خانهاخبار
سرفیس‌فون مایکروسافت به پردازنده لپ‌تاپ مجهز می‌شود!

سرفیس‌فون مایکروسافت به پردازنده لپ‌تاپ مجهز می‌شود!

مایکروسافت در آینده‌ای نزدیک با قدرت هرچه تمام‌تر پا به عرصه می‌گذارد، اما این‌بار با پرچمداری که پردازنده‌اش برای لپ‌تاپ ساخته شده است! اکانت توییتری Evleaks جزئیاتی از پرچمدار آینده مایکروسافت افشا کرده است که طرفداران ویندوز را خشنود می‌کند!
۱۳۹۵/۸/۱۶

مایکروسافت تاکنون چندبار قصد ورود به دنیای اسمارت‌فون را داشته، اما هیچ‌وقت درصد قابل توجهی از کاربران را به سمت محصولات خود جذب نکرده است. طبق خبری که اکانت توییتری evleaks منتشر کرده، غول امریکایی دوباره قصد حمله دارد، اما این‌بار با گجتی خارق‌العاده! در ادامه جزئیات بیشتری از این خبر را بررسی می‌کنیم، پس با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

آقای اوان بلس مدیر اکانت evleaks، که یکی از معتبرترین منابع افشاسازی است، اطلاع داده که مایکروسافت به دنبال ساخت یک گوشی جدید است. این محصول مبتنی بر ویندوز 10موبایل است و به پردازنده‌ اینتل مجهز می‌شود. نکته جالب درباره پردازنده دستگاه این است که مخصوص لپ‌تاپ ساخته شده و احتمالا به محض ظهور تمام رکوردهای ثبت‌شده در بنچمارک‌ها را جابجا می‌کند!

image

تصاویری که از این گوشی افشا شده، طبق ادعای اوان بلس، بسیار فراتر از کانسپت‌ها و نسخه‌های آزمایشی است و تا حدودی به محصول نهایی نزدیک است. این گوشی احتمالا همان سرفیس‌فون معروف است که مدت‌ها طرفداران ویندوز را چشم به راه گذاشت. با توجه به این‌که پردازنده‌ای با چاشنی لپ‌تاپ در دل گوشی قرار گرفته، انتظار می‌رفت سیستم‌عامل ویندوز 10 روی آن نصب شود، در حالی که نسخه ویندوز 10موبایل در این گوشی حضور خواهد داشت.

image

همان‌طور که قبلا هم بارها و بارها به این نکته اشاره کرده‌ایم، امروزه مهم‌ترین نگرانی کاربران درباره عمر باتری است. مسلما کوالکام هم می‌تواند پردازنده‌ای بسیار قوی‌تر از اسنپ 821 تولید کند یا کمپانی‌ها از نمایشگرهای 4K در گوشی‌هایشان استفاده کنند، اما در این صورت مصرف باتری فوق‌العاده افزایش می‌یابد. با قرارگیری پردازنده‌ای در دل سرفیس‌فون که در حقیقت برای لپ‌تاپ ساخته شده اولین ضربه را باتری گوشی می‌خورد که مایکروسافت باید برای آن چاره‌ای بیندیشد. به هر حال اگر این گوشی معرفی شد و عمر باتری آن رضایت‌بخش نبود، پیشنهاد می‌کنیم مقاله جی‌اس‌ام درباره افزایش طول عمر باتری را مطالعه کنید!

image

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ به نظر شما این همان سرفیس‌فون موعود است؟ آیا مایکروسافت با گوشی‌های ویندوزی موفق می‌شود یا در نهایت مجبور به ترک این سیستم‌عامل خواهد شد؟ در صورتی که این گوشی تولید شود آیا تمایلی به خریدش دارید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

mosen

۱۳۹۵/۱۱/۱۳
سلام
به نظرم استفاده از پردازنده لپ تاپی درون یک گوشی نشانگر قدرت وسرعت میتونه برنامه های دسکتاب را اجراکنه :درباره باطری هم صدرصد فکری اندیشیده که چنین کاری انجام داده
مثل خنک کندههایمایع که در lumia950 وlumia950xlاستفاده کرده

mahdi

۱۳۹۵/۱۰/۲۴
سلام
به نظر من که استفاده از پردازنده لپ تاپی درون یک گوشی فقط به درد جلب توجه کردن میخوره آخه گوشی ها کارهای اونقدر سنگینی انجام نمیدن که به این پردازنده ها نیاز باشه استفاده از این پردازنده ها فقط دو نتجه داره:1.افزایش مصرف باطری 2.افزایش قیمت گوشی

akbar

۱۳۹۵/۸/۲۶
میدونم یکمی دیر شده اما این شایعه و عکس ها مربوط به سرفیس فون نیست...بلکه برای گوشی جدید dell هست که میخاد هر چه نزدیکتر به کنه ویندوز موبایل و دسکتاپ رو به هم

rafa

۱۳۹۵/۸/۱۶
احتمال میدم مایکروسافت تو رنج فبلتهای ۶ اینچ و تبلت بیشتر موفق باشه تا اسمارت فون

modara1

۱۳۹۵/۸/۱۶
متاسفانه فک نکنم موفقیتی داشته باشه اگه شایعات درست باشه و همچین پردازنده ای داشته باشه فقط توجه خبری زیادی جلب میکنه دلیلشم اینه که چیزی که ماکروسافت نقطه قوتش میدونه در واقع در جامعه و عمل نقطه ضعفشه اونم سیستم عامله گوشیه که بازار هدفش طیف خیلی خاصی از مشتریانه مثلا بیزینس منها که در همه شرایط باید کامپیوتر بهمرا داشته باشن ولی این گوشی برای یه دانشجو که با گوشیش گاهی وقتا بازی یا چت یا تحقیق یا کار یا وبگردی انجام میده خوب نیس منظور اینه که گزینه های بهتر زیاده حالا توی فانتزیامون بیاید تجسم کنید یه همچین گوشی با آندروید خام گوگل بیاد بیرون فک کنم یه حادثه هیروشیما پیش بیاد