خانهاخبار
سال آینده منتظر سه نسخه از Surface Phone مایکروسافت باشید

سال آینده منتظر سه نسخه از Surface Phone مایکروسافت باشید

مدت زمان زیادی است که مایکروسافت سری لومیا را متوقف کرده است و کاربران منتظر عرضه سرفیس فون از طرف این شرکت هستند. حالا شایعات از مشخصات بالای سخت‌افزاری این گوشی و زمان عرضه آن خبر می‌دهند.
۱۳۹۵/۸/۲۲

اگر شایعاتی که پیش از این منتشر شده است را درست بدانیم، مایکروسافت در حال کار بر روی گوشی‌ای با نام سرفیس فون است. این گوشی قرار است به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۳۰ و ۴ گیگابایت رم مجهز شود. مایکروسافت در تلاش است تا سیستم عامل خود را نیز برای این گوشی بهینه کند.

بعد از شکست بزرگ سری لومیا و ضررهایی که تولید آن‌ها برای مایکروسافت در پی داشت، حالا مایکروسافت کار سختی در پیش دارد. کاربران از مایکروسافت انتظار دارند تا سیستم عامل تولیدی این شرکت چیزی بیش از نسخه‌هایی باشد که پیش از آن منتشر شده بود و از لحاظ سخت‌افزاری هم برتری خود را نسبت به شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل یا سامسونگ اثبات کند. این انتظار بالا باعث شده است که مایکروسافت عرضه سرفیس فون را مرتب به تعویق بیاندازد و برای عرضه یک گوشی پرچمدار با سیستم عاملی بهینه شده و مناسب تلاش کند. زیرا این شاید آخرین شانس مایکروسافت برای حضور در این عرصه پر از رقیب باشد و اهالی ردموند حاضر نیستند این شانس خود را به راحتی از دست بدهند.

مشخصات سخت‌افزاری سرفیس فون

گزارش‌هایی که از تحقیق و تولید محصول مایکروسافت، یعنی سرفیس فون، منتشر می‌شود می‌گویند این گوشی قرار است در سه نسخه با رم‌های ۴ گیگابایت، ۶ گیگابایت و ۸ گیگابایت عرضه شود.

همچنین حافظه داخلی این گوشی قرار است از ۱۲۸ گیگابایت آغاز شود که می‌تواند برگ برنده‌ای در مقابله با گوشی‌های اپل یا اندرویدی‌ای باشد که هنوز از نسخه‌های ۳۲ گیگابایتی استفاده می‌کنند.

بر اساس شایعات مایکروسافت قرار است پا را از این هم فراتر بگذارد و در نسخه‌ای که از ۶ گیگابایت رم استفاده می‌کند حافظه داخلی را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهد. در حالی که دیگر گوشی‌ها تنها با استفاده از کارت حافظه جانبی می‌توانند به چنین حجمی دست پیدا کنند.

اما این‌ها تمام کارت‌های مایکروسافت برای بازی کردن نیستند، شایعات می‌گویند مایکروسافت می‌خواهد در نسخه ۸ گیگابایتی از حافظه داخلی ۵۱۲ استفاده کند تا آن را به یکه‌تاز گوشی‌های موبایل از لحاظ پردازش و حافظه تبدیل کند.

دیگر شایعات منتشر شده می‌گویند این گوشی رویایی قرار است از پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۳۰، صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن 2K و همچنین یک دوربین قدرتمند ۲۰ مگاپیکسلی در پشت استفاده کند.

اگر شایعات بالا درست باشند، مایکروسافت اولین شرکتی خواهد بود که از چنین سخت‌افزار قدرتمند و سنگینی در گوشی‌های موبایل خود استفاده خواهد کرد. هر چند هنوز درباره تاثیر استفاده از این سخت‌افزار بر روی قیمت نهایی محصول بحث‌های زیادی مطرح است.

image

پردازنده اینتل، سیستم عامل، زمان عرضه و دیگر شایعات

ظاهرا مایکروسافت بیش از این‌ها به فکر پرچمدار خود و افزایش قدرت پردازشی آن است. به همین دلیل در حال تحقیق بر روی پردازنده‌های اینتل است تا شاید بتواند قدرتی بالاتر از اسنپ‌دراگون ۸۳۰ برای گوشی خود به ارمغان بیاورد. پیش از این شایعاتی مطرح بود که مایکروسافت قصد دارد از پردازنده اینتل Atom X3 در سرفیس فون استفاده کند که این شایعه با توقف تولید این پردازنده از سمت اینتل روبرو شد.

گزارش‌ها می‌گویند مایکروسافت در حالی که گوشی‌های خود را با اسنپ‌دراگون ۸۳۰ آزمایش و حاضر می‌کند، آمادگی این را دارد که در اولین فرصت این پردازنده را با نسخه‌ای قوی‌تر جایگزین کند. به همین دلیل در حال تحقیق و بررسی پردازنده‌های جدید اینتل، یعنی Kaby Lake، است که قدرتی به مراتب بیشتر از پردازنده‌های کوالکام دارند.

طبق آخرین اخبار انتظار داریم تا مایکروسافت سرفیس فون را به آخرین نسخه از ویندوز ۱۰ موبایل مجهز کند و پشتیبانی خوبی از لحاظ نرم‌افزاری برای این گوشی در نظر داشته باشد. به‌روزرسانی منظم و پشتیبانی نرم‌افزاری یکی از دلایل اصلی شکایت کاربران ویندوز فونی در تلاش‌های سابق این شرکت برای حضور در بازار موبایل بود. اگر مایکروسافت باز هم در بخش نرم‌افزاری تعلل کند و برنامه‌ریزی مناسبی برای سرفیس فون نداشته باشد هیچ بعید نیست که این گوشی هم به سرنوشت سری لومیا یا حتی موزیک‌پلیرهای Zune دچار شود.

با توجه به اینکه رسما اعلام شده است در سال ۲۰۱۶ نباید منتظر سرفیس فون باشیم و همزمانی نمایشگاه بارسلون در اسفند ماه با عرضه به‌روزرسانی عمده بعدی سیستم عامل ویندوز، احتمال می‌رود که مایکروسافت در اسفند یا فروردین پیش‌رو از این گوشی رونمایی کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

سجاد

۱۳۹۵/۹/۵
بدبختمون کرده والا

akbar

۱۳۹۵/۸/۲۶
منم مث شما شدیدا طرفدار مایکروسافت هستم!
فقط اینکه میگی عام مایکروسافت ینی چی؟همش برام جای سواله!

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۸/۲۴
اکبر اینم که گفتی یونیورسال و اینا درسته و به احتمال خیلی زیاد داره سرفیس فونی آماده می کنه که با تمام نسخه های ویندوز عام مایکروسافت ( رومیزی، لپ تاپ، تبلت و موبایل ) یک پارجه و همگام و سازگاری کامل داشته باشه. از این زاویه ای که گفتی بهش نگاه نکرده بودم!
خوشم میاد مایکروسافت بازیا.

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۸/۲۴
آقا محمدعلی خودت نظر دوم رو نوشتی؟! نام کاربریت یکی نیستا! یکیش بدون فاصله و اون یکی با فاصله!
تا حدودی بات موافقم اما مهمترین چیزی که مردم رو به استفاده از دستگاه ها سوق می ده چیزی نیست جز « راحتی و ظاهر شیک سیستم عامل».
حالا منتظر خواهیم موند و ببینیم عام مایکروسافت در آینده چه کاری خواهد کرد با سرفیس فون.
امیدوارم گوشی ای انقلابی باشه و استقبال خیلی چشم گیری بشه ازش.

Akbar

۱۳۹۵/۸/۲۳
نگاه کنین
فلسفه کوانتینیوم و برنامه های یونیورسال هم همینه که گوشی شما درست مث یه کامپیوتر باشه
و این انتظار و به تعویق انداختن عرضه سرفیس فون یکی از دلایلش رسیدن به فرمولی هست که بتونه هم برنامه های ویندوز موبایل رو اجرا کنه هم برنامه های x86 رو
با این همه این اتفاقات به تنهایی نمی تونه عامل اوج گرفتن دوباره مایکروسافت در حوزه موبایل باشه
چون الان هم کامپیوتر های جیبی با اندازه های کوچیک هستند که سیستم عاملشون ویندوز ۱۰ دسکتاپ هست و میتونن برنامه های پی سی رو در مقیاسی کوچیک اجرا کنن... ایا ا الان چیزی دراین رابطه اصلا شنیده بودین؟ایا پاکت پی سی ها بازار رو قبضه کردن؟
درسته سخت افزار قوی شاید همه چیز نباشه اما مطمینا توی شناسوندن سرفیس فون به مردم نقش بسیار زیادی داره چرا که همه سرفیس رو به کیفیت و قدرت و داخل پرانتز قیمت نجومیش میشناسیم... یکی دیگه از علت های به تعویق انداختن عرضه سرفیس فون برطرف کردن عیوب و بی نقص کردن ویندوز ۱۰موبایل هست
پس میشه گفت وقتی سرفیس فون بیاد ویندوز موبایل دیگه چیزی کمتر از بقیه نداره و بسیار خاصه و فقط منتظر یه شوک به مردمه که ملت از خواب اندروید و ای او اس بیدار بشن و اون شوک چیزی نیست جز سرفیس فون