خانهاخبار
بررسی جدیدترین ویژگی‌های iOS 10.2

بررسی جدیدترین ویژگی‌های iOS 10.2

آخرین نسخه‌ای که برای آ‌ی او‌ اس منتشر شده آپدیت 10.2 است. این نسخه همچنان مراحل آزمایشی را طی می‌کند، اما توسعه‌دهندگانی که به آن دسترسی دارند نقد و بررسی‌اش را در اختیار خبرگزاری‌ها قرار داده‌اند. در ادامه جدیدترین ویژگی‌های این آپدیت را بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۵/۸/۱۴

یکی از مهم‌ترین برتری‌های آی‌او‌اس در مقایسه با اندروید، آپدیت‌های متعدد و پشتیبانی قوی از بخش نرم‌افزاری دستگاه است. با خرید یک میان‌رده اندرویدی عملا قید دریافت آپدیت را می‌زنید، زیرا معمولا کمپانی‌ها تمایلی به ارتقای نرم‌افزاری گوشی‌های ارزان‌قیمت ندارند. آی‌او‌اس در این زمینه بسیار قوی‌تر از رقیب خود عمل می‌کند. اخیرا نسخه 10.2 این سیستم‌عامل در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده شده است که هنوز در مراحل بتا و آزمایشی به سر می‌برد. در ادامه جدیدترین امکانات آن را بررسی می‌کنیم، پس با جی‌اس‌ام همراه باشید.

 

بهبود عملکرد انیمیشن‌ها

کاربرانی که آیفون خود را به نسخه دهم آپدیت کرده‌اند احتمالا متوجه برخی رفتارهای عجیب و غریب سیستم‌عامل شده‌اند. جالب این‌که لگ‌های گاه و بی‌گاه حتی در پرچمدار اپل، آیفون 7 پلاس، هم به چشم می‌خورد که خوشبختانه در نسخه جدید بهبود یافته است. یکی از اولین نکاتی که هنگام کار با آی‌او‌اس 10.2 توجهتان را به خود جلب می‌کند انیمیشن‌های روان و بدون لگ است.

 

محموله شکلک‌ها رسید

image

نسخه بتا حاوی 70 شکلک جدید از یونیکد 9 است که جلوه پیام‌ها را جذاب‌تر می‌کنند. علاوه بر این 70 اموجی جدید، شکلک‌های قبلی هم بعضا بازطراحی شده‌اند و در مجموع آپدیت 10.2 به اندازه کافی بامزه است! دلقک، اموجی خنده و سلفی از جمله جالب‌ترین شکلک‌های این مجموعه هستند.

 

تصاویر پس‌زمینه جدید

همان‌طور که می‌دانید، هر گوشی‌ای تصاویر پس‌زمینه اختصاصی خود را دارد. در آخرین آپدیت علاوه بر والپیپرهای اختصاصی آیفون 7، سه عکس دیگر نیز به مجموعه اضافه شده‌اند که در حقیقت متعلق به iMac هستند!

 

ویجت اپلیکیشن Videos

image

در این نسخه ویجت جدیدی برای اپلیکیشن Videos طراحی شده و از طریق نوتیفیکیشن سنتر قابل دسترسی است. این ویجت درست مانند نمونه متعلق به اپلیکیشن Music کار می‌کند و می‌توان فیلم مشاهده‌شده را بازپخش یا متوقف کرد.

 

تغییرات ظاهری 3D Touch

اگرچه این یکی آن‌قدرها هم به چشم نمی‌آید، به هر حال یک تغییر است و ترجیح دادیم توضیحش دهیم! همان‌طور که می‌دانید، با فشردن آیکون‌های روی صفحه برای استفاده از قابلیت 3D Touch، پس‌زمینه تار می‌شود. در این نسخه تغییراتی در میزان شفافیت صفحه پس از فشردن آیکون‌ها صورت گرفته که همان‌طور که پیش‌تر گفتیم آن‌قدرها هم قابل توجه نیست.

 

مخفی‌کردن عکس مخاطب

برای همه ما پیش آمده که هنگام پیام‌دادن به یکی از مخاطب‌هایمان اشخاصی فضول در کناردستمان نشسته باشند و به صفحه گوشی خیره شوند! در این مواقع شاید نخواهید افراد بغل دستی عکس مخاطب شما را ببینند. برای این کار کافی است به Settings و Messages بروید و سپس گزینه Show Contact Photo را غیرفعال کنید. در این حالت هنگام پیام‌دادن در اپلیکیشن Messages دیگر عکس مخاطب در بالای صفحه ظاهر نمی‌شود!

 

افکت جدید در Messages

image

این تغییر به اپلیکیشن پیام‌رسان مربوط می‌شود. در این قسمت نیز یک افکت جدید به شکل آتش‌بازی به صفحه اضافه شده است.

 

مدیریت Siri و عملکرد دکمه هوم

image

در نسخه بتایی که هم‌اکنون عرضه شده با فشار و نگهداشتن دکمه هوم به صفحه مدیریت دستیار صوتی هدایت می‌شوید. در این بخش می‌توان عملکرد فشار و نگهداشتن دکمه هوم برای بیدارکردن سیری را خاموش کرد. این قابلیت احتمالا برای این در اختیار کاربر قرار گرفته که بتوان در آینده کاملا بدون نیاز به فشردن دکمه هوم سیری را صدا زد؛ البته فعلا در صورتی که عملکرد دکمه هوم را لغو کنید، دستیار صوتی به طور کلی از دسترس خارج می‌شود!

 

امتیازبندی آهنگ‌ها

image

برای رده‌بندی آهنگ‌ها می‌توان به هرکدام بین یک تا پنج ستاره اختصاص داد. در این صورت دفعه بعد که می‌خواهید سراغ موسیقی بروید دقیقا می‌دانید که قبلا از کدام آهنگ‌ها بیشتر خوشتان آمده است. برای فعال‌سازی این قابلیت ابتدا به بخش تنظیمات اپلیکیشن Music بروید و گزینه Star Ratings را فعال کنید. سپس برای استفاده از آن باید روی هر آهنگ 3D Touch کنید تا صفحه ستاره‌دهی مقابلتان ظاهر شود.

 

مرتب‌سازی آهنگ‌ها

پیش از این برای مرتب‌کردن فایل‌های موسیقی باید به بخش تنظیمات اپ Music مراجعه می‌کردید. این امکان هم‌اکنون هنگام کار با این اپلیکیشن هم در دسترس است. از این پس می‌توان از داخل Music هم آهنگ‌ها را به ترتیب نوع، عنوان یا اخیرا پخش‌شده‌ها مرتب کرد.

 

حفظ تنظیمات دوربین

image

بارها پیش آمده که برای عکاسی از یک سوژه تمام شرایط فیلتر نوری و تنظیمات مختلف اپلیکیشن دوربین را آماده کرده‌اید، اما با خروج از برنامه دوباره همه‌چیز به حالت پیش‌فرض برمی‌گردد. با دریافت آخرین نسخه آی‌او‌اس می‌توان آخرین فیلتر و تنظیماتی را که برای عکاسی انتخاب کرده‌اید به عنوان تنظیمات اخیر دوباره به اجرا درآورد.

 

ذخیره بهتر پیام‌ها

همان‌طور که می‌دانید، هنگام دریافت پیام می‌توان از همان صفحه اصلی جوابی برای مخاطب ارسال کرد. در صورتی که پیام خود را نیمه‌کاره در این قسمت رها کنید و وارد اپلیکیشن Messages شوید، دیگر متنی را که نوشته‌اید از دست می‌دهید. این اتفاق در نسخه جدید آی‌او‌اس تکرار نمی‌شود. در صورتی که پیامی را در همان صفحه اصلی تایپ کنید، با ورود به اپلیکیشن پیام‌رسان، متن نوشته‌شده را به صورت پیش‌نویس مشاهده می‌کنید.

 

نظر شما درباره تغییرات آخرین نسخه آی‌او‌اس چیست؟ آیفون شما هم‌اکنون به چه نسخه‌ای از این سیستم‌عامل آپدیت شده است؟ نظر شما درباره آی‌او‌اس چیست و در مقایسه با اندروید کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

Negin

۱۳۹۵/۱۰/۲۴
Bale

هادی

۱۳۹۵/۹/۲۳
باعث تأسف

محمد

۱۳۹۵/۹/۲۳
تو اين نسخه بتا 10.2 مصرف باتري هم بهتر شده ؟

مهدی

۱۳۹۵/۸/۲۸
من دریافت نکردم آخرین نسخه من 10.1.1 هستش 7 پلاسم :(

ناصر

۱۳۹۵/۸/۱۷
با سلام از سايت خيلي خوبتون
من از ورژن ١٠.٠.٢ استفاده ميكنم
چرا اپل روشن كردن ديتا( ٣جي) رو كنار نوار ابزار واي فاي نميذاره
وقتي با جلبريك كردن ميشه اين كارو كرد چرا خودشون اين كارو نميكنن ؟؟؟