نیست و ...

Sina

۱۳۹۵/۹/۱۱
نمیده بابا... اَه