خانهاخبار
خانه‌تکانی اپل در ماه‌های پایانی سال؛ حذف 47300 اپلیکیشن از اپ استور

خانه‌تکانی اپل در ماه‌های پایانی سال؛ حذف 47300 اپلیکیشن از اپ استور

اپل پس از اینکه اعلام کرد قصد جدی برای پاکسازی مارکت اصلی آی‌او‌اس دارد، به صورت جدی وارد عمل شده و در مرحله اول 47300 اپلیکیشن را طی یک ماه گذشته از این مارکت حذف کرده است.
۱۳۹۵/۸/۲۷

چندی پیش اپل گفته بود که قصد دارد اپ استور را پاکسازی کند. حال به نظر می‌رسد خانه تکانی اپ استور کلید خورده و بر اساس اطلاعاتی که وب‌سایت Sensor Tower منتشر کرده است، ماه گذشته اپل 47300 اپلیکیشن را از مارکت اختصاصیش حذف کرده است که نسبت به ماه قبل‌تر رشد 238 درصدی داشته است. این عدد همچنین بسیار بیشتر از میانگین اپلیکیشن‌های حذف شده در تمامی ماه‌های سال 2016، یعنی 14000 هزار اپلیکیشن است.

image

دسته بازیها با سهم 28 درصدی از اپلیکیشن‌های حذف شده، قربانی اصلی این پاکسازی بوده است. پس ازاین دسته به ترتیب دسته‌های سرگرمی (Entertainment) با 8.99 درصد، کتاب‌ها با 8.96 درصد، آموزش (Education) با 7 درصد و سبک زندگی (Lifestyle) با 6 درصد سهم از اپلیکیشن‌های حذف شده در رده های بعدی قرار دارند. نزدیک به نیمی از اپلیکیشن‌های حذف شده از می 2015 به‌روز‌رسانی نشده بودند و 25.6 درصد از اپلیکیشن‌های حذف شده از نوامبر 2013 رنگ نسخه جدید را به خود ندیده بودند. بنابراین می‌توان گفت اکثرا اپلیکیشن‌هایی از اپ استور حذف شده‌اند که از طرف توسعه‌دهندگان دیگر پشتیبانی نمی‌شدند.

اپل می‌گوید که هر هفته 100 هزار اپلیکیشن جدید یا به‌روزرسانی برای اپلیکیشن‌های قبلی دریافت می‌کند. همچنین بنا بر آمار این غول تکنولوژی، اپ استور اکنون میزبان بیش از 2 میلیون اپلیکیشن است که این تعداد روز به روز افزایش می‌یابد. وب‌سایت Sensor Tower که وب‌سایت جامعی برای ارائه آمار مارکت‌های مختلف است، پیش‌بینی کرده است که تا سال 2020 حدود 5 میلیون اپلیکیشن در اپ استور وجود داشته باشد.

image
از زمان جشن یک‌سالگی اپ استور در سال 2009 که در آن زمان تنها 50 هزار اپلیکیشن در این مارکت وجود داشت، زمان زیادی نمی‌گذرد و حال شاهد هستیم که این مارکت تا چه اندازه بزرگ و گسترده شده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

حسين باختر اصل

۱۳۹۵/۸/۲۸
عالي عالي

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۸/۲۷
بسیار کار خوب و پسندیده ای کرده و به واقع باید گفت دمش گرم.
همون طور که آقا ali گفت، عام مایکروسافت هم این کار رو کرده و به نظرم گوگل هم هر چه زودتر باید این کار رو بکنه.
گوگل اگه فروشگاه Play رو خیلی دقیق پاک سازی کنه، فکر می کنم روی هم حدود ۵۰٪ تعداد برنامه ها و بازی ها کاهش پیدا می کنه و این چیزی جز بهبود، بهینه سازی، سرعت بیشتر و ... به خصوص در نتیجه های جستجو نخواهد داشت. البته اون کاری که می خواد بکنه و جلوی رای های تغلبی رو بگیره هم در نتیجه های جستجو بسیار اثر گذار هست.
به نظرم کندی و بی میلی گوگل از محبوبیت بسیار زیاد اندروید هم ناشی می شه که کمتر بهش توجه می کنه!

ali

۱۳۹۵/۸/۲۷
این کار رو خوب اومد باید گوگل هم این کار رو بکنه ، مایکروسافت هم این کار رو کرده.